Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-03, 11:17   #1576
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

WOHOOO!!

Äntligen ♥

Grattis Bollnäs, världsrekordbanan och även samma lopp där Delicious gick det 1.08.6.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 13:33   #1577
 
Moonfalas avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 265
Sharp$: 5142
Standard

Svante Båth kommenterar starttiden 16.20:

http://www.travronden.se/nyheter/spo...lsmassor-93674
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-14, 12:09   #1578
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 767
Sharp$: 37657
Standard

Det måste bli ordning på problemen med utrustningsändringar. I går drog man skorna på Un Mec D'Heripre till andra heatet utan att ha redogjort för det före. Det renderade böter, vilket kretsen kring hästen nog tog med en klackspark med tanke på de pengar man ändå tjänade. Det äventyrar spelsäkerheten, spelet som bär upp hela sporten, och borde bestraffas med diskning. Det enda rätta är att göra som i Frankrike där man i god tid meddelar vilken utrustning hästarna ska ha i loppet och därefter får det inte ändras.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+11)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-14, 12:57   #1579
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det måste bli ordning på problemen med utrustningsändringar. I går drog man skorna på Un Mec D'Heripre till andra heatet utan att ha redogjort för det före. Det renderade böter, vilket kretsen kring hästen nog tog med en klackspark med tanke på de pengar man ändå tjänade. Det äventyrar spelsäkerheten, spelet som bär upp hela sporten, och borde bestraffas med diskning. Det enda rätta är att göra som i Frankrike där man i god tid meddelar vilken utrustning hästarna ska ha i loppet och därefter får det inte ändras.
Men om vi nu har ett heatlopp, är det då inte rimligt att man efter första heatet tar ett nytt beslut om hästens utrustning?

Jag tycker det är vansinne att utkräva utrustningsinfo för andra heatet, innan det första ens är kört.

Man kan tackla detta på några olika sätt. Det enkla är att lyfta ut heatloppet från V75-spelet. Jag tycker det vore tråkigt. Vill Åby köra Åby stora som ett heatlopp måste de få göra det.

Ett annat sätt är ju att det inte finns skoinfo till andra heatet alls. Om ett lopp av 500 V75-lopp per år saknar skoinfo gråter jag inte.

Ett tredje sätt är att alla tränare anmäler barfota runt om i andra heatet och slår på skor på dem som behöver. Man rundar regeln istället. Känns inte som att man som spelare har någon hjälp av skoinfon då i alla fall.

Jag är av den mycket bestämda åsikten att spelet och spelarna får lov att hantera att sporten inte alltid ser ut som spelkonstruktörerna tänkt sig, eller som spelreglementet avser.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-14, 13:40   #1580
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 767
Sharp$: 37657
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Men om vi nu har ett heatlopp, är det då inte rimligt att man efter första heatet tar ett nytt beslut om hästens utrustning?

Jag tycker det är vansinne att utkräva utrustningsinfo för andra heatet, innan det första ens är kört.

Man kan tackla detta på några olika sätt. Det enkla är att lyfta ut heatloppet från V75-spelet. Jag tycker det vore tråkigt. Vill Åby köra Åby stora som ett heatlopp måste de få göra det.

Ett annat sätt är ju att det inte finns skoinfo till andra heatet alls. Om ett lopp av 500 V75-lopp per år saknar skoinfo gråter jag inte.

Ett tredje sätt är att alla tränare anmäler barfota runt om i andra heatet och slår på skor på dem som behöver. Man rundar regeln istället. Känns inte som att man som spelare har någon hjälp av skoinfon då i alla fall.

Jag är av den mycket bestämda åsikten att spelet och spelarna får lov att hantera att sporten inte alltid ser ut som spelkonstruktörerna tänkt sig, eller som spelreglementet avser.
Ludde klargjorde att Mosaique Face skulle gå med skor i första och barfota i andra. Så vissa klarar att hålla sig till reglerna.

Nu fick de ju böter för att ha brutit mot reglementet i andra heatet när de bytte till barfota med Un Mec D'Heripre, så det är lite svårt att förstå hur man som spelare kan tycka det är okej. Ska man kunna bryta mot reglementet i stora lopp, få segerchecken och lite böter menar du?
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-14, 14:00   #1581
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Ludde klargjorde att Mosaique Face skulle gå med skor i första och barfota i andra. Så vissa klarar att hålla sig till reglerna.

Nu fick de ju böter för att ha brutit mot reglementet i andra heatet när de bytte till barfota med Un Mec D'Heripre, så det är lite svårt att förstå hur man som spelare kan tycka det är okej. Ska man kunna bryta mot reglementet i stora lopp, få segerchecken och lite böter menar du?
De får ju behålla segerchecken om de driver för hårt, kör innanför pinnarna, stör andra utan att det är "loppavgörande", har glömt vaccinationskortet etc.

Trav måste få innehålla lite sport, annars kan vi spela lotto istället.

Det stora felet, som jag ser det, är att man avkräver informationen om skoinfo i heat B innan heat A är kört. Naturligtvis kommer någon att vilja byta taktik, och kostar det då endast 1500kr, så gör de självklart det.

Det är bara när alla vill vinna som det är roligt att spela på trav.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-14, 15:06   #1582
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 767
Sharp$: 37657
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
De får ju behålla segerchecken om de driver för hårt, kör innanför pinnarna, stör andra utan att det är "loppavgörande", har glömt vaccinationskortet etc.

Trav måste få innehålla lite sport, annars kan vi spela lotto istället.

Det stora felet, som jag ser det, är att man avkräver informationen om skoinfo i heat B innan heat A är kört. Naturligtvis kommer någon att vilja byta taktik, och kostar det då endast 1500kr, så gör de självklart det.

Det är bara när alla vill vinna som det är roligt att spela på trav.
Jag kallar det inte sport att bryta reglementet, det är då det blir Lotto för spelarna. Har man sagt skor så ska det vara skor annars behöver man inga regler. Om de sedan kör med tunna aluminiumdojor eller tunga järnskor är upp till dem själva. I Frankrike funkar det att bestämma utrustning före och då lär det funka här också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+11)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-14, 16:19   #1583
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2395
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
De får ju behålla segerchecken om de driver för hårt, kör innanför pinnarna, stör andra utan att det är "loppavgörande", har glömt vaccinationskortet etc.

Trav måste få innehålla lite sport, annars kan vi spela lotto istället.

Det stora felet, som jag ser det, är att man avkräver informationen om skoinfo i heat B innan heat A är kört. Naturligtvis kommer någon att vilja byta taktik, och kostar det då endast 1500kr, så gör de självklart det.

Det är bara när alla vill vinna som det är roligt att spela på trav.

Det där låter som BG-svar när något är i gränslandet. "Del av sporten".

Jag håller inte med alls. Sport utan sportsmanship är inte roligt att spela på hur mycket vinnarskalle än de aktiva visar.

Då ska man alltså inte bara väga in hur man tror det ska sluta enligt reglementet utan även bedöma hur mycket respektive aktiv brukar tänja på gränserna.

Nej tack.

Heat-lopp kändes spännande och lite annorlunda de första åren på sin höjd. Men redan från början har det varit samma tveksamheter om hur det gör sig inom ett stort streckspel.

Om man la heat A som lopp 2 eller 3 ( V4-2 eller V4-3 ) och heat B som lopp 6 eller 7 ( V75-2 eller V75-3 ) så skulle man dessutom hinna med ett eventuellt skilje-heat i direktsänd TV i en kanal som de flesta kan se ( loppet innan DD-1 i såna fall ) helt utan problem.

Igår blev väl själva ÅSP ett rätt så stort anti-klimax för TV-tittarna? Flyttades till TV4Sport innan det var klart?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-14, 16:48   #1584
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det där låter som BG-svar när något är i gränslandet. "Del av sporten".

Jag håller inte med alls. Sport utan sportsmanship är inte roligt att spela på hur mycket vinnarskalle än de aktiva visar.

Då ska man alltså inte bara väga in hur man tror det ska sluta enligt reglementet utan även bedöma hur mycket respektive aktiv brukar tänja på gränserna.

Nej tack.

Heat-lopp kändes spännande och lite annorlunda de första åren på sin höjd. Men redan från början har det varit samma tveksamheter om hur det gör sig inom ett stort streckspel.

Om man la heat A som lopp 2 eller 3 ( V4-2 eller V4-3 ) och heat B som lopp 6 eller 7 ( V75-2 eller V75-3 ) så skulle man dessutom hinna med ett eventuellt skilje-heat i direktsänd TV i en kanal som de flesta kan se ( loppet innan DD-1 i såna fall ) helt utan problem.

Igår blev väl själva ÅSP ett rätt så stort anti-klimax för TV-tittarna? Flyttades till TV4Sport innan det var klart?
Dom har bara sändningstid till 19:00 i 4:an. Sannolikheten för att dom ska skjuta på tablån i en halvtimme för att två hästar ska springa i gyttja får du räkna på själv.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-14, 19:42   #1585
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag kallar det inte sport att bryta reglementet, det är då det blir Lotto för spelarna. Har man sagt skor så ska det vara skor annars behöver man inga regler. Om de sedan kör med tunna aluminiumdojor eller tunga järnskor är upp till dem själva. I Frankrike funkar det att bestämma utrustning före och då lär det funka här också.
Det stora felet var väl att avkräva skoinfo för heat B? Det är det som är elefanten i rummet i det här fallet.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-14, 19:48   #1586
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det där låter som BG-svar när något är i gränslandet. "Del av sporten".

Jag håller inte med alls. Sport utan sportsmanship är inte roligt att spela på hur mycket vinnarskalle än de aktiva visar.

Då ska man alltså inte bara väga in hur man tror det ska sluta enligt reglementet utan även bedöma hur mycket respektive aktiv brukar tänja på gränserna.

Nej tack.

Heat-lopp kändes spännande och lite annorlunda de första åren på sin höjd. Men redan från början har det varit samma tveksamheter om hur det gör sig inom ett stort streckspel.

Om man la heat A som lopp 2 eller 3 ( V4-2 eller V4-3 ) och heat B som lopp 6 eller 7 ( V75-2 eller V75-3 ) så skulle man dessutom hinna med ett eventuellt skilje-heat i direktsänd TV i en kanal som de flesta kan se ( loppet innan DD-1 i såna fall ) helt utan problem.

Igår blev väl själva ÅSP ett rätt så stort anti-klimax för TV-tittarna? Flyttades till TV4Sport innan det var klart?
Souloy kollar vad det kostar att dra av skorna. 1500kr är taxan. Skona åker av. Som spelare får man väl lov att hålla ordning också på det? Jag begriper inte varför man inte inser att det är ett tävlingsmoment där tränare och kuskar kan behöva tänka till och göra ett drag inför heat B. En omgång om året kan jag ta att skoinfo är öppet i ett lopp. Det är kryddan med Åby Stora. Med endast åtta hästar i de två loppen (varav en struken i god tid) är det inte så streckkrävande för spelarna att få den nöten att klura över.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-14, 20:53   #1587
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2395
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Souloy kollar vad det kostar att dra av skorna. 1500kr är taxan. Skona åker av. Som spelare får man väl lov att hålla ordning också på det? Jag begriper inte varför man inte inser att det är ett tävlingsmoment där tränare och kuskar kan behöva tänka till och göra ett drag inför heat B. En omgång om året kan jag ta att skoinfo är öppet i ett lopp. Det är kryddan med Åby Stora. Med endast åtta hästar i de två loppen (varav en struken i god tid) är det inte så streckkrävande för spelarna att få den nöten att klura över.
Vi får se hur det slutar. I min spåkula har vi inte ett identiskt upplägg nästa år.

Visst är det en krydda. En besk sådan. En krydda som inte har någon likhet med andra bedömningar under V75-året.

Jag håller självklart med helt om att behovet att få tänka till och göra ett drag till heat B.

Däremot förtar gissnings-v75 en stor del av nöjet och vad som annars skulle vara en superintressant krydda. Och det är att tippa heat B med ledning av vad som har hänt i heat A.

Att försöka gissa ut vilka som gör ett "drag" i heat B innebär inte bara att man ska försöka att lista ut vem som vinner heat A. Utan även gissa vilka som går dåligt i heat A men kan tänkas förbättras i heat B.

T ex så var det ingen skräll att M Face skulle köras mer offensivt i B än i A.

Tränarnas behov av att få ändra är vi överens om. Men 2 heat på V75 har varit ifrågasatt redan från start. Det var kanske en "kul grej" de första åren. Nu tycker jag att det visar sig att det är en besk krydda som inte tillför anrättningen något särskilt.

Att dela upp det på V4&V75 och hinna med skilje innan DD har ju i princip bara fördelar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-14, 20:54   #1588
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Souloy kollar vad det kostar att dra av skorna. 1500kr är taxan. Skona åker av. Som spelare får man väl lov att hålla ordning också på det? Jag begriper inte varför man inte inser att det är ett tävlingsmoment där tränare och kuskar kan behöva tänka till och göra ett drag inför heat B. En omgång om året kan jag ta att skoinfo är öppet i ett lopp. Det är kryddan med Åby Stora. Med endast åtta hästar i de två loppen (varav en struken i god tid) är det inte så streckkrävande för spelarna att få den nöten att klura över.
Varför kostar det just 1500 kr oavsett lopp? Borde vara ex 10% av vinstsumman hästen springer in i loppet istället så är problemet ur världen.

Souloy kanske tycker det hade varit värt 40 000 kr och gjort det ändå men det känns bättre som spelare iaf.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+4)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-15, 02:16   #1589
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Varför kostar det just 1500 kr oavsett lopp? Borde vara ex 10% av vinstsumman hästen springer in i loppet istället så är problemet ur världen.

Souloy kanske tycker det hade varit värt 40 000 kr och gjort det ändå men det känns bättre som spelare iaf.
Det finns inga böter som är 10% av prissumman. Det skulle ju innebära 10.000kr för fel skoinfo i ett vanligt V75-lopp och 3.000kr i ett vanligt V64-lopp. Sådana böter vore orimliga för ett administrativt fel.

Det rätta måste vara att man inte har skoinfo till heat B före spelstopp. Ett lopp av ungefär 500 V75-avdelningar under ett år, med max 8 startande. Nog klarar väl spelarkåren av det?
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-15, 05:49   #1590
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2395
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns inga böter som är 10% av prissumman. Det skulle ju innebära 10.000kr för fel skoinfo i ett vanligt V75-lopp och 3.000kr i ett vanligt V64-lopp. Sådana böter vore orimliga för ett administrativt fel.

Det rätta måste vara att man inte har skoinfo till heat B före spelstopp. Ett lopp av ungefär 500 V75-avdelningar under ett år, med max 8 startande. Nog klarar väl spelarkåren av det?
Felet med det resonemanget är att då behöver man inte ta så allvarligt på det annars heller.

"Det är ju så sällan....."

Det rätta är att inte ha båda heaten på samma spelform.
( Och givetvis att tränarna har möjlighet att göra förändringar efter hur heat A har utspelat sig )

Vad är det som är så heligt med båda heaten på V75?

Den enkla förändringen skulle kunna göra både spelare och aktiva nöjda.

Ja, t o m TV4 skulle gilla det tror jag. För då slipper man få skäll för att inte ett ev. skilje-heat visas i en kanal som de flesta har.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td