Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-11-20, 14:43   #46
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Helt korrekt. Men om jag vet varför jag har en hög reduceringsgrad då?
Anta följande.

Du har en spik men väljer till slút att gardera den med 2 hästar och köra spiklöst vilket gör att ramen växer från 1 ggr till 3 ggr. Du lägger dock bara 5% av insatsen på dessa två hästar.

Då får du en enorm utväxling på reduceringsgraden och du vet varför det har skett. Om dessa skulle vinna krävs att du ligger väldigt bra till på dina övriga reduceringskrav.

Sitter man med ett system på 95% reducering och inte fattar varför det är så då är man normalt sett ute och cyklar.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 15:00   #47
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Det hela handlar om att välja ut och spela en samling enkelrader (sjulingar) som har +EV och därmed gör att du går plus över tid.

Lite förenklat kan man säga att det gäller att nypa de hästar som enligt dig är för lite streckade och ger övervärde i utdelning, men riktigt så enkelt är det inte eftersom det är hela enkelradens sannolikhet som måste beaktas. Det kan ju vara så att du bedömer en storfavorit som är 70-procentare till 50% chans att inträffa, det betyder inte nödvändigtvis att du ska överge den hästen helt, den hästen kan fortfarande vara streckvärd för dig i kombination med hästar i andra avdelningar där du har hittad några kraftigt understreckade hästar vilket "lyfter upp" raden (sjulingen) till +EV totalt. Recuceringsverktyget ska bara hjälpa dig att sålla ut så att du spelar dina +EV rader.
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 15:07   #48
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Anta följande.

Du har en spik men väljer till slút att gardera den med 2 hästar och köra spiklöst vilket gör att ramen växer från 1 ggr till 3 ggr. Du lägger dock bara 5% av insatsen på dessa två hästar.

Då får du en enorm utväxling på reduceringsgraden och du vet varför det har skett. Om dessa skulle vinna krävs att du ligger väldigt bra till på dina övriga reduceringskrav.

Sitter man med ett system på 95% reducering och inte fattar varför det är så då är man normalt sett ute och cyklar.
Du svarar själv på vad jag har att invända mot ditt resonemang.

Det är inte hög eller låg reduceringsgrad som är bra eller dålig. Det viktiga är att man vet varför man har gjort som man har gjort och att man har sorterat fram de rader man vill spela på.

Jag håller med dig på att det är bra att inte ha alltför många olika krav. Det blir snabbt mycket komplicerat och mycket svårt att analysera vad det är som egentligen hände när man vann eller förlorade.

Men relativt få krav har inget att göra med hög eller låg reduceringsgrad att göra.

Med åren använder jag mig av färre och färre krav. Däremot har jag absolut inget emot ett krav som reducerar hårt ( om det uppnår det jag vill! )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 15:08   #49
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Då bryter jag in med en fråga i min tråd igen;

Jag kollade raderna igår efter att loppen var klara. Hade Goop vunnit andra loppet hade jag suttit med alla hästar på två system inför sista avdelningen. Jag drar nu slutsatsen att ett extra stort plus med att spela reducerat är att du har chans till flera 7or om du är riktigt rätt på det i din ranking och reducering. Finns det någon gräns på hur många 7or man kan få?

Senast redigerad av Espo den 2016-11-20 klockan 15:10.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 15:14   #50
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Det hela handlar om att välja ut och spela en samling enkelrader (sjulingar) som har +EV och därmed gör att du går plus över tid.

Lite förenklat kan man säga att det gäller att nypa de hästar som enligt dig är för lite streckade och ger övervärde i utdelning, men riktigt så enkelt är det inte eftersom det är hela enkelradens sannolikhet som måste beaktas. Det kan ju vara så att du bedömer en storfavorit som är 70-procentare till 50% chans att inträffa, det betyder inte nödvändigtvis att du ska överge den hästen helt, den hästen kan fortfarande vara streckvärd för dig i kombination med hästar i andra avdelningar där du har hittad några kraftigt understreckade hästar vilket "lyfter upp" raden (sjulingen) till +EV totalt. Recuceringsverktyget ska bara hjälpa dig att sålla ut så att du spelar dina +EV rader.

jag förstår vad du och Strappa försöker få fram men hur många fattar det ni skriver?

Huvuddelen fattar inte ens vad +EV är och inte ens vad spelvärde är.

Ja 70% som bara har chans till 50% kan fortfarande vara en bra spik om du bedömer att den har bästs chans i omgången och det är JP och alla pengar ligger i 7 rättspotten. Det är bara 7 rätt som är intressant i dessa lägen.

Det är bättre att spika en som har 50% chans men är spelad till 70% än en som är spelad till 20% och har 30% chans om du skall få 7 rätt och ta del av JP. Det är bara ett lopp av 7 vi pratar om.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 15:17   #51
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Då bryter jag in med en fråga i min tråd igen;

Jag kollade raderna igår efter att loppen var klara. Hade Goop vunnit andra loppet hade jag suttit med alla hästar på två system inför sista avdelningen. Jag drar nu slutsatsen att ett extra stort plus med att spela reducerat är att du har chans till flera 7or om du är riktigt rätt på det i din ranking och reducering. Finns det någon gräns på hur många 7or man kan få?
Du kan inte få mer än en 7:a om du det inte har blivit strykningar eller om du har tagit med en häst dubbelt (faktor, dubbla utgångar etc).
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 15:17   #52
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Då bryter jag in med en fråga i min tråd igen;

Jag kollade raderna igår efter att loppen var klara. Hade Goop vunnit andra loppet hade jag suttit med alla hästar på två system inför sista avdelningen. Jag drar nu slutsatsen att ett extra stort plus med att spela reducerat är att du har chans till flera 7or om du är riktigt rätt på det i din ranking och reducering. Finns det någon gräns på hur många 7or man kan få?
Blev det någon strykning på häst som du hade streck för?

Normalt sett så får du bara fler än en 7a om det är:

1) dött lopp
2) struken häst och reserven vinner.
3) så att du har använt en funktion i ditt program som medvetet flerfaldigar utvalda rader.


Nej. Det enda taket som finns beror på ATGs systembegränsningsregler. Man får inte spela hur man vill i en del undantags-situationer.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2016-11-20 klockan 15:24.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 15:18   #53
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Sitter man med ett system på 95% reducering och inte fattar varför det är så då är man normalt sett ute och cyklar.
Jag vet inte om jag skrivit det här men jag var faktiskt ute och cyklade en gång.
J*vlar va trött jag blev.

Just det här med många krav kan man ta med en nypa sallad.
Kör man tex med streckssonram V75 allaxalla och sen kör 1-6 A så är det 2 krav
men kravet sitter över 100% av alla omgångar.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 15:20   #54
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Med åren använder jag mig av färre och färre krav. Däremot har jag absolut inget emot ett krav som reducerar hårt ( om det uppnår det jag vill! )
Tack det är just det jag försöker få fram.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 15:21   #55
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Du kan inte få mer än en 7:a om du det inte har blivit strykningar eller om du har tagit med en häst dubbelt (faktor, dubbla utgångar etc).

Det är inte "hästar" som man tar med "dubbelt" ( eller mer ). Det är rader. Det är bara i Jokersystemet som man är låst till att koppla flerfaldigandet till speciellt utvalda hästar.

Att tänka på raderna som vad-enhet hjälper till.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 15:22   #56
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
men kravet sitter över 100% av alla omgångar.

Mvh Uffe
Krav som sitter 100% är per definition inget krav.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 15:23   #57
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Tack det är just det jag försöker få fram.

Nej. Du säger att hög reduceringsgrad är dåligt. Men det stämmer inte alls enligt mig.

Reduceringsgraden blir vad den blir. Ibland hög, ibland låg.

Det är inget man ska lägga någon större vikt vid.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 15:24   #58
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är inte "hästar" som man tar med "dubbelt" ( eller mer ). Det är rader. Det är bara i Jokersystemet som man är låst till att koppla flerfaldigandet till speciellt utvalda hästar.

Att tänka på raderna som vad-enhet hjälper till.
Sorry jo jag är lite Jokerförstörd.

Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 15:26   #59
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Med åren använder jag mig av färre och färre krav. Däremot har jag absolut inget emot ett krav som reducerar hårt ( om det uppnår det jag vill! )
Jag går hela tiden åt andra hållet med fler och fler krav.

Oftast är det bara en rad som är den rätta och den hittar man bara om man
ställ en h*lvetes mängd krav.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 15:26   #60
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Du säger att hög reduceringsgrad är dåligt. Men det stämmer inte alls enligt mig.

Reduceringsgraden blir vad den blir. Ibland hög, ibland låg.

Det är inget man ska lägga någon större vikt vid.
Nej inte så länge man förstår varför det blir som det blir vilket du också har sagt.

För dig är det naturligt, men försök vara lite pedagogisk.

Återigen, du måste förstå konsekvenserna av alla beslut du tar när du reducerar.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td