Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-16, 18:47   #69
NicklasJ
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Drog ur citaten från dig Strappa istället så de lättare passas till svaren.

"Fast i onsdags så spelade de inte ett stort antal rader. Hela kundstocken spelade färre än 5000 system sammanlagt."
Om jag inte missminner mig fanns det flera >2000krs system på vinstlistan, vilket gör att det är svårt att gissa hur många antal rader som spelats därifrån även om de höll sig under 5000 system. Men ja, de hade troligen en väldigt stor pricksäkerhet i onsdags, vet dock inte om det stämmer in under "regel eller undantag".

"Och framförallt så jobbar man ju med en ganska rejäl varians när man är uppe och petar på de supersvåra och extremsupersvåra raderna. Det kan vara så att man helt enkelt blir tvingad att offra värde för att uppnå en hanterbar varians."
Variansen sänks visserligen till viss del av att du spelar så pass många rader, men det är klart att man blir tvungen att offra många rader av de anledningar som du skriver. Ett exempel är väl V75 förra veckan där man nog kan motivera att raden är för svår för att varians&pottstorleken inte ger rätt förutsättningar för att ha med. Det ändrar dock inte principen som jag skrev tidigare utan smalar bara ner spektrumet där man kan hitta profitabla rader.

"Och framförallt så jobbar man ju med en ganska rejäl varians när man är uppe och petar på de supersvåra och extremsupersvåra raderna. Det kan vara så att man helt enkelt blir tvingad att offra värde för att uppnå en hanterbar varians."
Dessa rader är ju dock inte spelvärda och blir därmed diskvalificerade direkt.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat