Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-15, 00:27   #91
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5211
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Vissa läser som fan läser bibeln...man fattar vad man vill, betyder det.
Jag fattar inte. Ohjälplig.


Men förklara gärna för de andra. Vad menar du, egentligen? Något måste du ju mena.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 00:35   #92
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Direkt felaktigt. Lövgren vinner V75 om de andra kör loppet i halsen på honom.

I övrigt uppvisar han samma färdigheter som Kajsa Frick m fl. Eller ska vi kalla det för brist på färdigheter?

Rikspajas.
Du börjar låta som Åbys veterinär nu! Fakta är att Lövgren ligger på 15:e plats vad det gäller vunna V75-lopp i år. 39-6-3-2 15,4%. Att jämföra det med Kajsa Fricks enda vinst på 16 starter inom V75 är som du själv säger "direkt felaktigt". Personliga omdömen eller antipatier mot diverse kuskar för att man bränt spel eller andra orsaker är synnerligen dålig info att dela med sig av.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sjukstuga (+10), tomtom2 (+5)
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 00:44   #93
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8282

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Absolut.
Först måste du förstå att oddsen inte är satta.

ATG är ingen bookmaker, utan de betalar bara tillbaka det som blir över efter skatteavdrag och kommission, fördelat på hur folk har spelat.
Det betyder att oddsen rör sig per automatik tills spelstopp, gäller självklart insatserna på V75 också.

Nu över till streckspel:
Det finns ingen som helst korrelation mellan spelen, det är separata vinstpooler vi pratar om.

V75 insatserna ligger i en pool, vinnarspelsinsatserna i en annan pool.

Däremot kan man förstås fundera på varför skillnader existerar, och fråga sig om de som spelat vinnare eller V75 har rätt, för om de tyckte lika så hade vinnarodds och V75% korrelerat.

Vill man veta var värdet finns tycker jag det är bättre att jämföra med bookies som ger fasta odds.
Öppnar de på 10 ggr och hästen är streckad till 5% har du ett övervärde på V75 som de ser det, och de kan troligen sitt jobb !

Vinnarsspelen hos Atg kommer in sista minuten, dina 1.10 betyder inte ett skit, de är baserade på för liten omsättning.
Jämför med fastodds hos bookies, enda jämförelsen som går att göra.

Mvh / P.

Citat:
Ursprungligen postat av Sturan Visa inlägg
Möjligen fel trav-tråd men jag passar på när det är någon form av aktivitet på detta forum.
Jag har bara spelat V75 några få helger men tänkte försöka sätta mig in lite nu.

Kan någon bara snabbt förklara hur oddsen är satta och hur dom rör sig. Jag har sysslat med stryktipset en längre tid, där finns det så att säga värde i att strecka ett lag till 15% om oddset är 3.00 för att ge ett exempel.
Har försökt tänka likadant vad det gäller V75.. rätt eller fel?



Då kommer följdfrågan, jag spikade en häst till oddset 1.10 till säg 60% (alltså ett jättevärde), vid start låg han över 2.00...
Tycker det verkar orimligt med en sån höjning, fick han en stroke innan start eller?
En sån höjning sker inte i fotboll tex, om inte Frankrike skickar fram ett korpgäng mot Luxemburg i sista stund.

Hjälp mig gärna att förstå detta.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!

Senast redigerad av putte64 den 2016-10-15 klockan 00:57.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 06:38   #94
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 949
Sharp$: 2176
Standard

Tjena och God Morgon alla Kamelspelare!
Slocknade tidigt igår efter tagit 3 öl efter jobbet...så uppe med tuppen idag.
Tänkte ta fram några riktiga storskrällar i varje avd(inte säkert att de hamnar på min bong) men har hittat ett flertal tänkbara:
V75:1 = 12 PARTIZAN FACE h4 Adrian Kolgjini 3,79% ..(Rankad sist av Micke Nybrink...trodde han var nykterist..)
Vann senast på 1.13.1 (nytt rekord) men Kolgini säger
Citat:
Var inte så bra som han kan vara senast men alla mina hästar har varit lite nedsatta av vaccinationer. De känns mycket, mycket bättre nu, säger Lutfi Kolgjini.
......12 spår är inte lika kasst vid voltstart..sett ett antal lopp där spets tagits från 12 vid volt..
V75:2 =12 WELL DONE LA MARC s5 Billy Svedlund 1.99%
Grym senast ,tredje spår 1:a kurvan backade 5:e utv, på först i tredje sista 800m vann ändå säkert..12:e auto=kasst och ej B.Goop nu men lärlings lopp där det kan bli tempo/galopper mm ..känns absolut understreckad ..Och ,se alltid upp med hästar med 50% segrar...
V75:3 = 2 X kameler , 4 Togoodtobetrue 6,93% ...1 lopp i kroppen nu fin på 1.13.6 senast se upp!!!! Och 12(igen) The true F. 0.46%..............behöver en hel del tur visst..men 0.46%?????
V75:4 = 11 ZORN BRICK 4.48% T.Uhrberg säger
Citat:
2 Rawindski var klart vass vid segern med barfotabalans och från ett perfekt utgångsläge får 3-åringen tipset. 1 The Swede, 5 Marciano, 6 Totally Secret och min styrning 11 Zorn Brick streckas också.
33% seger%
V75:5 =9 Quantanamera 0.48%
Rygg på startsnabba 2 Evelina P. Ej otänkbar med klaff + tempo + strul för andra..
V75:6 =4 Trust Launcher 0.79% (maxklaff såklart men klassar seger chansen högre än 1/200.....)
V75:7 = VÄSTERBOONTHENEWS v8 0.84% ..
Höll på att knäppa Takethem senast ..% ett skämt 4 rankad av mig (svårt vinna? ..javisst men inte omöjligt alls..

Som sagt ,alla lär väl inte hamna på min "huvudbong" , kommer väl dra en enkelrad + några till med dessa på skoj...
Lycka Till!
Mvh ,
L

**Mycket rolig omgång , finns en hop mer tänkbara skrällar än dessa denna gång**

**Dagens spådom** = Värdet efter avd:3 överstiger 10 000:- ......................................(min Mormor var synsk , så detta är allvar folks!!

**Pengar kanske inte kan köpa lycka....men jag gråter hellre i min Ferrari än på sista pendeln/bussen hem....***

Senast redigerad av Lazze den 2016-10-15 klockan 07:48.
Lazze är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 07:21   #95
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 542
Sharp$: 5131
Standard

God Morgon! Alla ska ta bort favoriter och hitta omöjliga jackpottsdrag och här är mitt försök.
Avd 1- Wellino favorit, här tycker jag att Shellby Glide lyser av självförtroende och är första häst.

Avd 2- 5 Hank von Håleryd tror jag tar dem långt ut i banan, sitt bara lugnt och kör sista 400 metrarna Daniel..

Avd 3- Det lilla speediga stoet L.Dees Maggiebest är hon i toppform och att det inte blir för många speed körningar i loppet då biter spurten bra....

Avd 4- Startspår 5 1640 m Spik på Marciano

Avd 5- Jetset visslar förbi dem har ju suttit fast två gånger i rad och här är det säkert påställt. Spikförslag.

Avd 6- Låser på Patricia Hastrup och Pepe de jesolo känns som de är huvudet högre än motståndet..

Avd 7- Här kommer veckans super -mega skräll och dagens mest felstreckade häst 1 % Har en
härlig känsla på Harry Haythrow som sitter i rygg på Mosaiken.
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazze (+10)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 07:31   #96
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 949
Sharp$: 2176
Standard

Citat:
härlig känsla på Harry Haythrow som sitter i rygg på Mosaiken.
Klart tänkbar..men ,tror att Venkatesh släpps till ledning av Adrian som sen får överta(Mycket trolig stallkörning) 3:e inner då..Min vinnare är Ivar Sånna,sett underbar ut i Norge+bra rygg idag(Kan lura Kolgini klanen om han limmar rygg på HH ..)
+ varning för storskrällen Västerbo on the news...
Citat:
5 Hank von Håleryd tror jag tar dem långt ut i banan, sitt bara lugnt och kör sista 400 metrarna Daniel..
6% och absolut given i min bok!!(V75:2 = ett riktigt getingbo..alla kan vinna)
Lycka Till ,
L

Senast redigerad av Lazze den 2016-10-15 klockan 07:35.
Lazze är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 07:48   #97
 
wallemedws avatar
 
Reg.datum: nov 2015
Inlägg: 74
Sharp$: 474
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Klart tänkbar..men ,tror att Venkatesh släpps till ledning av Adrian som sen får överta(Mycket trolig stallkörning) 3:e inner då..Min vinnare är Ivar Sånna,sett underbar ut i Norge+bra rygg idag(Kan lura Kolgini klanen om han limmar rygg på HH ..)
+ varning för storskrällen Västerbo on the news...
6% och absolut given i min bok!!(V75:2 = ett riktigt getingbo..alla kan vinna)
Lycka Till ,
L
Om han limmar rygg på HH blir det inte fjärde invändigt då?😜
wallemedw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 07:53   #98
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 949
Sharp$: 2176
Standard

Citat:
Om han limmar rygg på HH blir det inte fjärde invändigt då?��
Kan bli ..
Dagens 1:a Badkar=HH spets intialt , Ivar ryggar håller ut Mosaiqe och övertar=antingen HH i rygg eller Adrian pressar en bit ger upp/får överta/smiter ned i rygg på IS =tredje inner..Alt 2: HH spets släpper till Adrian som i sin tur släpper till Pappa för att sen överta.
L
Lazze är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 08:08   #99
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 949
Sharp$: 2176
Standard

Dagens Poll:
Kommer ni vänta att lämna in V75 till efter värmningar (16:00-16:20)
Med tanke på förra helgen + hårt tryck på spelet idag känns problem för ATG´s online tjänster ej osannolikt.....
Jag velar...Men mitt lokala atg ombud stänger 16:00 så känns som en stor risk att vänta för länge...
Lazze är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 08:14   #100
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Dagens Poll:
Kommer ni vänta att lämna in V75 till efter värmningar (16:00-16:20)
Med tanke på förra helgen + hårt tryck på spelet idag känns problem för ATG´s online tjänster ej osannolikt.....
Jag velar...Men mitt lokala atg ombud stänger 16:00 så känns som en stor risk att vänta för länge...
Lämnar in några system tididigare, men de större systemen tar jag risken med. ATG borde aldrig kunna släppa till spel två veckor irad med tekniska problem...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 08:15   #101
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 949
Sharp$: 2176
Standard

Observera!! (missade detta) Alla som spelade förra helgen(eller alla, vet ej exakt?) får en månad gratis premium..
L
Lazze är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 08:17   #102
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Veijos bästa chans idag måste väl ändå va Roses Glory som fick en rejäl urblåsare senast.Alla kommer väl ihåg loppet där Magnus Jakobsson satt och sov med Fossens Bonus i ledningen och Veijo tog över.Hårt tempo blev det och den som var gynnad då i loppet var Slide To Easy så den dagen blev förstörd för Roses Glory.

Kan gå tillbaks i tre av loppen i arkivet 2-1-1 tycker insatserna är strålande varje gång.

Jag anser att det måste va Veijos bästa chans idag.Vad behöver han vara rädd för när hästen går till mål?

Om jag får säga mitt så är det en väldigt bra spik i omgången men trav är ju trav som sagt va.

Veijos öppningar ligger runt 0.9-10 på 500 meter.1000meter i underkant 11.Vill absolut inte se någon som liftat med utan den här vinner från ledningen idag.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 08:19   #103
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 949
Sharp$: 2176
Standard

Citat:
men de större systemen tar jag risken med.
Det är en stor risk att lämna in "för" tidigt också såklart..men missa 7:an 0ch + 1 mille pga tekniska problem skulle få mig att göra en kopia av filmen Falling Down med M.Douglas...
Lazze är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 08:22   #104
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 949
Sharp$: 2176
Standard

Citat:
Veijos öppningar ligger runt 0.9-10 på 500 meter.1000meter i underkant 11.Vill absolut inte se någon som liftat med utan den här vinner från ledningen idag.
Mycket trolig vinnare från spets..men blir han släppt dit?(ej explosive från start , behöver några meter att få upp farten , måste bli släppt till spets..)
3 Top of the world sitter nog i spets ,1:an i rygg Roses Glory i dödens (Badkar 2..)
Min vinnare är 1 Patricia..

Senast redigerad av Lazze den 2016-10-15 klockan 08:25.
Lazze är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 08:35   #105
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Formen är så bra som den kan vara och den här gången ska jag försöka komma ner i ryggar och köra till slut. Det är tufft i silverdivisionen mot hingstar och valacker men får vi en vettig resa är hon en av dem som ska räknas, säger Veijo Heiskanen...Veijos kommentar på stallsnack(atg)...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td