Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA
10 Jairo i sjätte tror jag kommer sluta långt fram! Lite körning där framme så.... Mötte flera silverhästar sist och var endast slagen Augustus F som är favorit igen! Kan bli utgång på Lövgren alt lås med 5 Thaiger Exclusive (kanske även 4 Ymer Brick)
I femte tror jag Pepe Di Jesolo får sätta nosen först. Jag tror på hård öppning (tack Banks) och sen kan ingen stå emot honom på upploppet!
Hade Diva Deo som tidig o tänkbar spik, men hon verkar bli jättestor favorit. Känns aldrig bekvämt att spika i lärlingslopp, speciellt inte en som ser ut att bli så pass stor.... Men det kanske fortfarande är lite tidigt för att konstatera det?!
Lycka till alla!
|
Diva Deo är bäst men kommer inte att få sitta ifred då Veijo vill se ett offensivt upplägg med Sundsvik Mayday. DD är alldeles för hårt streckad och det finns kul motbud som är närmast ostreckade. Tänker främst på 2,10,11,13,15.
Thaiger vinner förmodligen. Har höjt sig ett snäpp sedan han kom till PU och då var det ju en klart kapabel pålle redan innan. Men Ymer Brick ska köras i spets och det finns gott om formstarka speediga hästar som ännu är singelprocentare. Plockar med 9,10,12.
I V75-1 får det bli lås på 2 och 8. Mellby Drake är jättesusaren till 4%. Han var ju grym senast.
Flemming aviserar passivt upplägg med Slide So Easy då det vankas final i Silver. SSE är definitivt inte gynnad av distansen men med ett passande rygglöp så kan han städa av dessa. Uhrberg har kört Rapide Du Pommeau en gång tidigare och då blev det vinst. Tycker att den är streckvärd som singelprocentare. Heltäckt på tre med Bullyoung också.
Östergren ska köra i spets med Il Nostro. Var hamnar Johan med Rawindski? Tycker att Johans var lite sämre senast men nu blir det jänkarvagn och det låter ju spännande. Spikar ändå To Be Or Not To Be som ser helläcker ut. Det är väl ojämne Christoffer som är ett minus då.
Funderar på ett lås på 3 och 6 i V75-5. Kan bli att man plockar med någon till.