Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Det där låter som BG-svar när något är i gränslandet. "Del av sporten".
Jag håller inte med alls. Sport utan sportsmanship är inte roligt att spela på hur mycket vinnarskalle än de aktiva visar.
Då ska man alltså inte bara väga in hur man tror det ska sluta enligt reglementet utan även bedöma hur mycket respektive aktiv brukar tänja på gränserna.
Nej tack.
Heat-lopp kändes spännande och lite annorlunda de första åren på sin höjd. Men redan från början har det varit samma tveksamheter om hur det gör sig inom ett stort streckspel.
Om man la heat A som lopp 2 eller 3 ( V4-2 eller V4-3 ) och heat B som lopp 6 eller 7 ( V75-2 eller V75-3 ) så skulle man dessutom hinna med ett eventuellt skilje-heat i direktsänd TV i en kanal som de flesta kan se ( loppet innan DD-1 i såna fall ) helt utan problem.
Igår blev väl själva ÅSP ett rätt så stort anti-klimax för TV-tittarna? Flyttades till TV4Sport innan det var klart?
|
Souloy kollar vad det kostar att dra av skorna. 1500kr är taxan. Skona åker av. Som spelare får man väl lov att hålla ordning också på det? Jag begriper inte varför man inte inser att det är ett tävlingsmoment där tränare och kuskar kan behöva tänka till och göra ett drag inför heat B. En omgång om året kan jag ta att skoinfo är öppet i ett lopp. Det är kryddan med Åby Stora. Med endast åtta hästar i de två loppen (varav en struken i god tid) är det inte så streckkrävande för spelarna att få den nöten att klura över.