Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-16, 16:26   #68
forbidden_closet
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 201
Sharp$: 1940
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
ATG lyssnar i viss mån på våra synpunkter ( till slut ). Det mesta av min kommunikation med dem sker via kommunikationschefen, Patrik Brissman, som alltid svarar när jag skriver till honom.

T ex så svarade man allra först att det inte fanns några rabatter och att de inte var tillåtna.

Sedan gick man över till att rabatter skulle förbjudas. ( Tydligen var de inte helt otillåtna ändå. )

Att det förekom rabatter ville man ha in "bevis" på.

Sedan visade det sig att de brutto-avtal man hade med de utländska partnerbolagen ändå var allt för frikostiga ( inbjöd till marknadsföring med spelrabatter ) och behövde förhandlas om till det som kallas "nettomodellen". Just när det gäller "nettomodellens" oförträfflighet hade jag direktkontakt med Skarplöth, redan innan avtalen skrevs under. ( Via omvägar letade sig ett arbetsmaterial fram till mig). Men han hävdar med en dåres envishet att han känner sig säker på att det "nya" avtalet omöjliggör rabatt-upplägg.

Jag menar att det enda som behövs är några smärre förändringar av strategin för att det ska kunna vara "rabatter" as usual.

Där står vi nu i just den här frågan.

Både jag och Viroid är så aggressiva i vår kritik som det går att vara utan att vara så oförskämda att man avfärdar oss direkt. Mellan varven anar jag att det svärs en hel del om framförallt mig i Hästsportens Hus. Men ändå inte mer än att jag har fått träffa ett gäng chefer personligen vid ett par tillfällen.

Ett område där man får kalla handen däremot, är när man begär att de ska visa statistik där omsättning, vinster och spelfördelning är uppdelat per partnerbolag. Då hävdar man genast sekretess pga konkurrensskäl ( eller av hänsyn till partnern ).

Med sådan statistik går det att tänka sig att man på flera olika sätt skulle kunna avfärda all kritik om att det eventuellt inte går helt rätt till. Det är inte så lite märkligt att man håller fast så hårdnackat vid det här. Men det är såklart. Om det är exakt som vårat indicieresonemang antyder så vill man inte visa det utåt.

Det är även ( av mer naturliga skäl ) sekretess kring den exakta utformningen av partneravtalen samt exakt vilka arbetsmetoder säkerhetsavdelningen använder sig av för att hitta misstänkta spelmönster.

Just säkerhetsavdelningen är de personer jag har allra minst förtroende för på ATG. Att den där Lunner fortfarande har ett jobb som innebär större ansvar än att sköta sopskaftslagret är obegripligt för mig.

Till sist finns det ett område där de har lyssnat ganska mycket och det är när man kommer med genomtänkta förslag till deras IT-folk. För mer än en handfull förslag har man anammat idéerna rakt av. Och när man inte genomför ett förslag så har man haft bra svar på varför man inte har velat lösa det på det föreslagna sättet.
Tack för utförligt svar! Tycker det hela är lika intressant som unket, likväl lärorikt. Jag tycker det är otroligt tillfredsställande att ni är några som är så envetna och jobbiga mot ATG! Så ni har iaf mitt stöd även om jag inte kan bidra med mycket.

Men hur kan ATG slå från sig sådana här texter:

Citat:
av Viroid

"Det går inte att gång efter annan slå slumpen på det här viset.

Jag skall försöka förklara varför det är så.

insatsprocenten från rätt rad på V86 i Onsdags. 0,2941 x 0,5655 x 0,3979 x 0,0976 x 0,3720 x 0,6106 x 0,008 x 0,0460 = 0,0000539750% chans att rätt rad går in. Med 35% spelavdrag och 40% till potten för alla rätt så finner vi då att 8 rätt borde ha gett c:a 120.000kr i utdelning. Nu blev det istället 41.000kr.

Vid det läget borde det tjuta ett ilsket larm och röda saftblandare borde gå igång på ATG:s kontor.

Snittvärdet på de kuponger som de belgiska spelarna vann med i onsdags var c:a 55kr per spelat system. Vi höjer det till 60kr och så tar vi det gånger 4.999 system. Då har Belgien omsatt 300.000kr, 1,2 miljoner rader. Det är betydligt mindre än de teoretiska 1,85 miljoner rader som rent statistiskt krävdes för att få en rad med åtta rätt. Men visst, slumpen kan ju tänkas räcka till en rätt rad, eller kanske två om de varit duktiga. Men de hade ju 47 rätta system. Det är så orimligt att det är mer sannolikt att Forsmarks kärnkraftsverk flyger i luften idag. Och då talar vi bara om onsdagens omgång. Om vi ser till alla de andra gånger då spelare från Belgien och Finland grovt överträffat alla rimligheter i slumpen så börjar vi närma oss abstrakta tankar

Om ATG hade varit en bank hade finansinspektionen stängt den för länge sedan. Så här dåligt får man inte räkna om man har hand om människors pengar. Lotteriinspektionen tycker det är OK att miljarder av spelarnas pengar far iväg. Finansdepartementet vill bara ha sin skatt."
Antingen har de ingen med kompetens att svara på det och gör sig själva till åtlöje på så sätt, eller så har de det, och då vet de att det ÄR unket (förutsatt att textens slutsats är rimlig) och får svårigheter på så vis. Och det måste ju finnas fler exempel. Intressant utveckling som förhoppningsvis bara blir svårare och svårare att slingra sig runt med flera obekväma röster emot sig.
forbidden_closet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat