Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-20, 16:07   #48
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Anta följande.

Du har en spik men väljer till slút att gardera den med 2 hästar och köra spiklöst vilket gör att ramen växer från 1 ggr till 3 ggr. Du lägger dock bara 5% av insatsen på dessa två hästar.

Då får du en enorm utväxling på reduceringsgraden och du vet varför det har skett. Om dessa skulle vinna krävs att du ligger väldigt bra till på dina övriga reduceringskrav.

Sitter man med ett system på 95% reducering och inte fattar varför det är så då är man normalt sett ute och cyklar.
Du svarar själv på vad jag har att invända mot ditt resonemang.

Det är inte hög eller låg reduceringsgrad som är bra eller dålig. Det viktiga är att man vet varför man har gjort som man har gjort och att man har sorterat fram de rader man vill spela på.

Jag håller med dig på att det är bra att inte ha alltför många olika krav. Det blir snabbt mycket komplicerat och mycket svårt att analysera vad det är som egentligen hände när man vann eller förlorade.

Men relativt få krav har inget att göra med hög eller låg reduceringsgrad att göra.

Med åren använder jag mig av färre och färre krav. Däremot har jag absolut inget emot ett krav som reducerar hårt ( om det uppnår det jag vill! )