Citat:
Ursprungligen postat av dansi
Hej,
Jag skulle uppskatta info om hur ni lägger upp Er analys av ett travlopp, säg exempelvis ett V75 lopp/omgång. Vilka parametrar ställer ni mot varandra när nu gör Er analys, hur väljer ni spiken och skrällarna.
Förstår att det första självklara svaret kommer bli, nöt på i lopparkiven och läs allt du kommer över - Så långt är jag med... Det jag vill addera är ett eget system med olika parametrar som jag kan analysera, förslagsvis i Excel. Är tyvärr inte beredd att betala den summa som travfakta tar ut per månad.
Jag går allt som oftast på någon eller en blandning av experternas rank och litar på att deras kompetens är vassare än mina funderingar. Skulle vilja hitta ett mer långsiktigt förhållningssätt till mitt tippande och det genom analys och lopparkivsnötande.
Om ni står med programbladet för V75 framför Er och kastar ett första öga. Hur lägger ni upp det för att hitta vinnarna och vilka parametrar är viktigast för Er?
|
Vet att du inte vill höra detta, men det finns inga genvägar till kunskap... Vid första anblicken i programmet så fäster jag mest vikt vid min kännedom om hästarna, deras form, kusk, startspår. Detta är de viktigaste parametrarna för mig.