Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-11, 16:41   #271
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Ja gärna lite mer drag i tråden. Stängde av mig själv efter ovannämnda rek.
Vardia gick ner till 0.59 kronor innan den vände och står nu i 0.79 kronor dock absolut ingenting att ha, mkt konstiga redovisningsteknikaliteter som är svåra att skydda sig emot som utomstående.
Öresund som går helt fantastiskt bra gjorde ett dåligt köp förra året och det var Vardia. Just nu rekommenderar jag xact omx bear x2 dvs om börsen går ner 1 % så går du plus 2 % (slarvigt räknat).
Anledning är amerikanska presidentvalet vinner Trump kommer vi att se
en blodröd börs.
Ett alternativ för att hedga sin portfölj är faktiskt att via betfair gå in och spela på att Trump vinner, just nu ger han 6.2 ggr pengarna...
Har själv spelat en ansenlig summa på honom fick 7.8 ggr pengarna.
Inte för att jag tror eller hoppas att han vinner men blir en rejäl tröst när min aktieportfölj rasar om han vinner.
Häpnadsväckande 659 miljoner i omsättning på Betfair.
För det första så undrar jag varför du vill ha aktietips av speltorskar (vilket detta forum till större delen består av). Finns betydligt bättre forum att leta efter aktietips på, även fast jag generellt tror att det är svårt att få något vidare bra tips på nätet, speciellt om man inte ger något i retur.

Sen så är jag ytterst skeptisk till hävstångar och certificates, du förlorar ju garanterat i långa loppet på sådana saker, de är skapade för att bankerna skall kunna ta ut avgifter. Och att köpa något med motiveringen att börsen blir blodig om en 15%are sitter känns sådär va. Betydligt större chans/risk att Crooked Clinton vinner och då lär ju börsen gå upp (om man förväntar sig att den ska gå ner på Trump.)

Om man vill försäkra sig mot Trump-seger så är betting på att han vinner en mycket bättre strategi (så länge man bettar till åtminstone marknadsodds eller nära.)

Sen är väl inte en omsättning på 659 miljoner kronor en särskilt stor summa på världens största betting exchange på en så stor marknad som dessutom har varit uppe i flera år.

Vilar sågen en stund nu.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-11, 16:55   #272
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1435
Standard

Hm var har jag sökt aktietips? En trivsam tråd som jag använder ibland för att på ett lättsamt sätt diskutera aktier som jag tillsammans med sportstrading har som intresse. Nu finns den här tråden här och det är således frivilligt att läsa den eller? Sedan har vi lite olika åsikter om ex derivat där jag använder dessa som försäkring medans du använder dom för att spekulera som alltid finns det olika åsikter.
Ber om ursäkt för att jag störde den högprofessionella trafiken som avser betting när jag kom med detta irrelevanta inlägg.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-11, 17:06   #273
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Hm var har jag sökt aktietips? En trivsam tråd som jag använder ibland för att på ett lättsamt sätt diskutera aktier som jag tillsammans med sportstrading har som intresse. Nu finns den här tråden här och det är således frivilligt att läsa den eller? Sedan har vi lite olika åsikter om ex derivat där jag använder dessa som försäkring medans du använder dom för att spekulera som alltid finns det olika åsikter.
Ber om ursäkt för att jag störde den högprofessionella trafiken som avser betting när jag kom med detta irrelevanta inlägg.
Okej, jag förstår inte vad man finner för synenergi att diskutera aktier med personer som delar ens intresse i betting/sportstrading. Men givetvis är det frivilligt att läsa och svara i denna tråd. Tycker ändå du borde kolla in alternativa forum om du är ute efter denna typ av diskussion. Tror knappast kunskapsnivån är lägre på Flashbacks eller Placeras forum, däremot betydligt mycket aktivare än i denna döda tråd på ett redan halvdött forum.

Du rekade av xact omx bear x2 utan att nämna att det skulle vara någon form av försäkring (mot övriga portföljen antar jag?) Vad vinner du på att köpa det kontra att sälja av ditt befintliga innehav. Är väl bättre att sälja innehavet än att köpa en försäkring till det om man tror att innehavet skall gå ner?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-11, 17:15   #274
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1435
Standard

Du rekade av xact omx bear x2 utan att nämna att det skulle vara någon form av försäkring (mot övriga portföljen antar jag?) Vad vinner du på att köpa det kontra att sälja av ditt befintliga innehav. Är väl bättre att sälja innehavet än att köpa en försäkring till det om man tror att innehavet skall gå ner?

Suck... om du inte ens begriper hur man hedgar en portfölj med olika derivat dvs grundkurs i aktiehandel så är det ingen större vits att fortsätta diskussionen där.
Ett tips jag tror inte att portföljen ska gå ner men försäkrar mig mot risken att jag tror fel.
Jo jag är med i båda öppna och slutna forum avseende aktiediskussioner.
Anledningen till att jag började skriva i den här tråden var för att tipsa om några nyintroduktioner som var ganska givna att man kunde gå med vinst med några klick
i sin depå. Var ligger felet i det?
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-11, 18:05   #275
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 337
Sharp$: 5220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Du rekade av xact omx bear x2 utan att nämna att det skulle vara någon form av försäkring (mot övriga portföljen antar jag?) Vad vinner du på att köpa det kontra att sälja av ditt befintliga innehav. Är väl bättre att sälja innehavet än att köpa en försäkring till det om man tror att innehavet skall gå ner?

Suck... om du inte ens begriper hur man hedgar en portfölj med olika derivat dvs grundkurs i aktiehandel så är det ingen större vits att fortsätta diskussionen där.
Ett tips jag tror inte att portföljen ska gå ner men försäkrar mig mot risken att jag tror fel.
Jo jag är med i båda öppna och slutna forum avseende aktiediskussioner.
Anledningen till att jag började skriva i den här tråden var för att tipsa om några nyintroduktioner som var ganska givna att man kunde gå med vinst med några klick
i sin depå. Var ligger felet i det?
Fortsätt gärna fundera både öppet och högt Kisumu. Ett dött forum kan vi kanske inte vända men..
Intressant tycker säkert ett flertal och inlägg från profiler med Kojan som ort kanske kryper tillbaka och stänger dörren om vi har turen på vår sida.
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-10, 07:52   #276
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Snillen spekulerar vidare, kisumu:s domedagsprofetia om att börsen skull se blodröda dagar om Trump kom till makten var ju sådär.. Upp 1.10% första dagen efter valet och ser ut att öppna upp även dag 2.

Betydligt mycket mer lönsamt att betta på att Trump skulle vinna valet och ligga lång i sina aktier.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-10, 13:39   #277
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Snillen spekulerar vidare, kisumu:s domedagsprofetia om att börsen skull se blodröda dagar om Trump kom till makten var ju sådär.. Upp 1.10% första dagen efter valet och ser ut att öppna upp även dag 2.

Betydligt mycket mer lönsamt att betta på att Trump skulle vinna valet och ligga lång i sina aktier.
Men var väl det Kisumu gjorde, hedgade med att betta Trump och låta innehavet ligga kvar?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-10, 14:26   #278
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Men var väl det Kisumu gjorde, hedgade med att betta Trump och låta innehavet ligga kvar?
Vet inte exakt vad han gjorde. Men han rekade i alla fall xact omx bear x2 med motiveringen att om Trump vinner så blir det en blodröd börs. Nu satt långskottet (iaf enligt oddsen) Trump och trots det så slog börsen i årshögsta två dagar efter valet. Så kisumu gjorde en rek med förhoppningen på att en händelse med ganska låg sannolikhet skulle ske och trots att det skedde så blev det en väldigt dyr historia för de som följde hans rek.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-10, 20:12   #279
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Vet inte exakt vad han gjorde. Men han rekade i alla fall xact omx bear x2 med motiveringen att om Trump vinner så blir det en blodröd börs. Nu satt långskottet (iaf enligt oddsen) Trump och trots det så slog börsen i årshögsta två dagar efter valet. Så kisumu gjorde en rek med förhoppningen på att en händelse med ganska låg sannolikhet skulle ske och trots att det skedde så blev det en väldigt dyr historia för de som följde hans rek.
Salde man direkt pa morgonen efter Trump sa hade OMX droppat 3.2%, vilket ar ratt okej..

Sen kanske inte Kisumu kunde forutse att mangder av bra rapporter skulle komma precis samtidigt vilket naturligtvis hjalpte borsen att halla sig hyfsat. Titta pa de asiatiska borserna som stangde pa -5% INNAN Trump var klar vinnare, bara for att det sag ut att ga hans vag, sa har du en indikation pa hur OMX borde ha rort sig ifall det inte hade varit for mycket bra rapporter och liknande.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-10, 23:51   #280
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Salde man direkt pa morgonen efter Trump sa hade OMX droppat 3.2%, vilket ar ratt okej..

Sen kanske inte Kisumu kunde forutse att mangder av bra rapporter skulle komma precis samtidigt vilket naturligtvis hjalpte borsen att halla sig hyfsat. Titta pa de asiatiska borserna som stangde pa -5% INNAN Trump var klar vinnare, bara for att det sag ut att ga hans vag, sa har du en indikation pa hur OMX borde ha rort sig ifall det inte hade varit for mycket bra rapporter och liknande.
Nja nu för vi lugna ner oss.

Här får Kisumu ställa sig i skamvrån, han har helt klart gått på domedagssnacket att om att inte värdegrundseliten får som dom vill så blir det jordens undergång, han borde veta bättre.

Vad är det för rapporter som skulle ha räddat alla världens börser från slakt?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-11, 08:43   #281
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1435
Standard

Jag ställer mig i skamvrån, helt fel analys, hedgade genom att betta på Trump men gjorde i alla fall min i särklass största förlust genom tiderna.
Med andra ord får jag fortsätta lönearbeta några år till
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-11, 09:17   #282
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Nja nu för vi lugna ner oss.

Här får Kisumu ställa sig i skamvrån, han har helt klart gått på domedagssnacket att om att inte värdegrundseliten får som dom vill så blir det jordens undergång, han borde veta bättre.

Vad är det för rapporter som skulle ha räddat alla världens börser från slakt?
Säger inte att Kisumu hade rätt, men hade vi bott i Japan hade det varit ett väldigt bra spel, bara att svenska börsen inte reagerade på samma sätt som Asien gjorde.

Ett exempel på ett företag som lämnade en riktigt bra rapport är Boule Diagnostics som ökade cirka 30% första timmen på dagen (från 149 till 199).
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-11, 12:34   #283
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Säger inte att Kisumu hade rätt, men hade vi bott i Japan hade det varit ett väldigt bra spel, bara att svenska börsen inte reagerade på samma sätt som Asien gjorde.
Om om om, nu rekade kisumu ett derivat som var på just OMX och inte Nikkeibörsen som för övrigt också är plus sen reken.
Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Ett exempel på ett företag som lämnade en riktigt bra rapport är Boule Diagnostics som ökade cirka 30% första timmen på dagen (från 149 till 199).
Boule Diagnostics? Hade du hört talas om dem innan deras kursrusning? Hur många promille tror du de påverkar OMX?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-11, 14:15   #284
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1435
Standard

90% av världens aktiehandlare delade min analys eller om det var jag som delade deras analys men man ska alltid påminna sig om Oscar Wildes
kloka ord " så fort som en majoritet av befolkningen håller med mig så blir jag verkligen orolig".
Nya tag fotboll ikväll och en välfylld betfairkassa tack vare bettet på Trump.
Kommer att ta ett tag att arbeta in förlusten men det går.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+5)
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td