Favoritanalys
10 Als Winnermede: Möter lämpligt motstånd har varit ute i tuffa gäng, de 2 galopperna i raden känns inte särskilt oroande då han knappast kommer vara med i någon spetsrusning ifrån spår 10. Det som oroar en aning är att Rättviks upplopp endast mäter 187 meter och finns en risk att han inte hinner fram och får nöja sig med ännu en silvermedalj, men tror nog att Linderoth löser detta bara han går i tid.
1 Smokey Herman: Galopperade senast i spetskörningen och kan ju knappast låta bli att köra nu ifrån spår 1 för då kan han ju fastna invändigt, visst kan han vinna om han håller upp ledningen eller hittar ut i andraspår men alldeles för chansartad för min del och helt iskall som spik.
2 Volstead: Perfekt spår och förrutom att det är bästa hästen med bästa formen så har man en hjälpryttare i stallkompisen 1 Standout.
13 Coolwater In: Knapp favorit ifrån springspår, formstark och prickar Linderoth starten så kan loppet tidigt vara över. Snackas om skoryck vilket man testat en gång förr med galopp men till nuvarande procent så måste jag likväl säga att det är en bra favorit.
3 Oki Doki Face: Inte helt rätt att räkna på denna kuse som kan mycket när han är på humör men känns alldeles för ojämn för att vara något hett spikbud för min del som klar favorit.
2 Danne Edel: Gick starkt senast och är knapp favorit här men nu så återgår man till vanlig sulky då det är voltstart och knappast något spikbud även ifall jag tycker att han är den ur favorittrion 2,5,6 som verkar ha formkurvan pekandes åt rätt håll.
3 Minnestads Dubai: Rätt favorit? Kanske. Rätt procent? Absolut inte! Sommartravets Final och 300tkr i förstapris. Ingen av de 10 på startfållan har ens tjänat så mycket totalt i karriären så räkna med att det kommer att maxas på alla håll och kanter när det dessutom vankas voltstart och i princip ALLA kommer ha streck för 3 och 5 i sista känns detta som ett solklart garderingsobjekt även ifall jag tror att han har den bästa segerchansen tillsammans med den lika klara andrahandare 5 Sahara One.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|