Absolut.
Först måste du förstå att oddsen inte är satta.
ATG är ingen bookmaker, utan de betalar bara tillbaka det som blir över efter skatteavdrag och kommission, fördelat på hur folk har spelat.
Det betyder att oddsen rör sig per automatik tills spelstopp, gäller självklart insatserna på V75 också.
Nu över till streckspel:
Det finns ingen som helst korrelation mellan spelen, det är separata vinstpooler vi pratar om.
V75 insatserna ligger i en pool, vinnarspelsinsatserna i en annan pool.
Däremot kan man förstås fundera på varför skillnader existerar, och fråga sig om de som spelat vinnare eller V75 har rätt, för om de tyckte lika så hade vinnarodds och V75% korrelerat.
Vill man veta var värdet finns tycker jag det är bättre att jämföra med bookies som ger fasta odds.
Öppnar de på 10 ggr och hästen är streckad till 5% har du ett övervärde på V75 som de ser det, och de kan troligen sitt jobb !
Vinnarsspelen hos Atg kommer in sista minuten, dina 1.10 betyder inte ett skit, de är baserade på för liten omsättning.
Jämför med fastodds hos bookies, enda jämförelsen som går att göra.
Mvh / P.
Citat:
Ursprungligen postat av Sturan
Möjligen fel trav-tråd men jag passar på när det är någon form av aktivitet på detta forum.
Jag har bara spelat V75 några få helger men tänkte försöka sätta mig in lite nu.
Kan någon bara snabbt förklara hur oddsen är satta och hur dom rör sig. Jag har sysslat med stryktipset en längre tid, där finns det så att säga värde i att strecka ett lag till 15% om oddset är 3.00 för att ge ett exempel.
Har försökt tänka likadant vad det gäller V75.. rätt eller fel?
Då kommer följdfrågan, jag spikade en häst till oddset 1.10 till säg 60% (alltså ett jättevärde), vid start låg han över 2.00...
Tycker det verkar orimligt med en sån höjning, fick han en stroke innan start eller?
En sån höjning sker inte i fotboll tex, om inte Frankrike skickar fram ett korpgäng mot Luxemburg i sista stund.
Hjälp mig gärna att förstå detta.
|