Citat:
Ursprungligen postat av emkungen
Det jag framförallt menade med texten är att det är åt helvete att man bara blundar och byter ut lopp. Varför inte lösa problemet? Vem fan är nöjd med att sju hästar anmäler sig till ett guldlopp? Och jag ser ju hellre Piraten än ett gäng skithästar som sprätter runt! Det är ungefär som att jämföra 100-metersfinalen i os med 500 mil gång. Och spelvärde har inte med saken att göra! Det STORA problemet är att man inte Lyckas fylla det som ska vara veckans största lopp! Det är bara så dåligt! Och hur eller hur så kollar jag hellre på Piraten än på det så kallade lördagsloppet.
|
Klart att problemet med få anmälda är det som måste lösas men det har ju inte hänt ännu så därför är det helt rätt att byta lopp på V75:an!
Lördagsloppet har 2849 ggr större potential till att bli ett spännande lopp jämfört med gulddivisionen som på sin höjd kommer bli en Jägerso lunk. Så jävla spännande är det ju inte att titta på ett lopp ingen vill tävla/har häst nog för att slå OTP!
Hur man hellre vill se detta än lördagsloppet övergår mitt förstånd iaf!
Spelvärde har jävligt mycket med det att göra eftersom spelvärde innebär att fler spelar och satsar mer än motsatsen och eftersom det är spelarna som betalar som ser till att OTP har några pengar att köra om så är det nog rätt relevant med spelvärde faktiskt!