Några konstigheter enligt mig med överstreckade ekipage i tidiga strecklistan (visserligen inte så mycket spelat än men vid den här omsättningen brukar det börja stabilisera sig något):
Il Sånna klar favorit med 34% från bakspår trots Örjan och Erik med proffstränade formhästar på springspår (17%/12%)?
All Time La Marc rätt klar etta på 32%, läget visst men inget självklart på något vis och yngst i fältet. Njaa, hade faktiskt tänkt utgånga den men spelvärdet jag tänkte mig finns ju inte alls där, snarare tvärtom.
Shadow Woodland ser ut att kunna bli omgångens största på 65%. Vad ser jag inte? Spets och slut mycket troligt, visst. Men knappast sjävklart att han når dit va? Motståndet är småskralt men bara en av flera bara om det blir spår på vägen.
Ossman rätt stor på 40% trots fadäsen senast (han var ju ändå skyldig att vinna, fick ett helt perfekt lopp!)...
Linus Boy rätt hårt spelad som andrahandare på 23% trots att han i min bok iallafall är chanslös på att hålla någon spets därifrån.
Snyting klar favorit på 30% från bakspår?
Emmet Brown knapp favorit på 31% mot Mellby Apollos 29%. Något jag hade hoppats på men inte vågat tro. Adielssons tankar före loppet kommer väl avgöra vem som blir favorit till slut. Han får lägga fram vilka taktiska funderingar han vill, jag har redan klart för mig vad som är allra troligaste scenariot.