Folk verkar ha dåligt begrepp om ordet roi och dess innebörd, men det är inte så jävla konstig eftersom var och varenda betaltjänst skyltar med skyhöga roi:n som måttstock. Insatta ska inte gå på detta. Alla spel har ett väntvärde och det hör även ihop med ett slutgiltigt roi efter X antal spel. Om jag lägger hundra spel och dess förväntade värde på vart och ett spel är 110 %, då är det som gäller om jag har gjort min läxa. Det är variansen som är skillnaden på hur bra man springer. Ska ni ha direkt nytta av roin som måste sharpsen ni ryggar även lägga ut väntvärden på sina respektive spel.
Det fanns en på Allt om Spel som lade ut sina spel mot betalning och han lade hela tiden ut väntvärden på 110-115 % på sitt område us-sport. Hans resultat låg runt 104-105 %. Han var inte dålig men han övervärderade rätt troligtvis sina spel.
Sen ska alla överodds spelas oavsett väntvärde. Och om du då har 110 % på dom hundra spel som nämndes och även har hundra till samtidigt med 102 % i väntvärde då kommer per automatik din roi sjunka om du även spelar dessa. Och det finns absolut noll i anledning att inte spela dessa eftersom det bara slutar med uteblivna intäkter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: the_mirage (+1), Cc (+10)
|