Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-26, 22:55   #1
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75 Bollnäs 30/7


V75-5

Här streckar jag 3 Sloppy Joe. Ett unghäststjärnämne, som återkommer efter två års skada.

För vinsten åker jag till den äkta baren Sloppy Joe på Key West. Hemingways stamkrog. Under en blöt kväll på Sloppy Joe stod Hemingway och pinkade i rännan, som var gjord av små marmorplattor. Då kom han på, att han glömt ge sina katter mat. Han slet loss rännan och med hjälp av sin kompis bar dom den på sina axlar ut på gatan och under sång och skrål hem till villan. Klockan var sådär 2 på natten. Den pissrännan används än idag att ge ättlingarna mat.

Katterna är "skeppskatter" med en extra tå. Jag har bara sett sådana i södra Norge.

När jag besökte Hemingways hus fick jag syn på en porslinskatt med sex tår. Jag grep den och frågade guiden, vad detta var. Hon visste inte. Då talade jag om, att den var gjord av Picasso, som gav den på en födelsedag till Hemingway. Och visade Picassos signering på undersidan.

Dit åker jag, när Sloppy Joe vinner på lördag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+5), hugotheboss (+5), Trinity (+5), Staketkusken (+5), Kyodai (+10), harry06 (+5), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av mackpeter den 2016-07-26 klockan 22:59.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 06:08   #2
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag trodde SJ skulle bli en stjärna, men vi vet alla att mycket kan gå fel på vägen dit.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 21:42   #3
 
Indeeds avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 42
Sharp$: 425
Standard

Mest spelvärda spiken super Benny.

Låset Max Bob och research.
Indeed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 22:04   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

1%-aren Strong Will såg jag vinna på Hoting i sista starten, den gick 15,4 som kanske inte låter så märkvärdigt, men på den banan och på det sättet...är ju givetvis ett långskott så det står härliga till, men tar man riktigt många så kan det vara värt att betala för den också, kanske...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 23:04   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ser att unibet har 6,25 på Food Money, är ju inte alls osannolikt att den hittar till front och oddset känns taget...nb har t.ex 3,80, som kanske är mera rätt...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 23:17   #6
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 142
Sharp$: 2291
Standard

Så synd att Jennifer kör bara. Missförstå mig rätt nu då jag gillar henne och hon är en frisk fläkt i sporten. Jag har dock tappat ett antal hundratusen på hennes bortkörningar. Minns speciellt drygt 250k jag missade på Valla :-( Visserligen inte bara hennes fel, men det känns som att gubbarna ofta vägrar släppa till henne trots en bättre häst. Blir nog ett lås pga detta med 7-8 som kan räcka långt på lördag tror jag.

I övrigt en småklurig omgång och det känns faktiskt som att det kan bli bra pengar.
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 00:43   #7
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Snart Lördag igen och nya miljoner ska fördelas, ingen V75-bombardering denna vecka och vi får nöja oss med lördagens race ifrån Bollnäs, vilket räcker och blir över förutsatt att sjuan går i hamn ;-)

Vi inleder med ett stolopp över 3 volter och en av omgångens 2 storfavoriter startar ifrån spår 2 på mellanvolten. Frågan jag ställer mig är, vinner 8 Backorder detta lopp 56 gånger av 100? Svaret har jag fortfarande inte kommit fram till men hur som helst så är det en riktigt talangfull dam som dock inte har mer än 1 enda voltstart i bagaget för nästan 2 år sedan som tre-åring, ingen galopp men inte heller mer än en silverpeng den gången. Nu tror jag inte på någon större galopprisk med säkre Adielsson i sulkyn och kommer förmodligen spetsa systemet med favoriten frågan är bara vilken lösning som är den bästa, spik, utgång eller ett lås med spurtstarke Jetset?

12 Palermo Broline var mitt drag senast på Årjäng men det räckte endast till en andraplats efter att ha blivit blåst på segern av en smygkörd Conrads Definitif. Distansen då 1640 nu blir det 2140 vilket knappast missgynnar när man startar ifrån spår 12 men däremot så är Palermo nu dubbelt så hårt betrodd som senast till 45% vilket jag tycker är lite väl magstarkt även ifall det är mitt solklara förstastreck. Jag har dock ett spetsdrag här i 6 Maintainabilty som är betydligt roligare på strecken (7%) och inte omöjligt att hon tar fjärde raka ifall favoriten har en sämre dag eller får en strulig resa.

De flesta insatserna vilar på 8 Fire To The Rain och 4 Hero Sjöhammar och tillsammans med tredje- och fjärdehandaren 1 Rocket Zet och 10 Only One Winner som får snart geniförklarade turgubben i sulkyn kommer man nog väldigt långt, här har spelarkåren inte gjort bort sig och ska man sträcka sig längre är det maximalt femtehandaren 11 Liberty Face som kan tänkas.

Då var vi framme vid omgångens största favorit i 14 Tomeld Ö.K som lustigt nog får en viss Ö.K i sulkyn. Visst är detta en talang som vunnit 6 av 7 starter i hemlandet Norge, men det som är aningen oroväckande är att vid den enda starten i Sverige så blev det galopp som stor favorit (1,20 på vinnarspelet) och utan att veta den exakta anledningen till varför så känns det inte särskilt kul att spika till 61%. Kallblodsexperten Ohlsson ifrån spår 1 med Björs Frej känns som ett måstestreck med detta i åtanke medans draget är 12 Talls Odin som letar efter formen.

Klass 1 känns som en öppen historia även ifall 7 M.T Joinville är den som känns klassigast i gänget så finns det alldeles för mycket "godis" här för att spika. Många streck krävs men vill lyfta fram 11 Stall Warning (4%) som verkar ha hittat rätt i sin nya regi, 8 Brothers In AM (3%) som gick nytt rekord senast på 1.12,6am samt superrensaren 12 Overlord Broline (1%) som kan spurta sylvasst ifall den får rätt resa.

Måste hitta rätt i spetsstriden här innan jag bestämmer mig för hur man ska lösa guld denna vecka, 4 hästar streckade och än så länge vill jag inte avfärda någon av dom och blir kanske rak gardering med dessa 4. Jokern i gänget är 9 Västerbo Loveboat som äntligen fick vinna senast men det kan väl knappat gå att upprepa i detta gäng om det inte skulle bli grymt överpacat.

Vi avslutar med bronsdivisionen över sprinterdistans och vid en första anblick så känns den knappe favoriten 6 Ceasar Sisu (23%) aningen understreckad även ifall den går upp i klass. Att Ö.K kör nu ser jag dock inte som ett plus då jag tror att den ska tryckas till spets för att vinna och det är kanske inte direkt Örjans standrad-strategi. 5 M.T Insider också väldigt tidig. 11 Research alltid giftig när den är på humör medans 9 Victor A.U har fyra raka 11-tider på distansen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rakka (+5), asgaya3141 (+5)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 17:41   #8
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 19
Sharp$: 176
Standard

Bästa dragen måste vara, stall warning och standout!
Orsa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 22:27   #9
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

Sitter och bläddrar lite i Aftonbladets rosa bilaga samtidigt som jag tittar på strecken i V75:4. Ser ut som att kollektivet kollektivet kommer att göra lördagens största avslag till streckfavoriter.

"2 Casanova Fri kan nog inte köra barfota runt om den här gången. Siktar främst på finalerna, säger Karin Nilsson."

"7 M. T. Joinville fick dåligt läge igen (och en av Sveriges sämsta startkuskar). Vi är klara för finalen och kommer inte att ladda framåt, kommer att försöka backa ner. Går inte att köra offensivt igen, har finalen att tänka på, säger Susanne Richter."

Räcker med 3,4,5 här?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 22:32   #10
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Sitter och bläddrar lite i Aftonbladets rosa bilaga samtidigt som jag tittar på strecken i V75:4. Ser ut som att kollektivet kollektivet kommer att göra lördagens största avslag till streckfavoriter.

"2 Casanova Fri kan nog inte köra barfota runt om den här gången. Siktar främst på finalerna, säger Karin Nilsson."

"7 M. T. Joinville fick dåligt läge igen (och en av Sveriges sämsta startkuskar). Vi är klara för finalen och kommer inte att ladda framåt, kommer att försöka backa ner. Går inte att köra offensivt igen, har finalen att tänka på, säger Susanne Richter."

Räcker med 3,4,5 här?
Räcker med 5.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 22:35   #11
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Orsa Visa inlägg
Bästa dragen måste vara, stall warning och standout!
Nja, det borde väl vara 15 Monster Monsun i avd 4.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 22:53   #12
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 172
Sharp$: 9343
Standard

Spiken:
Jag litar på att Erik lotsar hem 4 Hero Sjöhammar från spets. +för spetsläge men -för stallform och inkörda pengar.

Låset:
Kommer i 5e avdelningen. Var tidigt inne på att spika 3 Sloppy Joe men med tanke på att Bergh skickar upp en kuse samtidigt som han visade upp ett formstall idag på Valla så måste nog 11 Stall Warning med på lappen.

Dragen:
6 Fika. Inne på att Uffe får iväg denna märr från start och kan leda länge..
15 Monster Monsun. Utan strul så kommer han spurta ner många..
Förstår mig inte på procenten i 5e, helt galet enligt mig. 3 Sloppy Joe är tagen rakt av..
2 Max Bob kommer sitta bra på det från start och med lite tempo så har han god chans att runda.

Ranken:
14,8,15,6,4
12,4,1,2
4,8,1,10
14,15,1,5
3,11,6,4
7,8,1,5
5,2,11
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 23:31   #13
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-6

Här blir Chelsea Boko spik. Varför?

1983 bröts Legolas' segersvit och han blev tvåa efter Ideal de Gazeau.
Efteråt åkte jag in till Manhattan - åttonde gatan/sjunde avenyn. Stället hette CHELSEA Place. Man gick i en porslinsaffär. Om man klarade sig utan att slå ner något till bakre dörren kom man in i en svett-, rök- och stökig dans/nattklubb. Längst bak ledde en halvtrappa ner till en förstaklass italiensk maffiarestaurang. Värden fick sitta i en högryggad rottingtron och mina gäster i mindre rottingstolar. Suverän mat, vin och service.

Tillbaka in i nattklubben. Full av dansvilliga brudar doftande av svett och sexbegär.
Scenen disponerades en halvtimme vardera av en rumpsvängande sjungande tjej/kille. I trosor eller BH stoppade man dollarsedlar efter tycke.

Därför spikar jag Chelsea Boko imorgon. Lycka till.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 00:22   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Som lite hjälp på traven inför morgondagen, så kan jag tala om att jag spelat Sloppy Joe o Food Money som vinnare(bägge lär bli tvåa) och därutöver Västerbo Loveboat på plats...och i det senare fallet kommer eran grannlaga uppgift, blir VL etta eller fyra?...skulle gissa att det är 10-90 mellan dessa utfall, vilket innebär att ni nog kan testa 33ggr vinnare på unibet..annars var det lugnt ikväll och jag investerade enbart i två öl, samtidigt som jag iakttog olika människors beteenden...skall dock försöka skärpa till mig igen, trots att man är lite brännmärkt...nattinatti på er...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 00:48   #15
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-6

Här blir Chelsea Boko spik. Varför?

1983 bröts Legolas' segersvit och han blev tvåa efter Ideal de Gazeau.
Efteråt åkte jag in till Manhattan - åttonde gatan/sjunde avenyn. Stället hette CHELSEA Place. Man gick i en porslinsaffär. Om man klarade sig utan att slå ner något till bakre dörren kom man in i en svett-, rök- och stökig dans/nattklubb. Längst bak ledde en halvtrappa ner till en förstaklass italiensk maffiarestaurang. Värden fick sitta i en högryggad rottingtron och mina gäster i mindre rottingstolar. Suverän mat, vin och service.

Tillbaka in i nattklubben. Full av dansvilliga brudar doftande av svett och sexbegär.
Scenen disponerades en halvtimme vardera av en rumpsvängande sjungande tjej/kille. I trosor eller BH stoppade man dollarsedlar efter tycke.

Därför spikar jag Chelsea Boko imorgon. Lycka till.
Innebär det att jag måste spika en 1%-are i V75:7?

Vi hade inte råd att åka till USA för att se Legolas utan fick nöja oss att åka till Dannero starten efter. En av kompisarna hade en lite större motorbåt som vi tryckte ihop oss i, det var rätt praktiskt, fanns inget som hade hette sjöfylleri på den tiden....vi la till vid Sandslån efter att ha groggat lite i båten på vägen dit och gick sista hundra metrarna till travbanan.

Det hade förberetts med täcke, pokaler, fina priser - det var ju en världsstjärna som flögs (!) upp till Kramfors flygplats för att inkassera en tämligen enkel seger. Ryktena säger att man (trots värsta skitbanan) inte vågade sko om favoriten, hade tydligen lite känsliga fötter...alla vet väl upplösningen? Lars Lindberg gav gammhästen Speedboat en perfekt resa och satte in stöten i det senaste av alla ögonblick. Typ 20 meter före linjen. Vi hade naturligtvis spelat en liten sudd, spelat emot favoriter har jag gjort hela livet...

Vi tog båten från Dannero - om jag kommer ihåg så var det dans på strömsborg efteråt, norrlands största dansbana på den tiden och party hela natten.

Så jag blir väl tvungen att spika nr 3 Party Boat Hanover jag...1%! Eller 9 Västerbo Loveboat?

Epilog: Efter den nesliga förlusten på Dannero så var det inte så många som trodde på Legolas i Åby Stora pris. Syrrans kompis hade flyttat ner till Mölndal ett par månader innan så vi bestämde oss relativt impulsivt för att åka ner och vända på vinsten - och sätta allt på Legolas till över 10 vändor. Jodå, han vann efter en patenterad finish, förmodligen med racerskor istället för träningsdojorna som han hade haft på sig på Dannero.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2016-07-30 klockan 00:50.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td