Citat:
Ursprungligen postat av Tirich
Globalsatisfaction får man väl säga går ner rejält i klass nu även om Klass 1-loppet är grymt bra.
Spår 4 i volten får man väl hoppas är oddshöjande och det är ju intressant med Goop.
Jag är tveksam till att Augustus håller ut NTNS och ledaren får väl en rejäl tryckare i andravågen av Banks som vanligt oxå.
Dax för Pepe nu äntligen?
|
Augustus F. är rätt så snabb ut, har fått 3 lopp i kroppen nu skall vara ännu bättre säger tränaren.
Augustus F. har fått tre lopp i kroppen och kommer närmast från spetsseger från innerspår över kort distans. Exakt samma förutsättningar som bjuds på lördag.
- Jag skrattade högt när jag såg startspåret. Det är helt perfekt för honom. Om planen är att leda hela vägen? Det får du väl fråga Söderkvist (Stefan) som kör, men jag tycker att det borde vara hans plan. Hästen gillar ju att springa i ledningen så varför ”klydda” till det, som man säger här nere.
Är formen på topp nu?
- Den borde vara på väg dit. Han ska vara snäppet bättre än i förra loppet i alla fall. Han har ju vunnit på 1.11,0 utvändigt om ledaren mitt i vintern och gick 1.11,3 senast så jag hoppas att han kan springa minst lika fort på lördag.
”Klyddar” du till något i utrustningen?
- Jag tror inte det. Hästen har gått med öppet huvudlag i de här tre starterna, tidigare i år hade han halvstängt i några starter. Förmodligen får det öppna sitta kvar, han visade ju att han kan öppna lika snabbt med det senast. Vi har nästan alltid kört honom i vanlig vagn eftersom jag inbillat mig att han inte riktigt trivs i jänkarvagnen. Men det är inte otänkbart att vi testar den, det måste jag meditera lite över under veckan.