Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-12, 14:31   #3
CalPrim
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 108
Sharp$: 3419
Standard

Inte hunnit grotta ner mig helt i matcherna än men här kommer mina första tankar. Ska även tilläggas att jag fortfarande anser att jag har mycket kvar att lära kring NFL så rätta mig om jag har fel.

Falcons - Seahawks
Under grundserien känns det som att lag inte lägger allt för mycket tid i sin gameplan på att stoppa en WR som Jones, självklart har man koll på honom men man ändrar inte sitt egna spel allt för mycket. Nu i slutspelet däremot känns det som fler lag gör allt dom kan för att stoppa det andra lagets bästa (exempelvis såg vi ju hur Packers körde en hel del double coverage på Beckham). Hade Seahawks haft Earl Thomas i matchen tror jag inte dom hade ändrat allt för mycket men nu när han saknas tror jag inte dom vågar det. Därför är jag sugen att lira på antal yards för Sanu om det blir en schysst lina. Han hade 47 yards i week 6 mot Seahawks och när Seahawks nu gör allt för att stoppa Jones får han nog ännu fler bollar. Hoppas på en lina runt 60 yards (inte hittat något bolag som släppt än). Totalt hamnar han nog runt 75.

Patriots - Texans
Trodde aldrig man skulle fundera på att lira ett så stort hcp men det känns ju nästan bra. Det som kan förstöra är Texans D. Framåt är dom inte bättre än i week 3 när dom möttes och tyckte inte dom imponerade mot Raiders. Patriots nu med Brady och som Lazlo var inne på nu är det slutspel där man inte slår av efter halva matchen. Blir nog ett spel på Patriots ändå trots högt hcp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), BroderH (+5)
CalPrim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat