Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Souloy kollar vad det kostar att dra av skorna. 1500kr är taxan. Skona åker av. Som spelare får man väl lov att hålla ordning också på det? Jag begriper inte varför man inte inser att det är ett tävlingsmoment där tränare och kuskar kan behöva tänka till och göra ett drag inför heat B. En omgång om året kan jag ta att skoinfo är öppet i ett lopp. Det är kryddan med Åby Stora. Med endast åtta hästar i de två loppen (varav en struken i god tid) är det inte så streckkrävande för spelarna att få den nöten att klura över.
|
Vi får se hur det slutar. I min spåkula har vi inte ett identiskt upplägg nästa år.
Visst är det en krydda. En besk sådan. En krydda som inte har någon likhet med andra bedömningar under V75-året.
Jag håller självklart med helt om att behovet att få tänka till och göra ett drag till heat B.
Däremot förtar gissnings-v75 en stor del av nöjet och vad som annars skulle vara en superintressant krydda. Och det är att tippa heat B med ledning av vad som har hänt i heat A.
Att försöka gissa ut vilka som gör ett "drag" i heat B innebär inte bara att man ska försöka att lista ut vem som vinner heat A. Utan även gissa vilka som går dåligt i heat A men kan tänkas förbättras i heat B.
T ex så var det ingen skräll att M Face skulle köras mer offensivt i B än i A.
Tränarnas behov av att få ändra är vi överens om. Men 2 heat på V75 har varit ifrågasatt redan från start. Det var kanske en "kul grej" de första åren. Nu tycker jag att det visar sig att det är en besk krydda som inte tillför anrättningen något särskilt.
Att dela upp det på V4&V75 och hinna med skilje innan DD har ju i princip bara fördelar.