Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik
Anledningen på V64 gissar jag är att spelet blir så genomuselt utan möjligheten spela V6 att nästan all omsättning skulle försvinna, bara att se på hur mkt som finns i 6 kontra 4 rättspoolerna för den som inte tror på't
De har lagt så mycket marknadsföring på skiten (V64) , riggad yra, undersökningar och inte att förglömma gamle marknadschefens skötebarn med pyttepotter (V54, V64) att nedläggning inte är ett alternativ.
Spelar själv V6(4) ytterst sällan och då aldrig annat än V6.
Felet är att 6 av 6 är för "svårt" och som sagt, V64 är inget alternativ ens utan jackpot, fyrarättspotten är genomusel.
Håller dock INTE med om resonnemanget och liknelsen med Guldsmeden, eller menar du att det inte finns en anledning att Guldsmeder sällan har tältstånd på torget??
|
Jag tror inte på't! Och det här är varför...
Idag omsatte V64-spelarna 2 701 585 nettokronor. V6-spelarna 709 477. Visserligen ingen jackpott men Delicious var med och gjorde omgången till en V54 = hög hög sannolikhet för jackpott på åtminstone fyrorna och de 40% av din insats fryser inne (nåväl 26% av omsatta pengarna om man räknar bort spelavdraget vilket man bör göra).
Du överskattar spelarkollektivet. Kollektivet här på Sharpst förstår i många fall skillnaderna mellan olika spelformer och mellan spelformer inom spelformerna lite bättre överlag. Det är inte på långa vägar representativt för alla travspelare. Långt över hälften är antingen helt ovetande om V6-alternativet eller medvetna om valet men inte riktigt vad det innebär. Precis som de är om 80% av knapparna på deras TV-dosa.
Angående guldsmeden ger jag dig halvt rätt när du spetsar till det på det viset. Men det är tillspetsat som sagt. Att lägga fram grejerna i skyltfönstret är närmare vad ATG gör med Winter Burst än att ställa fram det utan större bevakning på torget. Men det är helt subjektivt.