Visa ett inlägg
Gammal 2016-08-18, 15:56   #10
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
OK denna gång är det ett 100%-igt citat.
Och ja jag ironiserar friskt då du har fel eller iallafall tycker jag att du har fel.
Det som är svårt att förstå för oss normalspelare är varför det är så fel att
ha 7 rätt på lördag och "Gud förbjude" samtidigt som den mest streckade
favoriten vinner. Att just vänta på storvinsten 25-30 är, nja jag är tveksam.
Sätter jag 7:an på lördag så är jag inte på något sätt diskvalificerad utan har
chans nästa vecka igen.

Det som är lite splittrande i frågan är också dina grovt tillyxade HPT-system
som du publicerar å detta forum, jag får inte ihop ditt resonemang med dina
redovisade spel.

Mvh Uffe
Att klippa och klistra är inte att citera ordagrant.

Det är inte fel att ha 7an någon gång. Det som är fel är att spika största favoriten för att största favoriten vinner den eller den andelen av omgångarna utan att försöka bedöma om vinstchansen är i harmoni med spel%en.

Från tid till annan spikar jag själv den häst som råkat bli störst favorit i omgången. Det finns absolut inget motsägelsefullt i det.

Det som blir fel för de flesta är att de tror att de spelar "ett system". Samma spelare som förstår att 1.10 på en häst som han bara tror vinner 50% av gångerna är ett dåligt spel vägrar att förstå att en rad som ingår i hans inlämnade streckspelssystem kan ha lägre chans att gå in än det odds spelaren får på den raden från spelarkollektivet och således är ett lika dåligt spel.

Även om inte ens ATG förmår vara tydliga med det så spelar man rader. System är bara ett förenklat sätt att lämna in många rader som liknar varandra. Ett reducerat system är bara ett förenklat sätt att lämna in utvalda rader som inte liknar varandra tillräckligt mycket för att kunna skrivas på samma system.

Sedan så är det ganska stor skillnad mellan att kunna förklara de teoretiska stegen i vinnande spel och vara vinnande spelare själv.

Vid ett flertal tillfällen har jag påpekat att jag är betydligt mer kunnig i teorin bakom vad som är en vinnande spelstrategi än på att göra bra vinstchansvärderingar. Jag skulle gärna byta.

Till sist är det även så att HPT inte ens är i närheten av att vara ett "perfekt verktyg" för vinnande spel. Jag yxar till själv där det behövs.

Senast redigerad av Strappa71 den 2016-08-18 klockan 15:58.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat