Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-21, 22:44   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 166
Sharp$: 57056
Standard

Extra V75 Axevalla 24 juli (stochampionatet)


Ingen som dragit igång slinga till söndagens V75a, men med snart bara två dagar kvar är det väl hög tid. Fantastiskt fin sport som erbjuds, men spelmässigt är det väldigt tveksamt med dessa extraomgångar då det varken går att spela V7 och alla ev jackpots bara kan innebära att pengar tas från spelarna och flyttas vidare. Sen är det olyckligt i år att denna helg kommer precis innan Hugo Åbergskvällen. Tre V75 omgångar lörd, sönd och tisdag känns som minst en för mycket, för det krävs ju enormt med tid för dom som verkligen vill läsa på allt som finns att läsa på just till V75 och ska man sen ägna en massa timmar i lopparkiv mm för att kolla upp dom hästar man har lite dålig koll på själv så finns det inte mycket tid till annat än trav med så täta omgångar. Men spelarna visar gång på gång att dom älskar V75 över allt annat så det är inte spelbolaget man ska gnälla på. Deras uppgift är att dra in så mycket pengar som möjligt, och visar spelarkollektivet att dom omsätter enormt mycket mer när det erbjuds V75 så är det ju snarare mer V75 som behövs. Kanske det året runt borde vara V75 minst 3 ggr i veckan ?

Har inte läst på lika många timmar som till lördagen ska ärligt sägas, men här är det viktigaste i den tidiga infon kortfattat. Kommer nog inte spela själv utan ska från och med i morgon när jag är färdig med lördagens lopp ägna den mesta tiden vad gäller trav till en av årets absolut största tävlingsdagar. Den fantastiska Åbergskvällen på tisdag på Jägersro som för landets travälskare är en helt magisk afton.


Frågan är om det krävs en 63 oddsare i år med för att få upp utdelningen ? Ludde satte ju dit en sådan i fjor i Target Kronos och det var anledningen till att 7 rätt gav drygt 100 lax och att fem rätt precis klarade sig från jackpot.

V75-1

Här blir nog Coldtown stor favorit. Det är väl läge nu mot lite beskedligare motstånd. Anders Svanstedts megastjärna Hillastrius såg dock väldigt fin ut (äntligen) senast och när man läser mellan raderna ska det nog ställas i ordning till på söndag och han aviserar full laddning för spets och slut. Det borde räcka med dessa två på V75an i ett tunt och ihåligt lopp. Enda utrustningsändringen jag läst om är att det ska bli barfota runt om och jänkarvagn på Henke Diablo, men det är väl en häst som är bäst på vintern när det är mycket sämre hästar ute och tävlar.

V75-2

Ett väldigt lågklassigt fyraårslopp som skulle kräva timmar i lopparkiven för att bli riktigt klok på. Har inte haft den tiden.

Det blir nog enormt skrik på den norska gästen Goneinaflash. Dels på den fina raden från Norge, dels att det sägs att den har löjligt lite pengar på sig sett till kapaciteten, dels att den ska gå med rycktussar ffg (barfota runt om också som i Norge) men kanske allra mest på det gigantiska kuskpluset. Örjan Kihlström med körspö istället för den norska amatören i vagnen känns ju som ett av årtiondets största plus. Kan kanske vara en spik om den nu inte skulle bli jättefavorit för då vete fan om det är en bra sådan.

Har svårt att ranka loppet som sagt i nuläget och några intressanta utrustningsändringar har inte hittats i det material jag gått igenom (bl a banprogrammets alla intervjuer och extra V75 guiden).

V75-3

Stoeliten och loppet inte fullt. Flera kanonfina ston. Windy Ways som var ute på Gotland sist och mötte flera bra hingstar i Gotlandslöpningen blir troligen stor favorit och det är väl helt rätt. Allt låter bra från Redénstallet.

Finns väl två riktiga motbud. Patricia Hastrup som senast vann på 11,2 i Norge och bl a slog Ivar Sånna. Hon är spetsfavorit och det är mycket värt i sådana här lopp. Frågan är om man kör fram direkt med Windy Ways och försöker mosa ner henne ? Det kan behövas.

Sen ska inte Untersteiners Alvena Take it glömmas heller.

Evelina Palema ska som det låter gå med skor bak nu. Minus.

V75-4

Stochampionatet consulation. Här blir nog Spoil Me som var en av förhandsfavoriterna till Stochampionatet jättefavorit. Hon visade i försöket igen att hon inte ska gå i spets och nu är stallet bestämda på att hon trots det fina spåret ska köras bakifrån.

Blev lite skrik sist på Touch Of Elegance på första barfota runt om. Galopp och nu blir det skor runt om.

Harkeröds Mimmi ska gå barfota runt om och med jänkarvagn på söndag. Intressant men räcker väl knappast ändå.

Första barfota fram på Helena Klipp.

Come And See blir nog rätt betrodd. Låter som allt väl från Svanstedtstallet.


V75-5

Ett rätt dåligt amatörlopp. Riktigt dåligt får man säga för att vara ett lopp som är med på V75. Det enda intressanta jag hittar är att man ska rycka bakskorna på Calvados In. Det kommer vara ett stort plus enligt stallet. Abret är att den inte startat sedan i mars. Duger annars normalt långt i ett sånt här sällskap.

V75-6

Dagens höjdpunkt. Princess Face ska gå barfota runt om nu. Stort plus. Ev barfota runt om ffg på favoriten Pasithea Face säger Ludde, men låter som att Adrian inte vill ha den troliga extraväxeln på söndag. Nytt huvudlag på Galactica. Skorycket i försöket såg ut att ge rejäl effekt. Första barfota runt om på Untersteiners Going Diablo. Hans andra häst Swish Lane ska tävla barfota runt om ffg och med jänkarvagn ffg. Mycket intressant.


V75-7

Ett rätt fint lopp avslutar och känslan är att det blir Sevilla på startvolten och Slide So Easy 20 m efter som kommer bli mest spelade. Sevilla har varit ruggigt fin på slutet. Först V75 vinsten i Kalmar och sedan andraplatsen senast efter den stora startgaloppen. Hade vunnit lätt annars.

Slide So Easy var enormt bra sist. Var då rejält vässad enligt Flemming som säger att några sådana vässande jobb inte kommer ske inför denna start utan att det i första hand är ett test på hur hon klarar tre varv. Samma utrustning som senast säger han.

Har inte hittat något intressant vad gäller utrustningsdetaljer i den tidiga infon till detta lopp.


Lycka till nu med extra V75an till söndag....................
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av olle den 2016-07-22 klockan 07:51.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-22, 02:15   #2
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Galet odds hos Unibet i finalen! 11 Youlo lirade jag 100 V till 200 i odds och 400 P till lika ofattbara 22 ggr!

Snacka om överodds!!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-22, 07:43   #3
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Har en stenklar chou chou syster startar på axevalla fredag lopp 5 häst nr 11 bara vinner inget högt odds men förlorar inte kommer tillhöra eliten bland ston om nåt år jag försökte köpa henne från Tyskland i vintras men tyvär för dyr har full koll på henne men 12 starter 10 vinster och 2 andra talar sitt tydliga språk Eviga Greenwood är hästen.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-22, 09:22   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 137
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Galet odds hos Unibet i finalen! 11 Youlo lirade jag 100 V till 200 i odds och 400 P till lika ofattbara 22 ggr!

Snacka om överodds!!
Fick 250/30, just platsen är ju riktigt spelbart.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+5)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-23, 19:35   #5
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Snabb-analys söndag

V75-1
Små fält ska ej underskattas. Tar med hela fem hästar. Örjans uppsittning är loppets dark-horse.

V75-2
Ej påläst. Tar dom fyra mest betrodda i nuläget.

V75-3
Bästa hästen kommer från stall Reden. Inget snack. Spik!

V75-4
Fortsätter att jaga min följetång i 12 Amity. Trägen vinner!

V75-5
Olösligt lärlingslopp. Tar alla tolv.

V75-6
Takter har bra hand om damerna(=ston) Därför spikar jag 1 Princess Face oavsett distansminuset. Stallets andra-häst....

V75-7
Låser loppet med 1.7.14


Systemförslag
1.3.5.6.7
2.4.12.15
6 Windy Ways
12 Amity
Alla tolv
1 Princess Face
1.7.14

360kr


Skoj - lappen
7 spik
2.4
6 spik
12 spik
1 spik
1.8.12
1.7.14

9 kr..

Trololo omgångens bedövare !

Senast redigerad av spalato den 2016-07-23 klockan 20:31.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-23, 19:51   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Fick 250/30, just platsen är ju riktigt spelbart.
ryggar platsen, till futtiga 18ggr
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 02:11   #7
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

3 Coldtown ingen spik för mig trots att uppgiften ser överkommlig ut, både 1 Rafolo och 7 Hillastrious kan snuva favoriten på spets och väl där tror jag inte någon av dom släpper över kort distans, ska också sägas att båda dessa kusar går ner i klass här och helgardering på tre streck är mitt tips.

12 Trovatore har jag fått magkänsla för, hängde på bra bakom Temple of Dreams senast och borde faktiskt vara favorit här.

2 Spoil Me dissas efter att ha kroknat rejält ifrån spets senast och nu söker man en ryggresa vilket kan ställa till det även ifall klantarslet Haugstad redan sitter i andraspår. Efter den bleka insatsen senast så verkar åtminstone vissa ha tappat respekten för favoriten:

4 Ilona Håleryd (Henriette Larsen) gick bra i kvalet. Gick utan rygg då hela vägen och kämpade på fint. Ser bara fin ut och är under stadig utveckling. Bra läge. Som Spoil Me kravlade i mål senast flyger vi över henne ­allihopa. Den är inte så kaxig om den får ­lite mothugg. Jag tror nog att hon ska med om man garderar, säger Peter Untersteiner.

2 Jeter mitt drag i amatörloppet. Varför? Startsnabb, går ner i klass och till skillnad ifrån många andra ekipage så brukar Lars Jönsson sitta upp bakom just sin aktuella styrning.

Avslutningsvis bjuds vi på ett långlopp där 1 Sevilla är knapp favorit vilket är rätt men här vimlar det av rensare och jag tänker inte vara utan 8 Thorn Bird till 1% hästen har ju trots allt 4 segrar i raden!

Lycka till alla ni som lirar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 08:26   #8
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

hur ska Windy kunna förlora den är helt klar..
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 10:26   #9
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Jag ska slänga in en V5:a idag. Tror jag ska göra tvärt emot de flesta och spika Spoil Me som nu är ute på rätt distans igen och som har slagit flera av finalisterna i Stochampionatet nyligen. Funderar även på att singla i Amatörpriset, där folk också brukar gardera friskt. Där är det Jeter som jag tänker på. Som vanligt är dock inget bestämt så här tidigt, före värmningar etc.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 10:35   #10
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag ska slänga in en V5 idag. Som vanligt är dock inget bestämt så här tidigt, före värmningar etc.
Det blev 12-2 till "utan skor" igår, kanske också något att tänka på.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 10:37   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det blev 12-2 till "utan skor" igår, kanske också något att tänka på.

Mvh Uffe
Självklart. Det finns mycket att ta hänsyn till och det ingår i det jag skrev.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 10:44   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Snacka om knepig V4:a som bjuds idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 10:49   #13
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4927
Standard

Jag skulle aldrig spika en häst som knappt kom i mål senast. Både för vad det kan säga i formväg, eventuella effekter på hästens psyke och för vad de övriga kuskarna måste ha sett. Jag tror inte de kommer vara rädd för den idag, snarare villiga att utmana. Dessutom, Kenneth Haugstad bakom en megafavorit - det leder alltid till övertro på egen förmåga. Alla mina signaler säger stopp!

Windy ways? Trots procenten (och att en favorithäst är med i loppet, Alvena Take It) övervägde jag att spika. Sedan drog jag mig till minnes att någon i lajven igår flaggade för osäkerheter kring stallform/eventuell sjukdom eller liknande när de pratade om Call Me Keeper. Det var inga fakta, bara en känsla från någon. Det gör att jag känner att jag måste tänka ytterligare ett varv här.

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag ska slänga in en V5:a idag. Tror jag ska göra tvärt emot de flesta och spika Spoil Me som nu är ute på rätt distans igen och som har slagit flera av finalisterna i Stochampionatet nyligen. Funderar även på att singla i Amatörpriset, där folk också brukar gardera friskt. Där är det Jeter som jag tänker på. Som vanligt är dock inget bestämt så här tidigt, före värmningar etc.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 10:54   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Jag skulle aldrig spika en häst som knappt kom i mål senast. Både för vad det kan säga i formväg, eventuella effekter på hästens psyke och för vad de övriga kuskarna måste ha sett. Jag tror inte de kommer vara rädd för den idag, snarare villiga att utmana. Dessutom, Kenneth Haugstad bakom en megafavorit - det leder alltid till övertro på egen förmåga. Alla mina signaler säger stopp!

Windy ways? Trots procenten (och att en favorithäst är med i loppet, Alvena Take It) övervägde jag att spika. Sedan drog jag mig till minnes att någon i lajven igår flaggade för osäkerheter kring stallform/eventuell sjukdom eller liknande när de pratade om Call Me Keeper. Det var inga fakta, bara en känsla från någon. Det gör att jag känner att jag måste tänka ytterligare ett varv här.
Det är just därför jag funderar på att spika den, för att folk garderar eller rent av tar bort den. Idag tror jag inte den körs i spets, utan går på speed. En gång är ingen gång sägs det och två raka före dess mot dessa hästar. Jag tror dessutom att den kommer falla mer i spelprocent fram till start. Men först vill jag se om man kan få någon värmning på den. Hon får dock inte köras invändigt, för i så fall så måste jag gardera.

Senast redigerad av Shooter den 2016-07-24 klockan 10:56.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 11:02   #15
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är just därför jag funderar på att spika den, för att folk garderar eller rent av tar bort den. Idag tror jag inte den körs i spets, utan går på speed. En gång är ingen gång sägs det och två raka före dess mot dessa hästar. Jag tror dessutom att den kommer falla mer i spelprocent fram till start. Men först vill jag se om man kan få någon värmning på den. Hon får dock inte köras invändigt, för i så fall så måste jag gardera.
Så resonerade jag igår vad gällde Goops mindre streckade favoriter/andrahandare. Gick utmärkt, men de besluten gällde dryga 20-procentare. 50-procentare gör jag tvärtom med, de ska fällas! Jag var nyss inne på att spika Unters nr 11. Men 9 och 5 hoppar också upp och vill ha uppmärksamhet...

Jag kommer ihåg den gamla spelregeln "Spika aldrig en häst med ett ägg senast". Det är inget jag följer direkt slaviskt, men en häst startar nästa lopp som den avslutade det förra. Nu har jag nog dragit alla gamla klyschor. Som sagt: jag köper ditt resonemang om det gäller en bortglömd häst som spelarna tappat. Men det tycker jag inte gäller här.

Senast redigerad av Shizznit den 2016-07-24 klockan 11:05.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td