Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-09-11, 18:13   #1
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1095
Standard

V75 17/9 Solänget Dubbel Jackpott


Hittar Poochai till spets i avd 3, vilket jag tror så lär den ha hyfsad chans. Frågetecknet är Västerbo Loveboat, får den bra start så kan den spöka.
Får se vad procenten landar på Poochai.

Senast redigerad av trance_error den 2016-09-11 klockan 18:20.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 19:20   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tar loppen bakifrån den här gången. Första loppet gick fort, det vinner 3 Mellby Apollo.

1 Emmet Brown har innerspår och är startsnabb det vet alla. Erik vet mycket väl att Emmet också hoppat i starten båda gångerna den haft innerspår bakom bilen och laddats. Tror inte att han gör om det misstaget. Och även om han gör det är spetsen långt ifrån garanterad.

2 Navaronne och 4 Lord Photo är statister i spetskörningen. Något som gynnar de övriga startsnabba hästarna med bra spår, alltså 3 och 5.

Mellby Apollo kan mycket väl ta en längd på Emmet Brown om båda laddar. Att Navaronne som sitter emellan är så långsam hjälper till, det går då att fritt "gena in" framför Adielsson första biten. Men det som verkligen talar för är att Emmet är osäker och framförallt att Adielsson i min spåkula tar det ganska piano från start och är nöjd med en bra ledarrygg under de här förutsättningarna.

Att Leo On Line är startsnabb både hjälper och stjälper MA. I och med att det är med ett tredje kort i startrusningen ökar chansen att Adielsson kastar in handduken antingen på förhand eller när det gäller. Att köra hårt om ledningen mot flera kostar och då kan det vara klokt att vika sig för att köra rygg ledaren. Det som kan ställa till det för MA är att det kan bli kostsamt att ta sig till ledningen. Speciellt om Ove kör till för att försöka komma ner i lucka. Blir det körning och Leo sen får dödens är ju risken att den lämnar in relativt tidigt och luckan uppenbarar sig för Adielsson.

Det var lite olika varianter i badkaret där, men hur jag än vrider och vänder på det ser jag inget annat än Ohlsson i ledningen efter 500 meter och kostar det bara inte alltför mycket SKA det då hålla hela vägen i det här ihåliga gänget!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 20:16   #3
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

6.Global Obama är stark som en björn fäller allt till slut över upploppet.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 20:30   #4
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tar loppen bakifrån den här gången. Första loppet gick fort, det vinner 3 Mellby Apollo.

1 Emmet Brown har innerspår och är startsnabb det vet alla. Erik vet mycket väl att Emmet också hoppat i starten båda gångerna den haft innerspår bakom bilen och laddats. Tror inte att han gör om det misstaget. Och även om han gör det är spetsen långt ifrån garanterad.

2 Navaronne och 4 Lord Photo är statister i spetskörningen. Något som gynnar de övriga startsnabba hästarna med bra spår, alltså 3 och 5.

Mellby Apollo kan mycket väl ta en längd på Emmet Brown om båda laddar. Att Navaronne som sitter emellan är så långsam hjälper till, det går då att fritt "gena in" framför Adielsson första biten. Men det som verkligen talar för är att Emmet är osäker och framförallt att Adielsson i min spåkula tar det ganska piano från start och är nöjd med en bra ledarrygg under de här förutsättningarna.

Att Leo On Line är startsnabb både hjälper och stjälper MA. I och med att det är med ett tredje kort i startrusningen ökar chansen att Adielsson kastar in handduken antingen på förhand eller när det gäller. Att köra hårt om ledningen mot flera kostar och då kan det vara klokt att vika sig för att köra rygg ledaren. Det som kan ställa till det för MA är att det kan bli kostsamt att ta sig till ledningen. Speciellt om Ove kör till för att försöka komma ner i lucka. Blir det körning och Leo sen får dödens är ju risken att den lämnar in relativt tidigt och luckan uppenbarar sig för Adielsson.

Det var lite olika varianter i badkaret där, men hur jag än vrider och vänder på det ser jag inget annat än Ohlsson i ledningen efter 500 meter och kostar det bara inte alltför mycket SKA det då hålla hela vägen i det här ihåliga gänget!
10 Special Promise var hur bra som helst senast. I striden.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-12, 21:39   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Nu har jag hittat min andra spik, det blir Chosen One i femte! Det luktar spets och walk over från de andra lång väg i det här loppet och det är mer det än att QO är en så fantastisk häst som gör att det är klart. Mindre namnkunniga hästar hade både fått problem att kanske hitta till spets (men den är startsnabb) och att få sitta ifred. Även att hålla igång den, för det verkar vara en mer trög än speedig häst. Men Adielsson fixar det där, och just att det är en mer stark än snabb häst gör ju ett extra plus i kanten med tanke på distansen denna gång.

Och jag håller med spiken om att Global Obama ser ut att bli en spelvärd kuse på lördag! Den är riktigt bra och ekipaget är inte så namnkunnigt.

För övrigt noterar jag att Ossman är ute igen efter målfototorsken i helgen. Ser ut att bli våldsamt överstreckad, det ser mycket bättre ut än vad det är att ha det där sjundespåret och de på start står ruskigt bra inne. Grandina står ju numera på samma volt också, gick snabbare än Ossman sist. Tjomslands andrahäst Sheikens Gull ser småintressant ut trots att den står väldigt dumt inne i loppet. Ser ut att finnas fart och Örjan upp är nog inte fel!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 13:32   #6
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Jag är inte helt övertygad att Quck one bara ska blåsa till spets, finns några medelsnabba där framme, min vinnare i loppet får bli Ola Montana, ser bättre och bättre ut sen regi bytet och bör hamna bra till här.

Om man garderar så måste väl Blytung AM vara 3e hästen?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 20:35   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Jag är inte helt övertygad att Quck one bara ska blåsa till spets, finns några medelsnabba där framme, min vinnare i loppet får bli Ola Montana, ser bättre och bättre ut sen regi bytet och bör hamna bra till här.

Om man garderar så måste väl Blytung AM vara 3e hästen?
Ja under medelsnabba skulle jag säga, och Quicken är över medelsnabb. Alla utom Kicking Viking ser relativt starttröga ut faktiskt. Men att jag tror favoriten promenerar hem det är inte pga att den är så oerhört mycket snabbare än de andra, utan komben av att han är snabbare/har Adielsson bakom sig/är favorit. Slå ihop det där och att det inte är några innanför som har häst OCH stake att svara så blir det enkelt. Lång distans är ingen nackdel heller, det betyder än större chans för favoriten att få det krattat för sig av de andra.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 21:32   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Några konstigheter enligt mig med överstreckade ekipage i tidiga strecklistan (visserligen inte så mycket spelat än men vid den här omsättningen brukar det börja stabilisera sig något):

Il Sånna klar favorit med 34% från bakspår trots Örjan och Erik med proffstränade formhästar på springspår (17%/12%)?

All Time La Marc rätt klar etta på 32%, läget visst men inget självklart på något vis och yngst i fältet. Njaa, hade faktiskt tänkt utgånga den men spelvärdet jag tänkte mig finns ju inte alls där, snarare tvärtom.

Shadow Woodland ser ut att kunna bli omgångens största på 65%. Vad ser jag inte? Spets och slut mycket troligt, visst. Men knappast sjävklart att han når dit va? Motståndet är småskralt men bara en av flera bara om det blir spår på vägen.

Ossman rätt stor på 40% trots fadäsen senast (han var ju ändå skyldig att vinna, fick ett helt perfekt lopp!)...

Linus Boy rätt hårt spelad som andrahandare på 23% trots att han i min bok iallafall är chanslös på att hålla någon spets därifrån.

Snyting klar favorit på 30% från bakspår?

Emmet Brown knapp favorit på 31% mot Mellby Apollos 29%. Något jag hade hoppats på men inte vågat tro. Adielssons tankar före loppet kommer väl avgöra vem som blir favorit till slut. Han får lägga fram vilka taktiska funderingar han vill, jag har redan klart för mig vad som är allra troligaste scenariot.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-14, 06:04   #9
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Shadow Woodland ser ut att kunna bli omgångens största på 65%. Vad ser jag inte? Spets och slut mycket troligt, visst. Men knappast sjävklart att han når dit va? Motståndet är småskralt men bara en av flera bara om det blir spår på vägen.
Ja här får man väl helt enkelt beräkna hur stor chansen är att han smiter till spetts utan att behöva lägga för mycket krut, vid det scenariet ska det väl bara vara vinst, jag ser väl ingen som vill svara i det här fältet förutom möjligen Erik men känner mig inte direkt säker på att han kan? Shadow till 40% känns vettigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ossman rätt stor på 40% trots fadäsen senast (han var ju ändå skyldig att vinna, fick ett helt perfekt lopp!)...
Går Pave faks felfritt lär ingen rå på han, Grandina står 20m bättre mot Ossman denna gång samt kuskbyte värt att notera.

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Linus Boy rätt hårt spelad som andrahandare på 23% trots att han i min bok iallafall är chanslös på att hålla någon spets därifrån.
Orsaken är väl att ronden vinklat det till att Linus ska ta spets och att ska köra där, jag är skeptisk och ~10% känns mer vettigt.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-14, 08:54   #10
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Den som sitter i ledning av 3,6,7 i avd1 måste ha bra segerchans. men vem av dem är snabbast ut i volten?

Långben från bakspår schaasas givetvis.....
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-14, 11:20   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Den som sitter i ledning av 3,6,7 i avd1 måste ha bra segerchans. men vem av dem är snabbast ut i volten?

Långben från bakspår schaasas givetvis.....
Stor fördel 6 skulle jag säga. Mest pga spåret.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
monimaker1 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-14, 21:01   #12
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2135
Standard

Här är många kunniga, det är vi också, ett gäng som hållit ihop från DI:s Sport&Spel.Tänker att vi skulle kunna göra en högkompetent mix med kunskaper från olika läger, samt kryddat med tankar från alla speltjänster. Dom fixar jag. Dubbeljackpot är anledning till att trycka på extra, vi kör 500:- andel, fler får köpas. Haka på så mässar vi in dom på lördag. Daniel är grymspeläggare, reducerat Jokersystem gäller. Välkomna!

https://tillsammans.atg.se/lagsida/26123
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-14, 21:18   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jaha är det i sin ordning att göra reklam här, då lägger jag till mitt bolag också då. Spikarna har jag redan presenterat här och ni ser ungefär vartåt det barkar. Även så på tillsammans-sidan där jag varit ovanligt ambitiös just den här omgången och lagt fram mitt systemförslag dag för dag som det växer fram.

https://tillsammans.atg.se/lagsida/4313
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-15, 07:37   #14
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Stor fördel 6 skulle jag säga. Mest pga spåret.
Tack för svar! Då blir lösningen enkel; lås på 3 och 6
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-15, 22:50   #15
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Avd 1)
Vi inleder med bronsdivisionen över 2650m och voltstart, till spets flyger mycket troligt 6 Global Rebel och väl därifrån så behövs det nog lite massage för att han ska förlora även ifall distansen inte känns som en fördel. Rikast i fältet är 3 Danne Edel & 2 Above All Ås som vid vinst också går ur brons, dessa är också gynnade av distansen. 7 Vernin Starlight känns lite som fågel eller fisk denna gång, men Erik från springspår kanske kan få till en kanonstart, även ifall det på förhand luktar jobb i spåren. Andrahandaren 10 Il Sånna har en fin rad men segrarna tagna i lättare omgivning, känns lite väl hårt betrodd men ska med ifall man streckar på. Får ingen skrällkänsla för något specifikt ekipage, möjligtvis 2 AAÅ som ofta gör bra lopp men är segerlös på V7 efter 11 försök, men har ännu inte räknat bort någon då loppet är väldigt jämnt och svårläst. Rank: 6-3-7-2-10

Avd 2)
Stolopp över 2148 Volt och även här sitter Ulf Ohlsson bakom det hetaste spetsbudet 6 Hedwig men låter inte alls lika optimistisk kring denna som i första avdelningen och som favorit till 20% är hon inte mer än en i mängden för mig. 1 All Time La Marc, 4 Fika och 13 Rondine Dasolo är tillsammans med Hedwig de enda som är streckade över 10% men även ifall jag håller med om att dessa är tidiga känns det långt ifrån som ett "sparlopp". Här kommer det säkert dyka upp någon/några snackisar en som jag tror kan slå till från sitt smygläge är 8 Juno F som nu fått ett lopp i kroppen efter vila och ny kusk i Hanna Olofsson kanske kan ge effekt!? 15 Sonata Ås långt ifrån en vinstmaskin och man sätta frågetecken för vinnarskallen och segerprocenten ligger på 10% men just på Solänget har man vunnit 2 av 6 (33%). Rank: 4-1-13-6-8

Avd 3)
7 Shadow Woodland spets och slut? Nja riktigt så såld är jag inte på det scenariot då det inte är otänkbart att 5 El Sueco räddar Erik och 3 Poochai i spetskörningen och man får väl läsa av hur man tänker ifrån Båth-stallet men tror nog inte att man lägger sig på rygg ifall man når spets. Visst kan 7 SW vinna detta ändå men som omgångens riksspik till nuvarande 67% och då det i princip saknas andra "säkra" spikar så kommer det vara ett megavärde ifall han inte vinner. 9 Sir Ratzeputz och 10 Standout inte alls otänkbara ifall 7 SW bommar spets och troligtvis gör jag ett försök att fälla. Rank: 7-3-10-9-2

Avd 4)
Kommer ta mig lite tid att tugga mig igenom kallblodsloppet som är allt annat än lättlöst, för att göra det än mer komplicerat så har dessa 15 hästar gjort totalt 18 V7-starter men ingen har vunnit på än...12 Ossman är trots allt förstahästen i loppet och hade han vunnit senast kanske många hade valt att spika men nu heter det att han "borde-ha-vunnit-med-den-resan" och det kanske är sant men han är onekligen hästen att slå här. 14 Grandina blir snackisen här då den faktiskt gick en bättre tid än Ossmann senast och nu står på samma volt men det springspår mot bakspår kan nästan översättas till 20m tillägg ifall Uffe prickar starten, Grandina har dock vunnit 2 av 6 här på Solänget och självklar vid gardering. 1 Pave Faks är hopplöst osäker men kan nog spetsa hem detta lopp utan att svettas bara han förmår att gå felfritt. Toppkusk upp på en topptränare kan aldrig vara fel och 10 Sjeikens Gull är ett riktigt kul drag till 2%, tycker även att 11 Katla Kiro känns lite intressant ifrån sitt springspår och som sexårigt sto på tillägg kan jag förstå att hon är bortglömd men 2%? Rank: 12-11-14-1-10

Avd 5)
Tidigare i veckan så var 6 Quick One streckad till över 50% och då tänkte jag att denna måste vi fälla men till 27% däremot vill man ju nästan chansspika, men bara nästan! Knapp favorit är i stället 1 Linus Boy och tillsammans med 6 QO, 5 Ola Montana och 11 Blytung Am så bär dessa 85% av insatserna! Om det är rätt rent statistiskt vet jag inte men däremot så är det ju riktigt kul att hitta någon kantboll i de resterande 15%! 4 Casper W.F med UO är en tänkbar sådan och inte omöjligt att jag offrar streck för någon av hemma-hästarna 10 Vira Vircon W.F (vunnit 2 av 5 på hemmaplan) eller 12 Conrads Adam. Mest tror jag dock på 5 Ola Montana som blir svårtuggad ifall han skulle kunna blåsa favoriten på ledningen. Rank: 5-6-1-11-10

Avd 6)
Klass 1 och ännu ett voltstartslopp. Får inget grepp om loppet och den enkla lösninge kan vara att 6 Global Obama sitter i spets och stannar där hela loppet, men vill nog inte lägga alla äggen i Micael Melanders korg...11 Snyting klar favorit trots det tråkiga utgångsläget så måste man väl säga att det är motvierat men inte mycket som får gå fel ifrån ett sådan utgångsläge. 12 Hot Pride känns inte som en omöjlig vinnare i detta gäng då han är van vid dåliga utgångsläge men allt som oftast hittar fram till prispallen, men här krävs nog fler streck bl a formtoppade 1 Carja och 7 Alan Wadd. Den riktiga "snytingen" i loppet är hemmahästen 5 Action Stations som vunnit 3 av 5 med kusken och 1% är lite väl lågt trots att det handlar om V7-debut. Rank: 11-6-1-12-7

Avd 7)
Starten kommer nog avgöra 90% av detta loppet, kan 3 Mellby Apollo snuva 1 Emmet Brown på ledningen så tror jag inte någon rör honom bir det dock tvärtom så ska de mycket till för att Erik ska förlora. Egentligen så känns detta lopp närmast heltäckt med dessa 2 spetskandidater och 10 Special Promise men då 1 EB galopperat i båda sina starter från spår 1 så har jag fått för mig mycket tack vare Stekel att Erik inte vågar/kan svara och skulle detta scenario stämma så så känns loppet nästan avgjort! Kommer nog att spetsa till systemet med Ohlsson/Liljendahl i sista om det blir spik eller utgång återstår att se. Ska man strecka vidare så finns det en fjärde som kommit lite i skymundan och det är 12 Olympia Gold resten ska rimligtvis inte vara med i segerdiskussionen. Rank: 3-1-10-12-2
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10), Torstens (+10), SH (+10), lenninen (+10), dado (+10), monimaker1 (+10), CuloPip (+10), Major (+5), hammering (+5)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td