Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-09-13, 06:57   #1
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1358


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Winter Burst


Vad har ni för tankar om Atg och deras nya satsning

http://http://www.aftonbladet.se/spo...cle23509071.ab
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 07:59   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Jackpot är i grunden orättvist. Men det är den enda fungerande marknadsföringsstrategi som ATG haft under många år, så "vanliga" jackpots är något vi tyvärr helt enkelt får acceptera.

Super-Jackpot är extra dåligt eftersom det låser in spelarmedel i upp till flera månader. Pengar som kunde ha återomsatts många gånger fram till 31/12.

Det skapar även tänkbara spelsäkerhetsproblem. En vanlig Jackpot ligger i princip alltid högst 7-9 dagar bort. Det begränsar möjligheten att planera fusk/dopning/mörkning mm. Men om man vet att det blir jackpot flera månader i förväg så öppnar det helt andra möjligheter för den som vill överutnyttja och/eller fuska.

Det känns inte som att ATGs ledning riktigt vet vad de håller på med.

Visste man inte bättre skulle man kunna tro att de är desperata.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+10), Viroid (+10), ExtremtRik (+1), almen (+10), smak (+25)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 08:30   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 767
Sharp$: 37659
Standard

Jag gillar inte att de urvattnar V75 som spel. Det är en av anledningarna till att V86 känns mycket roligare numera. Bara de kunde sluta med att dela omgångarna mellan två banor. Tröttnar spelarna så blir det svårt att få tillbaks dem.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 11:34   #4
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Strappa sammanfattar det rätt så bra.

Om man nu har en nordisk V75-vecka hade väl NM i V75 passat bra? Segraren får en fet prischeck (typ en miljon), eller ett superVIP-paket till ett antal storlopp i Norden 2017 + Prix d'Amerique. Ett sådant pris man verkligen vill vinna.

Jag är rädd för att man kommer fortsätta försöka skapa superpotter (t.ex. på Elitloppet, Sommartravets final etc) och att man rent av medvetet låter för enkla lopp ligga på V75 för att det skall bli mer av den varan. Allt för att klara pokalåret där man verkar få underminera travspelets existens obegränsat så länge man andas att det är för att öka omsättningen.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 14:09   #5
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Det där var jag ute och skrev om redan i vintras när jag såg årets travdagar. V75 som varumärke kommer vara dött om några år som det misshandlas... Förstår verkligen inte vad dom är ute efter med denna idé, visst julen är en spelstark period men detta är verkligen inte rätt väg att gå.

Enda sättet dom kan få mig mer intresserad av V75 är att ta bort alla jackpottar och dela ut alla pengar varje gång. Detta tror jag skulle öka omsättningen långsiktigt då spelarkåren får sina vinster direkt och pengarna inte låses inne.

Mycket intressant perspektiv som Strappa nämner här också, spelsäkerheten blir kraftigt lidande av detta initiativ.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+10), bokis29 (+5)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 15:12   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Hittade faktiskt en fördel till slut med Super-jackpotten.

Eftersom Norge kommer att spela till Burst-finalen 31/12 så kommer 10% av den JP-summa som de skulle plocka hem från höstens gemensamma omgångar att gå till en svensk omgång.

En mycket marginell fördel. Men alltid något.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 16:31   #7
 
Reg.datum: nov 2012
Ort: Sveriges framsida - västkusten
Inlägg: 51
Sharp$: 535
Standard

Jag kommer inte lägga en krona på V75 i mellandagarna innan den 31:e december...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+10), smak (+10)
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 16:39   #8
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
...

Visste man inte bättre skulle man kunna tro att de är desperata.
Hmmm vad är det du vet som jag inte förstår?

Skulle i och för sig inte uttrycka det som "desperation" utan med som galenskap av ofantliga mått.


Ja tala om att sätta upp en måltavla för spelstöt.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 18:33   #9
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg

Ja tala om att sätta upp en måltavla för spelstöt.
Det är nästan lite så att man önskar att det skulle bli en stor skandal så dom måste ändra reglerna i framtiden så jp pengar inte får låsas inne...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5), abstruse (+1)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 18:51   #10
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Delgav mina orostankar till ATG idag. Får se på vilket allvar de tar det.

Kommunikationschefen lovade åtminstone att se till att de som är ansvariga får ta del av dem, men väntar mig inte att de drar i handbromsen precis ändå.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
levin1891 (+10), ExtremtRik (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 20:53   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Delgav mina orostankar till ATG idag. Får se på vilket allvar de tar det.

Kommunikationschefen lovade åtminstone att se till att de som är ansvariga får ta del av dem, men väntar mig inte att de drar i handbromsen precis ändå.
Ja det verkar saknas någon med sunt sifferförnuft där uppe hos ATG. När det var som mest lukrativt att hämta ut pengar på V7-spelet lade en bekant till mig upp siffrorna för några av topparna där och visade dem hur orättvist det var, vilken edge man har om man kliver in på V7 enbart under jackpott. Att de kan glömma att göra sig av med "spelsyndikat" med skeva utdelningssiffror och allt negativt det långsiktigt kan föra med sig om de fortsatte med V7. Då hade de kört det i ett år eller två redan. Ändå var de överraskade av uträkningen???? Jag kunde kanske respekterat att man såg siffrorna men sket i dem, att man på förhand räknade risken för att det gick åt skogen i balansen mot ökad omsättning. Men att man inte har koll på såpass fundamentala orsaks/verkanssamband är för mig väldigt märkligt och oroväckande.

De slopade V7/V8 kort därefter. Ytterst inkonsekvent att inte skrota V6 samtidigt, förstår fortfarande inte hur de tänkte där. Eller att ingen reagerade. Tycker fortfarande det är konstigt att ingen som gnällde på V7/V8 (fanns väl en rejäl skock här vill jag minnas) inte fortfarande ondgör sig över V6.

Angående spelstötsaspekten så är det ju såklart mer att hämta ju mer pengar det ligger i potten att hämta. Mer lockande att hitta på någonting. Men det blir lite fånigt tycker jag. Som att säga att guldsmeden får skylla sig själv när den blir rånad för att den hade så fina saker i skyltfönstret. Möjlighet till att begå brott finns alltid, och beroende på hur situationen ser ut är det mer eller mindre lockande/lukrativt att försöka sig på det. Att man ska anpassa världen efter sånt tycker jag principiellt är helt fel väg att gå.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+4), Migge (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 21:54   #12
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det verkar saknas någon med sunt sifferförnuft där uppe hos ATG. När det var som mest lukrativt att hämta ut pengar på V7-spelet lade en bekant till mig upp siffrorna för några av topparna där och visade dem hur orättvist det var, vilken edge man har om man kliver in på V7 enbart under jackpott. Att de kan glömma att göra sig av med "spelsyndikat" med skeva utdelningssiffror och allt negativt det långsiktigt kan föra med sig om de fortsatte med V7. Då hade de kört det i ett år eller två redan. Ändå var de överraskade av uträkningen???? Jag kunde kanske respekterat att man såg siffrorna men sket i dem, att man på förhand räknade risken för att det gick åt skogen i balansen mot ökad omsättning. Men att man inte har koll på såpass fundamentala orsaks/verkanssamband är för mig väldigt märkligt och oroväckande.

De slopade V7/V8 kort därefter. Ytterst inkonsekvent att inte skrota V6 samtidigt, förstår fortfarande inte hur de tänkte där. Eller att ingen reagerade. Tycker fortfarande det är konstigt att ingen som gnällde på V7/V8 (fanns väl en rejäl skock här vill jag minnas) inte fortfarande ondgör sig över V6.

Angående spelstötsaspekten så är det ju såklart mer att hämta ju mer pengar det ligger i potten att hämta. Mer lockande att hitta på någonting. Men det blir lite fånigt tycker jag. Som att säga att guldsmeden får skylla sig själv när den blir rånad för att den hade så fina saker i skyltfönstret. Möjlighet till att begå brott finns alltid, och beroende på hur situationen ser ut är det mer eller mindre lockande/lukrativt att försöka sig på det. Att man ska anpassa världen efter sånt tycker jag principiellt är helt fel väg att gå.
Anledningen på V64 gissar jag är att spelet blir så genomuselt utan möjligheten spela V6 att nästan all omsättning skulle försvinna, bara att se på hur mkt som finns i 6 kontra 4 rättspoolerna för den som inte tror på't

De har lagt så mycket marknadsföring på skiten (V64) , riggad yra, undersökningar och inte att förglömma gamle marknadschefens skötebarn med pyttepotter (V54, V64) att nedläggning inte är ett alternativ.

Spelar själv V6(4) ytterst sällan och då aldrig annat än V6.
Felet är att 6 av 6 är för "svårt" och som sagt, V64 är inget alternativ ens utan jackpot, fyrarättspotten är genomusel.

Håller dock INTE med om resonnemanget och liknelsen med Guldsmeden, eller menar du att det inte finns en anledning att Guldsmeder sällan har tältstånd på torget, eller för den delen galler för fönstren.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-09-13 klockan 22:07.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 22:09   #13
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Tänker lite på hur de i Hong Kong låser in Jockeys innan loppen för att skydda dem.
På en global spelmarknad riskerar svenskt tävlande bli en måltavla redan utan galna påfund som detta väl sena aprilskämt.
Men det är förstås en annan fråga.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-09-13 klockan 22:11.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 22:17   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Anledningen på V64 gissar jag är att spelet blir så genomuselt utan möjligheten spela V6 att nästan all omsättning skulle försvinna, bara att se på hur mkt som finns i 6 kontra 4 rättspoolerna för den som inte tror på't

De har lagt så mycket marknadsföring på skiten (V64) , riggad yra, undersökningar och inte att förglömma gamle marknadschefens skötebarn med pyttepotter (V54, V64) att nedläggning inte är ett alternativ.

Spelar själv V6(4) ytterst sällan och då aldrig annat än V6.
Felet är att 6 av 6 är för "svårt" och som sagt, V64 är inget alternativ ens utan jackpot, fyrarättspotten är genomusel.

Håller dock INTE med om resonnemanget och liknelsen med Guldsmeden, eller menar du att det inte finns en anledning att Guldsmeder sällan har tältstånd på torget??
Jag tror inte på't! Och det här är varför...

Idag omsatte V64-spelarna 2 701 585 nettokronor. V6-spelarna 709 477. Visserligen ingen jackpott men Delicious var med och gjorde omgången till en V54 = hög hög sannolikhet för jackpott på åtminstone fyrorna och de 40% av din insats fryser inne (nåväl 26% av omsatta pengarna om man räknar bort spelavdraget vilket man bör göra).

Du överskattar spelarkollektivet. Kollektivet här på Sharpst förstår i många fall skillnaderna mellan olika spelformer och mellan spelformer inom spelformerna lite bättre överlag. Det är inte på långa vägar representativt för alla travspelare. Långt över hälften är antingen helt ovetande om V6-alternativet eller medvetna om valet men inte riktigt vad det innebär. Precis som de är om 80% av knapparna på deras TV-dosa.

Angående guldsmeden ger jag dig halvt rätt när du spetsar till det på det viset. Men det är tillspetsat som sagt. Att lägga fram grejerna i skyltfönstret är närmare vad ATG gör med Winter Burst än att ställa fram det utan större bevakning på torget. Men det är helt subjektivt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1), Migge (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-14, 04:30   #15
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Det är högst tveksamt för att inte säga sannolikt att ATG saknar koncessiontillstånd för att fondera pengar till en superpott, dels för att det inte godkändes i koncessiontillståndet, men också ur de spelförstördas synvinkel, det är inte så lite utmanande för de som spelar sig sönder och samman, att konfiskera 10% från varje jackpot för att efter en tidigare aldrig skådad ansamling v75dagar under december, uppmuntra spelförstörda ytterligare genom superjackpot.
Det är de facto ett lågvattenmärke av sällan skådat slag, och jag kan svårligen se ATG vid opinionsbildning verkligen genomföra denna ide.

Dessutom är den direkt skadlig ur intäktssynpunkt för hästsporten, enär det låser in pengar under dryga tre månaders tid i sämsta fall, dessutom utan ränta. Dessa pengar skulle ha hunnit vändas många gånger till nytta för hästsporten, och nu kommer jag och mina gelikar slicka i mig dom sista dagen för året.

Jag tackar, liksom mina arbetskamrater, men spelarkollektivet kommer förlora fett, småspelarna ännu mer och hästsporten inte minst.

Speldecimering? Skarplöth är dess namn.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+10)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td