Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-06, 20:13   #16
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av emkungen Visa inlägg
Det jag framförallt menade med texten är att det är åt helvete att man bara blundar och byter ut lopp. Varför inte lösa problemet? Vem fan är nöjd med att sju hästar anmäler sig till ett guldlopp? Och jag ser ju hellre Piraten än ett gäng skithästar som sprätter runt! Det är ungefär som att jämföra 100-metersfinalen i os med 500 mil gång. Och spelvärde har inte med saken att göra! Det STORA problemet är att man inte Lyckas fylla det som ska vara veckans största lopp! Det är bara så dåligt! Och hur eller hur så kollar jag hellre på Piraten än på det så kallade lördagsloppet.
Klart att problemet med få anmälda är det som måste lösas men det har ju inte hänt ännu så därför är det helt rätt att byta lopp på V75:an!

Lördagsloppet har 2849 ggr större potential till att bli ett spännande lopp jämfört med gulddivisionen som på sin höjd kommer bli en Jägerso lunk. Så jävla spännande är det ju inte att titta på ett lopp ingen vill tävla/har häst nog för att slå OTP!
Hur man hellre vill se detta än lördagsloppet övergår mitt förstånd iaf!

Spelvärde har jävligt mycket med det att göra eftersom spelvärde innebär att fler spelar och satsar mer än motsatsen och eftersom det är spelarna som betalar som ser till att OTP har några pengar att köra om så är det nog rätt relevant med spelvärde faktiskt!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 20:46   #17
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Jag tillhör skaran som ser på v75 som ett spel. Piraten kan man avnjuta även om den inte ingår i v75 loppen.

Men jag köper ditt resonemang bitvis, jag tittar mest på ATG live, hur e det, lyfter dom in och visar/pratar om gulddivisionen under v75 sändningen?

För hästen är ju absolut värd uppmärksamhet, det är viktigt för sporten. Men spelet blir ju helt dött med en sådan klar vinnare.

Ser fram emot o får se usain henna, den ska ha uber form, den passar man nästa gång.

Senast redigerad av biddybye den 2017-01-06 klockan 20:56.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 20:48   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2102
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av emkungen Visa inlägg
Tycker det är beklämmande och helt åt helvete när man tar bort guldloppet med Piraten från V75! Det bästa loppet ska naturligtvis vara med som ett skyltfönster för sporten på bästa sändningstid. Jag skiter i om det bara är 6-7 anmälda och spelvärde noll! Jag ser hellre Piraten vinna med 4 längder och en utdelning på 10 k på sjuan än ett sketet lördagslopp med 80 % skräphästar. Kan man inte motivera tränare och ägare att anmäla till vissa omgångar så får man försöka hitta andra sätt att fylla loppen. Kan man köra V75 varje dag mellan jul och nyår så kan man väl slänga in 100.000:- extra i vinstpengar i Guld etc. Detta är bara ett exempel taget helt ur luften men nått måste man väl kunna göra?! Man tar helt enkelt inte bort guldloppet från V75! PUNKT! Själv kommer jag inte slänga in en enda krona i spel! Jag kommer sätta mig ner och slå på TV 12 när V4-4 går sen kommer jag slå av TV-n, hälla upp mig en öl och sitta och tjura resten av kvällen! SKÄMMES TA MIG FAN! TACK OCH HEJ!
Lite hårt ;-). Men håller med! Det gynnar intresse och omsättningen långsiktigt att lyfta sporten, fokus är tyvärr väldigt kortsiktigt och väldigt mycket kortsiktig omsättning. Man borde vårda och marknadsföra sporten!!
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 21:38   #19
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2744
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
För då skulle DD ta ännu mera stryk än det reda gör.
Javisst, men det är ju dessa lopp som sänds i TV4 mellan kl. 18 och 19, och en stor anledning till senareläggningen av V75 var ju att ej ännu travfrälsta skulle bli travbitna tack vare att de fick se V75 direktsänt i TV4. Varför griper man då inte tillfället att visa upp det bästa sporten har att erbjuda, undrar vän av ordning.

Nota bene, ovanstående är ett teoretiskt resonemang med en retorisk fråga. Jag tycker inte att guld ska ligga inom DD, inte ens inom V7 när det ser ut som det gör den här veckan. Fram för flerklasslopp med volt och tillägg!
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 23:51   #20
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Det många inte förstår är att det är skillnad på sport och spel.

För sportens överlevnad krävs att spelat håller volym i omsättning. För att spelet skall hålla volym krävs att begrepp som JP inte blir urvattnat och låg utdelning på 7 rätt snarare hör till undantagen och inte tvärt om som nu.

För mig som spelar är det helt ointressant att man lägger ett guld lopp inom V75 med 6-7 hästar och en väldigt stark favorit.

Jag tror att ATG/ST har börjat arbeta efter konceptet att få till svårare omgångar.

Vad ger bäst marknadsföring att 3000 pers har vunnit 2000 kr på 7 rätt eller att en har vunnit 20 MSEK?

V75 måste bli ett högutdelande spel för att nå detta. Då krävs det att man flyttar skitlopp spelmässig som lördagens guld är utanför V75.

Utan spelpengar finns inte sporten.

Vad är sport? Jo att se otroligt duktiga hästar visa sin förmåga och storhet. Men spelmässigt är det ointressant om de bara är en häst på plan. Nu skall tilläggas att OTP kan mycket väl förlora på lördag, det är bara väldigt låg sannolikhet.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 00:37   #21
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Solklart att flytta ut loppet. Öken spelmässigt.

Första gången guld flyttade ut var på Halmstad. Ett fint och jämnt guldlopp.
Det var ett riktigt spännande och sportsligt lopp inför, där favoriten naturligtvis senare inte vann. Loppet blev finfint. Spring Erom spurtade härligt och har sedan dess varit på tapeten. Gigant Slugger har varit riktigt fin i stora lopp efter liknande avslutning i samma guldlopp. Loppet var ointressant spelmässigt ansågs det. DTT skulle vinna enkelt...

Plac Häst Distans Skor Odds Plats Tid
1
1 NOTHING BUT CLASS (US)
Kihlström Örjan (Untersteiner Peter)
1/1640 3,46 1,92 12,7a
2
8 SPRING EROM
Goop Björn (Widegren Dan)
8/1640 (88) 2,45 12,7a
3
2 HIGHSPEED CALL
Söderkvist Stefan (Pettersson Nicklas)
2/1640 (448) 4,14 12,9a
4
7 GIGANT SLUGGER
Takter Johnny (Jensen Peter)
7/1640 (174) 12,9a
5
3 EDWARD ALE* (FI)
Uhrberg Thomas (Puro Petri)
3/1640 (49) 12,9a
0
6 DREAMS TAKE TIME
Untersteiner Peter
6/1640 (20) 13,0a
0
4 JE T'AIME EXPRESS
Untersteiner Johan (Untersteiner Peter)
4/1640 (177) 13,1a
0
5 MONSTER DRIVE
Henriksson Jan (Årman Jeanet)
5/1640 (667) 13,5a


Den gången togs ett galet beslut. Amen!
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 00:42   #22
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Solklart att flytta ut loppet. Öken spelmässigt.

Första gången guld flyttade ut var på Halmstad. Ett fint och jämnt guldlopp.
Det var ett riktigt spännande och sportsligt lopp inför, där favoriten naturligtvis senare inte vann. Loppet blev finfint. Spring Erom spurtade härligt och har sedan dess varit på tapeten. Gigant Slugger har varit riktigt fin i stora lopp efter liknande avslutning i samma guldlopp. Loppet var ointressant spelmässigt ansågs det. DTT skulle vinna enkelt...

Plac Häst Distans Skor Odds Plats Tid
1
1 NOTHING BUT CLASS (US)
Kihlström Örjan (Untersteiner Peter)
1/1640 3,46 1,92 12,7a
2
8 SPRING EROM
Goop Björn (Widegren Dan)
8/1640 (88) 2,45 12,7a
3
2 HIGHSPEED CALL
Söderkvist Stefan (Pettersson Nicklas)
2/1640 (448) 4,14 12,9a
4
7 GIGANT SLUGGER
Takter Johnny (Jensen Peter)
7/1640 (174) 12,9a
5
3 EDWARD ALE* (FI)
Uhrberg Thomas (Puro Petri)
3/1640 (49) 12,9a
0
6 DREAMS TAKE TIME
Untersteiner Peter
6/1640 (20) 13,0a
0
4 JE T'AIME EXPRESS
Untersteiner Johan (Untersteiner Peter)
4/1640 (177) 13,1a
0
5 MONSTER DRIVE
Henriksson Jan (Årman Jeanet)
5/1640 (667) 13,5a


Den gången togs ett galet beslut. Amen!
Spel bygger på sannolikhet. Det innebär att man fattar fel beslut ibland. Sannolikhet är över tiden. Men vi människor har svårt att rycka oss ifrån nuet och se trender.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 00:58   #23
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Spel bygger på sannolikhet. Det innebär att man fattar fel beslut ibland. Sannolikhet är över tiden. Men vi människor har svårt att rycka oss ifrån nuet och se trender.
Såklart.
Det var ett exempel på helt fel beslut första gången. Beslutet måste tagits av ATG-personal som kan statistik, men saknar blick för mycket goda guldhästar av jämn kaliber. En sorglig historia, som antagligen alla travintresserade utanför huvudstaden förstod direkt.
Atg hade lite för bråttom att sjösätta sina nya idéer. Helt klart hade de svårt att rycka sig ifrån nuet och låta sig analysera vilka hästar som stod på startlinjen. De befann sig i nuet och var ivriga att få fram nya trender i sina diagram.

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 08:52   #24
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6209
Standard

Finns inget bättre än enkla lopp. Helst 7 lopp med OTP s och nuncios , enkel flerbång som ger bra utd. 100 -150 kr för 7an fleris x 100 eller mer maxpris 500 kr tex. 4 spikar och 3 lopp med 3 lås på 2 hästar 400 spänn när man har x100

Jag vill vinna enkla pengar. Behöver inte vara svårt och jackpot blabla. Ge mig bara pengarna
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 08:57   #25
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6209
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Det många inte förstår är att det är skillnad på sport och spel.

För sportens överlevnad krävs att spelat håller volym i omsättning. För att spelet skall hålla volym krävs att begrepp som JP inte blir urvattnat och låg utdelning på 7 rätt snarare hör till undantagen och inte tvärt om som nu.

För mig som spelar är det helt ointressant att man lägger ett guld lopp inom V75 med 6-7 hästar och en väldigt stark favorit.

Jag tror att ATG/ST har börjat arbeta efter konceptet att få till svårare omgångar.

Vad ger bäst marknadsföring att 3000 pers har vunnit 2000 kr på 7 rätt eller att en har vunnit 20 MSEK?

V75 måste bli ett högutdelande spel för att nå detta. Då krävs det att man flyttar skitlopp spelmässig som lördagens guld är utanför V75.

Utan spelpengar finns inte sporten.

Vad är sport? Jo att se otroligt duktiga hästar visa sin förmåga och storhet. Men spelmässigt är det ointressant om de bara är en häst på plan. Nu skall tilläggas att OTP kan mycket väl förlora på lördag, det är bara väldigt låg sannolikhet.

Men det "folk" vill är att vinn tillbaka eller vinna ett par hundra mer än deras investerade Harry hundring. Har stått bakom en ATG kassa i många år. 95% som lämnar in vill bara vinna , oavsett summa. Om dom så vara får 50% tillbaka är dom svinnöjda. 7 rätt och 2-3tusen är mycket pengar för dom flesta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 09:07   #26
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Solklart att flytta ut loppet. Öken spelmässigt.

Första gången guld flyttade ut var på Halmstad. Ett fint och jämnt guldlopp.
Det var ett riktigt spännande och sportsligt lopp inför, där favoriten naturligtvis senare inte vann. Loppet blev finfint. Spring Erom spurtade härligt och har sedan dess varit på tapeten. Gigant Slugger har varit riktigt fin i stora lopp efter liknande avslutning i samma guldlopp. Loppet var ointressant spelmässigt ansågs det. DTT skulle vinna enkelt...

Plac Häst Distans Skor Odds Plats Tid
1
1 NOTHING BUT CLASS (US)
Kihlström Örjan (Untersteiner Peter)
1/1640 3,46 1,92 12,7a
2
8 SPRING EROM
Goop Björn (Widegren Dan)
8/1640 (88) 2,45 12,7a
3
2 HIGHSPEED CALL
Söderkvist Stefan (Pettersson Nicklas)
2/1640 (448) 4,14 12,9a
4
7 GIGANT SLUGGER
Takter Johnny (Jensen Peter)
7/1640 (174) 12,9a
5
3 EDWARD ALE* (FI)
Uhrberg Thomas (Puro Petri)
3/1640 (49) 12,9a
0
6 DREAMS TAKE TIME
Untersteiner Peter
6/1640 (20) 13,0a
0
4 JE T'AIME EXPRESS
Untersteiner Johan (Untersteiner Peter)
4/1640 (177) 13,1a
0
5 MONSTER DRIVE
Henriksson Jan (Årman Jeanet)
5/1640 (667) 13,5a


Den gången togs ett galet beslut. Amen!
Minns något kallblodslopp med stenklart utfall
som flyttades från V7 till ett ramlopp,
där torskade megalampan också.

Nyårsaftons superjackpot blev i stort sett en favorit-
parad, men med alla extrapengar i 7 rättspotten
blev det 4 gånger så bra betalt för favoritspelarna,
som ständigt och enträget pröjsar större delen
av kalaset, vecka ut och vecka in, med sina system
helt utan potential. Mångbongsfolket, känner flera
gjorde sig en rejäl hacka.

Själv tycker jag att gulddivisionen alltid skall finnas
på v7 oavsett om megalampan möter ingenting,
då ökar chanserna till att travspelets kanonmat
(läs favoritspelarna) får full bricka, med sina
spelbongar med en ROI som knappt är mätbar.
Vilket är travspelet tillgodo och glädjande känsla
för denna massa spelare som bara är med och pröjsar.

Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 09:29   #27
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 767
Sharp$: 37658
Standard

Jag tycker det var ett bra beslut att lägga loppet utanför V75. Kanske slipper vi jackpot på femmorna därmed. En 90% med bara sex hästar till start (om inga fler blir strukna) kan jag vara utan. Det blir inte ens spännande, utan han kan lunka hem det.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 10:41   #28
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Tycker Ludde sammanfattar det bra.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 15:53   #29
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Ibland tycker jag det är synd att man från sportens sida inte är bättre på att bygga bra sport. Man skulle t.ex. kunna ha regeln att om det är färre än 8 hästar i startlistan, så ställer man in loppet. Uppenbarligen finns det inte nog med hästar för att köra loppet enligt de proppar som föreligger, och då kan man spara pengarna samtidigt som man ser till att det blir bättre sport i andra lopp.

På onsdag kör man ju ett "guldlopp" på Bergsåker med 70.000kr i förstapris, över 2640m Auto. 7 guldhästar ställer upp där, plus två utfyllnadshästar. OTP hade troligen städat av det gänget också, men hade man gjort ETT sådant guldlopp i propparna så hade det nog blivit fullt i alla fall.

Nu blir det två blaskiga lopp av denna kollision och nästan en halv miljon kronor delas totalt ut i två lopp som inte är det minsta spelvänliga då det saknas bra förutsättningar för bra sport. Det vore trevligt om man vill speloptimera genom att skapa bra sport istället för att hålla på och joxa med en massa annat.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 11:59   #30
SAO
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Tycker Ludde sammanfattar det bra.

Håller med både dig och Ludde
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td