Visa ett inlägg
Gammal 2016-08-14, 13:57   #1579
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det måste bli ordning på problemen med utrustningsändringar. I går drog man skorna på Un Mec D'Heripre till andra heatet utan att ha redogjort för det före. Det renderade böter, vilket kretsen kring hästen nog tog med en klackspark med tanke på de pengar man ändå tjänade. Det äventyrar spelsäkerheten, spelet som bär upp hela sporten, och borde bestraffas med diskning. Det enda rätta är att göra som i Frankrike där man i god tid meddelar vilken utrustning hästarna ska ha i loppet och därefter får det inte ändras.
Men om vi nu har ett heatlopp, är det då inte rimligt att man efter första heatet tar ett nytt beslut om hästens utrustning?

Jag tycker det är vansinne att utkräva utrustningsinfo för andra heatet, innan det första ens är kört.

Man kan tackla detta på några olika sätt. Det enkla är att lyfta ut heatloppet från V75-spelet. Jag tycker det vore tråkigt. Vill Åby köra Åby stora som ett heatlopp måste de få göra det.

Ett annat sätt är ju att det inte finns skoinfo till andra heatet alls. Om ett lopp av 500 V75-lopp per år saknar skoinfo gråter jag inte.

Ett tredje sätt är att alla tränare anmäler barfota runt om i andra heatet och slår på skor på dem som behöver. Man rundar regeln istället. Känns inte som att man som spelare har någon hjälp av skoinfon då i alla fall.

Jag är av den mycket bestämda åsikten att spelet och spelarna får lov att hantera att sporten inte alltid ser ut som spelkonstruktörerna tänkt sig, eller som spelreglementet avser.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat