Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-22, 15:27   #1606
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av a_alexander Visa inlägg
Fråga! Jag spelade plats på häst 12 lopp 6 på vincennes idag, ser nu att det blev dött lopp mellan 12 och dennes stallkamrat. Sen när jag kollar min kupong så räknas inte 12 in som vinnare på plats spelet? Har det blivit fel eller har det något med stallodds som finns i Franrike att göra?

Edit, förstod rättningen nu, stallkamraten vann och alltså vann 12 också enligt reglerna för stallodds. 12 var inte med på plats.
En dubbelkoll för att se om det är ett "riktigt" dött lopp om förstaplatsen eller andraplatsen är att det inte finns en tvåa utan bara en 3a i det första fallet och ingen 3a i det andra fallet.

För dött lopp om 3-platsen fungerar dock inte den dubbelkollen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-28, 08:57   #1607
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det här var ju faktiskt en riktigt rolig idé, även om jag inte kommer att delta i tävlingen.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle23405217.ab
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-28, 14:06   #1608
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 175
Sharp$: 159
Standard

Travkonsulten


Har någon koll på de senaste böckerna från Travkonsulten?

Tänker på 2009, 2012 och 2016.

Har själv Originalboken och Travkonsulten 2008.

Dessa böcker var värda pengarna.

Författaren Mikael Sandlin är väldigt seriös.

Han är ingen bluff.

Har han något nytt att komma med?

Heuer

"When the handicap rank matches the betting rank,
the horse probably is not an overlay and should not be bet"
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-29, 17:26   #1609
DanneKing
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

om båda mina reserver som jag satt ut blir strukna, gäller turordningen då?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-29, 17:52   #1610
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DanneKing Visa inlägg
om båda mina reserver som jag satt ut blir strukna, gäller turordningen då?
Om minst en av dina ordinarie är struken och både dina manuella reserver är strukna så får du in reserver enligt turordningen.

Så, Ja.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-29, 18:58   #1611
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
En dubbelkoll för att se om det är ett "riktigt" dött lopp om förstaplatsen eller andraplatsen är att det inte finns en tvåa utan bara en 3a i det första fallet och ingen 3a i det andra fallet.

För dött lopp om 3-platsen fungerar dock inte den dubbelkollen.
12an var 4a i mål.

Sen har jag för mig att stallspelsregeln inte gäller plats men bara ett vagt och osäkert minne.

alex har nog kollat ATGs resultat och där kanske det ser ut som delad seger fast det är stallspelet...?

https://www.pmu.fr/turf/#22082016/R2/C6
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-30, 07:27   #1612
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
12an var 4a i mål.

Sen har jag för mig att stallspelsregeln inte gäller plats men bara ett vagt och osäkert minne.

alex har nog kollat ATGs resultat och där kanske det ser ut som delad seger fast det är stallspelet...?

https://www.pmu.fr/turf/#22082016/R2/C6

Exakt så är det. Stallspel gäller bara vinnarodds. Kollar man plats-resultatet på www.atg.se för aktuellt lopp så ser man att 12an inte var ett vinnande alternativ på platsspelet.

Min "dubbelkoll" har dock inget med det att göra utan är bara till för att kolla om det är "riktigt dött lopp" eller ett stallspels-alternativ som vunnit.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 16:44   #1613
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 374
Sharp$: 2502
Standard

Unibet slåss för spel på hästar

http://www.di.se/artiklar/2016/9/1/u...pel-pa-hastar/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 17:23   #1614
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 31
Sharp$: 654
Standard

Om Unibet slåss för hästar, och Anders Ström verkligen vill hästsporten väl, kan man hoppas att dom är med på regleringar som gäller i ex New South Wales, där vadhållningsfirmor inte kan neka spel upp till ett visst vinstbelopp för varje enskilt konto eller kund.
Beroende på bookmakerns storlek så gäller minimireglerna 1000 och 2000 ausd, så motsvarande ungefär 6,5 till 13 tusen kr per lopp.

Förhoppningsvis hör yrkes och seriösa hobbyspelare av sig till den statliga spelutredaren och föreslår ett sådant system.
Om Unibet i en framtida licensmarknad skulle kunna tillåtas begränsa kunder hur som helst skulle det vara dåligt för trav och galopp sporten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), boozty (+1)
hemlighet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-05, 08:41   #1615
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Hur tänker man när man avstår premiechansen för att säkra 20 papp, vilket är en piss i Mississippi för en hästägare?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-05, 09:37   #1616
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Hur tänker man när man avstår premiechansen för att säkra 20 papp, vilket är en piss i Mississippi för en hästägare?
De har ju lägre IQ har de ju sagts... gäller kanske inte bara dom som spelar.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-05, 11:21   #1617
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Hur tänker man när man avstår premiechansen för att säkra 20 papp, vilket är en piss i Mississippi för en hästägare?
På 100 hästar är det 2 millar, får man fram en årgångstopp på 100 hästar? Det är ett nollsummespel, precis som för övrigt insatsloppen i stort är.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-05, 11:52   #1618
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
På 100 hästar är det 2 millar, får man fram en årgångstopp på 100 hästar? Det är ett nollsummespel, precis som för övrigt insatsloppen i stort är.
Nu antar jag ni syftar på Derbyvinnaren, och även om jag lutar åt att du har rätt rent generellt (eller att det generellt är ett EV-minusspel (vilket allt hästägeri är i Sverige)), så är inte urvalet slumpmässigt valda kusar utan en Ready Cashare utvald av Timo, och oavsett vem som valt den så är det inte en ofödd slumpmässigt vald häst så oddsen är avsevärt mycket bättre än ren slump över populationen.

Tycker nog personligen att föregående talare har en poäng i pissen i Missisippi.
Å andra sidan, för att handla med hästar bör man vara rik och då kanske man ändå är med av annat än rent ekonomiska skäl?

Som slutsats vill jag hävda att det inte alls är ett självklart val, beroende på hur och till vad man räknar fram sina odds!

Tvärtom känns det ju skönt att det finns hästägare som inte är uppe i det blå i sina förväntningar trots att de handlar med top notch material över hela linjen (stam, tränare osv).

Hatten av för en Suverän Vinnare.

ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-05, 15:34   #1619
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
På 100 hästar är det 2 millar, får man fram en årgångstopp på 100 hästar? Det är ett nollsummespel, precis som för övrigt insatsloppen i stort är.
Ja det är ett nollsummespel till skillnad mot hästägandet. Avstå det bästa oddset är sällan framgångsrikt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-05, 15:54   #1620
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ja det är ett nollsummespel till skillnad mot hästägandet. Avstå det bästa oddset är sällan framgångsrikt.
Hehe Viroids ordval är tveksamt. Om det ändå vore så väl.
Men är för dåligt insatt i detaljerna.
Vart eventuellt överskott går osv.

Själv såg jag förbi den exakta formuleringen och tolkade det som att han såg det tveksamt.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td