Gått igenom omgången med hjälp av Guiden och Travsport.se.
1) Delicious U.S. Måste väl bara vinna...
2) En jäkla massa huvudbry. Tror på 10 Ilikeitlikethat. Han vann ett lärlingslopp från spår 10 am Åby 31/3. Ett billigt lopp men vann med 3 längder.
Måste gå in på ATG och kolla. Här tror man på 5 Celebrus Nova, 6 Önas Igor och 3 Ma Running i första hand. Jag tror också lite på Ma Running. Beror på kusk Uffe O och tränare Liljendahl. Men dock sto och bara 4 år.
Tror inte på Lugauers 5 Celebrus Nova, så bara för det så vinner han väl. Egentligen är det Lugauer jag är tveksam till. På senaste 300 starterna har han startat 13 ggr på Solvalla, 1 vinst. Han brukar helt enkelt inte lyckas på Solvalla. Dessutom är det första gången han kör Celebrus, det är Markus Waldmûller som kört hästen. Ser att Lugauers tre senaste starter var på Solvalla. Ville väl träna lite kanske. Hade världens uslaste startspår, 11, 12, 12.
3) Här startar två finfina Melander-ston som är chanslösa trots sin fina stam eftersom Stefan tror att ston inte behöver vila utan det är bara att köra på.

Menar 4 Ruby Trap ( startat 30 ggr utan vila) och Coco de Vie ( 37 ggr utan vila). Jag kommer att tänka på när Roger Walmann försa sig en gång för många år se'n och sa att hästen fick "stoträning"! På frågan vad han menade förstod han sig inte på att slingra sig utan erkände att med "stoträning" menade han att dom fick träna sig genom att starta tätt!
Här kom jag inte fram till något sensationellt utan 1 Seedorf och 3 Scellino Louis. Kul för Stig H om etta och tvåa!
4) 4 Donato E.
5) 5 Le Miracle.
6) 7 Nadal Broline.
7) Här har jag prickat för så många hästar att jag får lust att kasta iväg tidningen men i alla fall. Så tror jag mest på 7 wingait C.H. Med Kevin O!

Sedan 2, 4, 6, 11, 12.
Nu kollade jag på Guidens specialservice, riksranken, "en "medelrank" för alla större alla större dags- och facktidningar o s v. Verkar tro som jag. Så vi kan nog se fram mot cirka 1 000:- för 7 rätt.