Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
På 100 hästar är det 2 millar, får man fram en årgångstopp på 100 hästar? Det är ett nollsummespel, precis som för övrigt insatsloppen i stort är.
|
Nu antar jag ni syftar på Derbyvinnaren, och även om jag lutar åt att du har rätt rent
generellt (eller att det generellt är ett EV-minusspel (vilket allt hästägeri är i Sverige)), så är inte urvalet slumpmässigt valda kusar utan en Ready Cashare utvald av Timo, och oavsett vem som valt den så är det inte en ofödd slumpmässigt vald häst så oddsen är avsevärt mycket bättre än ren slump över populationen.
Tycker nog personligen att föregående talare har en poäng i pissen i Missisippi.
Å andra sidan, för att handla med hästar bör man vara rik och då kanske man ändå är med av annat än rent ekonomiska skäl?
Som slutsats vill jag hävda att det inte alls är ett självklart val, beroende på hur och till vad man räknar fram sina odds!
Tvärtom känns det ju skönt att det finns hästägare som inte är uppe i det blå i sina förväntningar trots att de handlar med top notch material över hela linjen (stam, tränare osv).
Hatten av för en Suverän Vinnare.