Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-06-09, 16:03   #61
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Den er go - jeg skjönner godt vad du mener... Hoper du kan lese "svorsk"...

Ha det!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-23, 03:28   #62
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Min "rygglista" är numera nästintill helt tom då de få jag tidigare ryggat försvunnit. Kan tänka mig rygga vad som helst så länge det finns på B365/Pinny/SBObet, men särskilt intressant är de stora sporterna där det är lättare att hänga med innan oddsdrop (PRL, NFL, NBA, MLB, NHL, La Liga osv).

Är medveten om att de som slår Pinny och dessutom lägger upp spelen gratis för allmän beskådan är extremt få, så har inga större förhoppningar. Men det skadar aldrig att fråga.

Om jag hittar några bra rekare på egen hand under hösten så kommer jag posta här.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-31, 16:29   #63
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Ingen som ville bidra, tråkigt.

Kan bidra med det lilla jag lyckats hitta hittills. Har letat rätt mycket men eftersom jag avskyr spel inlagda i efterhand/ej låsta, EU-bookies, samt dyra speltjänster så hittar man inte mycket. Håller ett öga på Blogabet, känns som att det borde finnas någon duktig där som inte säljer sina spel. Men har inga jag litar på i alla fall. Skall eventuellt pappersbetta med StuckeyMLB's spel (mest tennis trots namnet), men han spammar satan och skriver inte ut units/odds så får se om jag orkar.

Greed - En av tre tipsters som rekar för speltjänsten "Marketbeaters". Spelar nästan uteslutande La Liga. Gemensamt har de tre rekarna 107.56 % ROI på 1621 spel, men där ingår "Inside" vilket är en rekare som endast spelar på EU-bookies. Han har 113 % ROI.
Greed själv har 108.7 % ROI efter ca. 380 spel, främst på La Liga. 380 spel är inget stort sample, men spelar man endast på en liga i fotboll så tar det lång tid att få ett större antal spel. Det viktigaste är att alla spel är lagda på Sportmarket/Pinnacle osv, dvs seriösa bolag som är långt svårare att slå än Unibet och Betsafe.


Mrfett - Publicerar sina spel via http://bettin.gs/mrfett/. Utan PRO-konto på Bettin.gs så kan man ej se alla siffror så jag införskaffade det just för att kolla lite närmare på fetts siffror.
Sedan han började låsa sina spel (1:a Okt 2015) så har han dessa siffror;
3298 bets, 103.76 % ROI. Tyvärr är en del av dessa spel på Marathon, där han givetvis har högre ROI än på övriga bookies. Exkluderar vi Marathon så har han 103.25 % ROI över 2656 bets (SBO, Pinny, 5dimes huvudsakligen och lite Bet365).

Hans MLB är relativt svag, 101.34 % ROI över 1033 spel. Fotbollen är tysk fotboll i de lägre divisionerna, 103.28 % ROI efter 523 spel. Styrkan är hans basket, 105.47 % ROI över 1718 spel. WNBA är +/0 noll, det är NCAAB han plussar på.

Baseballen och fotbollen verkar uteslutande vara B365/Pinny/5Dimes/SBO, NCAAB är blandat med även ett par spel på Marathon, tyvärr! Men total-ROI på låsta spel på seriösa bookies är ändå 103.25 % som sagt efter 2656 spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
apekatt66 (+10), theskab (+10), ttsuper (+10), Rejs (+1), Rejs (+1), Rejs (+1)

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2016-08-31 klockan 16:37.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 04:01   #64
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Ingen som ville bidra, tråkigt.

Kan bidra med det lilla jag lyckats hitta hittills. Har letat rätt mycket men eftersom jag avskyr spel inlagda i efterhand/ej låsta, EU-bookies, samt dyra speltjänster så hittar man inte mycket. Håller ett öga på Blogabet, känns som att det borde finnas någon duktig där som inte säljer sina spel. Men har inga jag litar på i alla fall. Skall eventuellt pappersbetta med StuckeyMLB's spel (mest tennis trots namnet), men han spammar satan och skriver inte ut units/odds så får se om jag orkar.

Greed - En av tre tipsters som rekar för speltjänsten "Marketbeaters". Spelar nästan uteslutande La Liga. Gemensamt har de tre rekarna 107.56 % ROI på 1621 spel, men där ingår "Inside" vilket är en rekare som endast spelar på EU-bookies. Han har 113 % ROI.
Greed själv har 108.7 % ROI efter ca. 380 spel, främst på La Liga. 380 spel är inget stort sample, men spelar man endast på en liga i fotboll så tar det lång tid att få ett större antal spel. Det viktigaste är att alla spel är lagda på Sportmarket/Pinnacle osv, dvs seriösa bolag som är långt svårare att slå än Unibet och Betsafe.


Mrfett - Publicerar sina spel via http://bettin.gs/mrfett/. Utan PRO-konto på Bettin.gs så kan man ej se alla siffror så jag införskaffade det just för att kolla lite närmare på fetts siffror.
Sedan han började låsa sina spel (1:a Okt 2015) så har han dessa siffror;
3298 bets, 103.76 % ROI. Tyvärr är en del av dessa spel på Marathon, där han givetvis har högre ROI än på övriga bookies. Exkluderar vi Marathon så har han 103.25 % ROI över 2656 bets (SBO, Pinny, 5dimes huvudsakligen och lite Bet365).

Hans MLB är relativt svag, 101.34 % ROI över 1033 spel. Fotbollen är tysk fotboll i de lägre divisionerna, 103.28 % ROI efter 523 spel. Styrkan är hans basket, 105.47 % ROI över 1718 spel. WNBA är +/0 noll, det är NCAAB han plussar på.

Baseballen och fotbollen verkar uteslutande vara B365/Pinny/5Dimes/SBO, NCAAB är blandat med även ett par spel på Marathon, tyvärr! Men total-ROI på låsta spel på seriösa bookies är ändå 103.25 % som sagt efter 2656 spel.
Rent spontant så har ju Greed alldeles för dålig volym för att det ens ska vara lönt att kliva ur sängen.

Mrfett har ju bra volym men alldeles för dålig ROI% för att rygga, ska man rygga någon så bör den minst ha 105% då har man iallafall lite chans att själv kunna hamna på rätt sida break even.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 06:35   #65
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 241
Sharp$: 2344
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Ingen som ville bidra, tråkigt.

Kan bidra med det lilla jag lyckats hitta hittills. Har letat rätt mycket men eftersom jag avskyr spel inlagda i efterhand/ej låsta, EU-bookies, samt dyra speltjänster så hittar man inte mycket. Håller ett öga på Blogabet, känns som att det borde finnas någon duktig där som inte säljer sina spel. Men har inga jag litar på i alla fall. Skall eventuellt pappersbetta med StuckeyMLB's spel (mest tennis trots namnet), men han spammar satan och skriver inte ut units/odds så får se om jag orkar.

Greed - En av tre tipsters som rekar för speltjänsten "Marketbeaters". Spelar nästan uteslutande La Liga. Gemensamt har de tre rekarna 107.56 % ROI på 1621 spel, men där ingår "Inside" vilket är en rekare som endast spelar på EU-bookies. Han har 113 % ROI.
Greed själv har 108.7 % ROI efter ca. 380 spel, främst på La Liga. 380 spel är inget stort sample, men spelar man endast på en liga i fotboll så tar det lång tid att få ett större antal spel. Det viktigaste är att alla spel är lagda på Sportmarket/Pinnacle osv, dvs seriösa bolag som är långt svårare att slå än Unibet och Betsafe.


Mrfett - Publicerar sina spel via http://bettin.gs/mrfett/. Utan PRO-konto på Bettin.gs så kan man ej se alla siffror så jag införskaffade det just för att kolla lite närmare på fetts siffror.
Sedan han började låsa sina spel (1:a Okt 2015) så har han dessa siffror;
3298 bets, 103.76 % ROI. Tyvärr är en del av dessa spel på Marathon, där han givetvis har högre ROI än på övriga bookies. Exkluderar vi Marathon så har han 103.25 % ROI över 2656 bets (SBO, Pinny, 5dimes huvudsakligen och lite Bet365).

Hans MLB är relativt svag, 101.34 % ROI över 1033 spel. Fotbollen är tysk fotboll i de lägre divisionerna, 103.28 % ROI efter 523 spel. Styrkan är hans basket, 105.47 % ROI över 1718 spel. WNBA är +/0 noll, det är NCAAB han plussar på.

Baseballen och fotbollen verkar uteslutande vara B365/Pinny/5Dimes/SBO, NCAAB är blandat med även ett par spel på Marathon, tyvärr! Men total-ROI på låsta spel på seriösa bookies är ändå 103.25 % som sagt efter 2656 spel.
Bra tips. Såg nu att Greed kostade 200kr/månad.

An annan sak, hur många av alla rekare där ute lägger spelen själva tror ni?
(Som tar betalt för att reka)
theskab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 11:52   #66
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Rent spontant så har ju Greed alldeles för dålig volym för att det ens ska vara lönt att kliva ur sängen.

Mrfett har ju bra volym men alldeles för dålig ROI% för att rygga, ska man rygga någon så bör den minst ha 105% då har man iallafall lite chans att själv kunna hamna på rätt sida break even.
Tanken (åtminstone för mig) är att rygga ett större antal rekare och därmed få volym, hamna på kanske 103 % ROI. Det är målet i alla fall.

Nja, hur många med flera tusen spel på bookies som inte limiterar har högre ROI? Det är inte vanligt, åtminstone inte bland folk som släpper spel gratis.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 11:54   #67
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av theskab Visa inlägg
Bra tips. Såg nu att Greed kostade 200kr/månad.

An annan sak, hur många av alla rekare där ute lägger spelen själva tror ni?
(Som tar betalt för att reka)
Det stämmer, men går oftast att norpa hans spel via communitys/öppna spreadsheets, likt Sharps. Hans enda levande spel just nu är Valencia -0.75 mot Betis.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 16:34   #68
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6011
Standard

Samtidigt är väl inte 200 pix mycket att bråka om med tanke på vad man får? Är ju nästintill omöjligt att hitta rekare som är seriösa och duktiga som rekar gratis. Ofta vill man ju ha något tillbaka, antingen betalning men kanske ännu vanligare att man byter spel med varandra.

Ett tips som jag nyligen börjat rygga är http://superligabets.blogspot.se/
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 19:36   #69
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Tanken (åtminstone för mig) är att rygga ett större antal rekare och därmed få volym, hamna på kanske 103 % ROI. Det är målet i alla fall.

Nja, hur många med flera tusen spel på bookies som inte limiterar har högre ROI? Det är inte vanligt, åtminstone inte bland folk som släpper spel gratis.
Problemet är ju att det alltid kommer finnas ett antal rekare som har plus i tanken bakåt i tiden. Inget man har någon glädje av själv (snarare tvärtom) då man alltid startar på plus minus noll.

Ett krav, om man nu ska satsa pengar på att någon annans framgång ska hålla i sig, är att han varit aktiv rekare i 5 år. Blir det så många kvar att följa då?

Om 1000 personer börjar reka vid en given tidpunkt så kommer det alltid finnas ett visst antal som ligger plus efter en tid. Vad är det som säger att just dom kommer springa bäst framöver och inte dom andra?

Anser man sig veta det, på förmodat goda grunder, är man nog kapabel att plocka ut sina egna spel också.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 22:12   #70
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Folk verkar ha dåligt begrepp om ordet roi och dess innebörd, men det är inte så jävla konstig eftersom var och varenda betaltjänst skyltar med skyhöga roi:n som måttstock. Insatta ska inte gå på detta. Alla spel har ett väntvärde och det hör även ihop med ett slutgiltigt roi efter X antal spel. Om jag lägger hundra spel och dess förväntade värde på vart och ett spel är 110 %, då är det som gäller om jag har gjort min läxa. Det är variansen som är skillnaden på hur bra man springer. Ska ni ha direkt nytta av roin som måste sharpsen ni ryggar även lägga ut väntvärden på sina respektive spel.

Det fanns en på Allt om Spel som lade ut sina spel mot betalning och han lade hela tiden ut väntvärden på 110-115 % på sitt område us-sport. Hans resultat låg runt 104-105 %. Han var inte dålig men han övervärderade rätt troligtvis sina spel.

Sen ska alla överodds spelas oavsett väntvärde. Och om du då har 110 % på dom hundra spel som nämndes och även har hundra till samtidigt med 102 % i väntvärde då kommer per automatik din roi sjunka om du även spelar dessa. Och det finns absolut noll i anledning att inte spela dessa eftersom det bara slutar med uteblivna intäkter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), Cc (+10)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 22:53   #71
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Ca 35-40% av mina lagda spel kommer från andra! Då handlar det om utbyte. Sen följer jag ett 20 tal på öppna forum för att se om de är bra nog i längden. De som är det brukar tyvärr hamna i slutna "kojor" efter ett tag så visst är det skitsvårt att hitta lönsamhet.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 11:04   #72
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6011
Standard

Någon som vet om det finns någon duktig NFL-rekare där ute? Spelar ingen roll om det är betaltjänst eller gratis.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td