Visa ett inlägg
Gammal 2016-07-29, 01:43   #7
yoozoo

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8146
Standard

Snart Lördag igen och nya miljoner ska fördelas, ingen V75-bombardering denna vecka och vi får nöja oss med lördagens race ifrån Bollnäs, vilket räcker och blir över förutsatt att sjuan går i hamn ;-)

Vi inleder med ett stolopp över 3 volter och en av omgångens 2 storfavoriter startar ifrån spår 2 på mellanvolten. Frågan jag ställer mig är, vinner 8 Backorder detta lopp 56 gånger av 100? Svaret har jag fortfarande inte kommit fram till men hur som helst så är det en riktigt talangfull dam som dock inte har mer än 1 enda voltstart i bagaget för nästan 2 år sedan som tre-åring, ingen galopp men inte heller mer än en silverpeng den gången. Nu tror jag inte på någon större galopprisk med säkre Adielsson i sulkyn och kommer förmodligen spetsa systemet med favoriten frågan är bara vilken lösning som är den bästa, spik, utgång eller ett lås med spurtstarke Jetset?

12 Palermo Broline var mitt drag senast på Årjäng men det räckte endast till en andraplats efter att ha blivit blåst på segern av en smygkörd Conrads Definitif. Distansen då 1640 nu blir det 2140 vilket knappast missgynnar när man startar ifrån spår 12 men däremot så är Palermo nu dubbelt så hårt betrodd som senast till 45% vilket jag tycker är lite väl magstarkt även ifall det är mitt solklara förstastreck. Jag har dock ett spetsdrag här i 6 Maintainabilty som är betydligt roligare på strecken (7%) och inte omöjligt att hon tar fjärde raka ifall favoriten har en sämre dag eller får en strulig resa.

De flesta insatserna vilar på 8 Fire To The Rain och 4 Hero Sjöhammar och tillsammans med tredje- och fjärdehandaren 1 Rocket Zet och 10 Only One Winner som får snart geniförklarade turgubben i sulkyn kommer man nog väldigt långt, här har spelarkåren inte gjort bort sig och ska man sträcka sig längre är det maximalt femtehandaren 11 Liberty Face som kan tänkas.

Då var vi framme vid omgångens största favorit i 14 Tomeld Ö.K som lustigt nog får en viss Ö.K i sulkyn. Visst är detta en talang som vunnit 6 av 7 starter i hemlandet Norge, men det som är aningen oroväckande är att vid den enda starten i Sverige så blev det galopp som stor favorit (1,20 på vinnarspelet) och utan att veta den exakta anledningen till varför så känns det inte särskilt kul att spika till 61%. Kallblodsexperten Ohlsson ifrån spår 1 med Björs Frej känns som ett måstestreck med detta i åtanke medans draget är 12 Talls Odin som letar efter formen.

Klass 1 känns som en öppen historia även ifall 7 M.T Joinville är den som känns klassigast i gänget så finns det alldeles för mycket "godis" här för att spika. Många streck krävs men vill lyfta fram 11 Stall Warning (4%) som verkar ha hittat rätt i sin nya regi, 8 Brothers In AM (3%) som gick nytt rekord senast på 1.12,6am samt superrensaren 12 Overlord Broline (1%) som kan spurta sylvasst ifall den får rätt resa.

Måste hitta rätt i spetsstriden här innan jag bestämmer mig för hur man ska lösa guld denna vecka, 4 hästar streckade och än så länge vill jag inte avfärda någon av dom och blir kanske rak gardering med dessa 4. Jokern i gänget är 9 Västerbo Loveboat som äntligen fick vinna senast men det kan väl knappat gå att upprepa i detta gäng om det inte skulle bli grymt överpacat.

Vi avslutar med bronsdivisionen över sprinterdistans och vid en första anblick så känns den knappe favoriten 6 Ceasar Sisu (23%) aningen understreckad även ifall den går upp i klass. Att Ö.K kör nu ser jag dock inte som ett plus då jag tror att den ska tryckas till spets för att vinna och det är kanske inte direkt Örjans standrad-strategi. 5 M.T Insider också väldigt tidig. 11 Research alltid giftig när den är på humör medans 9 Victor A.U har fyra raka 11-tider på distansen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rakka (+5), asgaya3141 (+5)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat