Visa ett inlägg
Gammal 2016-07-26, 23:55   #1
mackpeter

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75 Bollnäs 30/7

V75-5

Här streckar jag 3 Sloppy Joe. Ett unghäststjärnämne, som återkommer efter två års skada.

För vinsten åker jag till den äkta baren Sloppy Joe på Key West. Hemingways stamkrog. Under en blöt kväll på Sloppy Joe stod Hemingway och pinkade i rännan, som var gjord av små marmorplattor. Då kom han på, att han glömt ge sina katter mat. Han slet loss rännan och med hjälp av sin kompis bar dom den på sina axlar ut på gatan och under sång och skrål hem till villan. Klockan var sådär 2 på natten. Den pissrännan används än idag att ge ättlingarna mat.

Katterna är "skeppskatter" med en extra tå. Jag har bara sett sådana i södra Norge.

När jag besökte Hemingways hus fick jag syn på en porslinskatt med sex tår. Jag grep den och frågade guiden, vad detta var. Hon visste inte. Då talade jag om, att den var gjord av Picasso, som gav den på en födelsedag till Hemingway. Och visade Picassos signering på undersidan.

Dit åker jag, när Sloppy Joe vinner på lördag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+5), hugotheboss (+5), Trinity (+5), Staketkusken (+5), Kyodai (+10), harry06 (+5), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av mackpeter den 2016-07-26 klockan 23:59.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat