Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-11, 21:30   #4
spalato

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tar loppen bakifrån den här gången. Första loppet gick fort, det vinner 3 Mellby Apollo.

1 Emmet Brown har innerspår och är startsnabb det vet alla. Erik vet mycket väl att Emmet också hoppat i starten båda gångerna den haft innerspår bakom bilen och laddats. Tror inte att han gör om det misstaget. Och även om han gör det är spetsen långt ifrån garanterad.

2 Navaronne och 4 Lord Photo är statister i spetskörningen. Något som gynnar de övriga startsnabba hästarna med bra spår, alltså 3 och 5.

Mellby Apollo kan mycket väl ta en längd på Emmet Brown om båda laddar. Att Navaronne som sitter emellan är så långsam hjälper till, det går då att fritt "gena in" framför Adielsson första biten. Men det som verkligen talar för är att Emmet är osäker och framförallt att Adielsson i min spåkula tar det ganska piano från start och är nöjd med en bra ledarrygg under de här förutsättningarna.

Att Leo On Line är startsnabb både hjälper och stjälper MA. I och med att det är med ett tredje kort i startrusningen ökar chansen att Adielsson kastar in handduken antingen på förhand eller när det gäller. Att köra hårt om ledningen mot flera kostar och då kan det vara klokt att vika sig för att köra rygg ledaren. Det som kan ställa till det för MA är att det kan bli kostsamt att ta sig till ledningen. Speciellt om Ove kör till för att försöka komma ner i lucka. Blir det körning och Leo sen får dödens är ju risken att den lämnar in relativt tidigt och luckan uppenbarar sig för Adielsson.

Det var lite olika varianter i badkaret där, men hur jag än vrider och vänder på det ser jag inget annat än Ohlsson i ledningen efter 500 meter och kostar det bara inte alltför mycket SKA det då hålla hela vägen i det här ihåliga gänget!
10 Special Promise var hur bra som helst senast. I striden.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat