Hoppas på en stressig start i avdelning 3 och att favoriten hoppar. 2,3,6 är riktigt startsnabba och det kan bli lite trångt när de ska tryckas iväg. Veijo var lite orolig över resan och hur hästen hanterar det då den lätt stressar upp sig. Tycker att det är väldigt öppet bakom favoriten. Gillar inte heller att spika till över 65% när det är en massa "orutinerade" hästar på start. Risken är dock överhängande att scenariot blir att de andra kör om ledningen för att sedan släppa enkelt till R.K.King som får lunka runt till vinst utan större problem.
Spikade New Moon Pellini till låg % förra omgången då han blev knappt slagen efter ett mycket fint lopp vilket var surt. I dagens omgång finns det en risk att han hamnar ett par snäpp ner invändigt från start då han är seg ut och det blir förmodligen jobbigt att vinna därifrån.
Väljer förmodligen att ta med 1,2,3,4,6,8 och även 10 eller 11.
I avdelning 1 så plockar jag nog med de flesta hästarna. Cab Hornline känns iskall så den plockar jag gärna bort till 18% och hoppas hellre på 9 eller 12 till lägre % i ett öppet lopp på förhand.
I andra avdelningen så tar jag förmodligen ställning för att spara på strecken och spikar Mellby Caddy. Gillar kusken som känns orädd och tvekar inte på att köra offensivt i luckor. Barfotabalans på den också som är ett stort plus. Den hade nog gått riktigt bra i förra loppet också om inte Jennifer Tillman hade kört snävt framför den på upploppet. Värsta utmanaren är nog nummer 9 Mellby Drake som sällan gör ett dåligt lopp och alltid går starkt i spåren med en bra spurt på det. Nummer 10 och 12 är två intressanta skrällar om det skulle gå undan i loppet. Stronghold sitter nog i ledningen länge men verkar inte ha huvudet (läs orken) att hålla hela vägen in över linjen. Ingen feeling alls för Tuffetto Jet.
Avd 4: Problem med detta lopp.
Avd 5: Ser inte hur "Proppen" ska torska detta och det blir ett enkelt singelstreck.
Avd 6: Problem även här.
Avd 7: Det tråkiga låset. 3,5,11.