Citat:
Ursprungligen postat av kisumu
Hm var har jag sökt aktietips? En trivsam tråd som jag använder ibland för att på ett lättsamt sätt diskutera aktier som jag tillsammans med sportstrading har som intresse. Nu finns den här tråden här och det är således frivilligt att läsa den eller? Sedan har vi lite olika åsikter om ex derivat där jag använder dessa som försäkring medans du använder dom för att spekulera som alltid finns det olika åsikter.
Ber om ursäkt för att jag störde den högprofessionella trafiken som avser betting när jag kom med detta irrelevanta inlägg.
|
Okej, jag förstår inte vad man finner för synenergi att diskutera aktier med personer som delar ens intresse i betting/sportstrading. Men givetvis är det frivilligt att läsa och svara i denna tråd. Tycker ändå du borde kolla in alternativa forum om du är ute efter denna typ av diskussion. Tror knappast kunskapsnivån är lägre på Flashbacks eller Placeras forum, däremot betydligt mycket aktivare än i denna döda tråd på ett redan halvdött forum.
Du rekade av xact omx bear x2 utan att nämna att det skulle vara någon form av försäkring (mot övriga portföljen antar jag?) Vad vinner du på att köpa det kontra att sälja av ditt befintliga innehav. Är väl bättre att sälja innehavet än att köpa en försäkring till det om man tror att innehavet skall gå ner?