Visa ett inlägg
Gammal 2016-08-26, 00:40   #13
Bob_OR_Jim

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 38
Standard

Tack för svar.

Har nu ägnat ett par kvällar nu med att googla runt, både på div andra forum och ett par "vita papper" från den akademiska världen, samt att läsa inlägg av de användare som rekommenderades. Vist är det så att jag kraftigt överskattat min egen förmåga, det finns många som letar efter att plocka ut ett värde ur engelska premier league men det finns inget att hämta med en "trivial" modell. Lekte igår med tanken att bygga om modellen med antal mål och Poisson fördelning, men likt andra som prövat detta kommer jag även torska på denna modell så det känns meningslöst...

Angående att lägga ner som putte säger så är han elefanten i glashuset men har förvisso rätt, självklart är jag torsk, även om jag aldrig spelat. Vågar inte säga att jag kommer från den akademiska världen till 100% då jag inte har en PhD även om jag luffat runt på Universitetet i några år för många år sedan och tycker om att bygga små roliga program på min fritid.

Är otroligt fascinerad av bookie som oavsett hur jag spelar, kommer ge mig en ROI på ca 96% över ett stort antal spelade matcher, oavsett vilket system jag spela efter.

Mitt senaste "program" är 15 säsonger av engelska premier league, som är upplagda i Excel med Visual basic kod i bakgrunden, om någon vill ha det skicka ett PM. Ev är det svårt att få igenom då microsoft356 mail blir tjurigt med bakomliggande vb kod i excel fil men det återstår att se.

Jag tittar på dagsformen (valfri längd) med senaste spelade matcher*valfri viktning, samt långtids formen i kombination men hemma starka borta starka*viktning. Samt inbördes möte, både totala samt home@home och away@away.

Som ni antyder, i kombination med de poster jag läst av rekommenderade användare så skall man ägna sig åt en sport med:
1. fler mål
2. "udda" sporter
3. Någonting där allt av värde inte redan är uttömt, dvs mer udda. Kanske har en trivial modell framgång i säg, svensk div 2/3 fotboll.

Med det sagt och att jag kastar in handduken så är jag fortfarande nyfiken, hur fan gör alla ni som har en ROI på säg 110%??, förvisso förstår jag att många människor har olika talanger men ändå, jag som saknar (har icke prövat) min talang inom sports betting är ändå nyfiken, hur vet ni vad som ger +EV (tips?, modeller?, magkänsla?, pålästa?....) Låt mig kasta ut ett hypotetiskt scenario som inträffar om ca 3 veckor. Malmö FF vs IFK GBG (1.75/3.8/4.5). Hur bedömer ni detta?, har bookie satt rätt odds?, eller vilket odds skulle ni sätta?, och om så, hur vet ni detta?

mvh
Bob_OR_Jim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat