Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-22, 19:26   #4
Sputnik2012

Sputnik2012s avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2755

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag är ingen expert inom sportbetting, men kan en hel del om gambling.
Tycker en parameter låter intressant och det är tiden hästen sprang på.
Det säger rätt mycket om du analyserar tiden på rätt sätt och jämför med andra hästar.
Blir väl en del saker man måste ta hänsyn till såsom startposition och hur det påverkar och vilken bana dom sprungit på, samt avstånd eller sträcka.

Men eftersom det här är Tänkarhörnan så ska jag dela med mig av en effektiv metod inom ett annat spel, men som säker kan appellera till hästar och tidsintervaller.

Låt oss säga att du har olika tider för en och samma häst och dom är inte i ordning som i snabbast och långsammare. Så du börjar med sortera dom från snabbast till långsammast.

T.ex.

8.7 8.7 8.9 9.0 9.0 9.1 9.2 9.3 9.3 9.6 9.7 9.7 9.7 9.8 10.1 10.1 10.2 10.5

Sedan tittar du på mellan värdet och räknar till du når hälften, om du inte får en jämn fördelning så avrundar du uppåt i tiderna.
Här ovan har vi 18 tider och hälften är 9.3
Om hästen är i bra form och springer samma bana så är din förväntan att hästen kommer springa 9.3 eller mindre under loppet med 50% chans.
Men ju mer parametrar du kan jämföra med tidigare lopp som överensstämmer med dagsform, foder, sko eller inte osv ... ju större chans att hästen kommer springa 9.3 eller snabbare.

Och nu kommer det roliga när du gjort och fortsätter lägger till data till tidslinjen så kan du få en resultat linje som visar hur rätt och precis du är i dina bedömningar.
För varje gång hästen springer 9.3 eller snabbare så skriver du ned tecknet minus -
Och varje gång hästen springer långsammare skriver du tecknet +
Samt varje gång hästen springer precis eller exakt 9.3 så skriver du ett lika med tecken =

Då kan 1 år kanske se ut så här ...

- - + - - - - + + - + - - - = - - + = - - - + - - - - - - -

När du - charting and tracking time/speed - så kan du ju som jag nämnt ovan lägga till andra parametrar.
Samt jämföra olika hästar med varandra.

Men det jag tycker verkar mest intressant är din förmåga att bedöma övriga faktorer och om hästen kommer springa snabbar än 9.3 dom gångerna du gjort den bedömningen. Det skulle bli ett kvitto på att du kan ha en åsikt som är värd mer än 50/50 oavsett vad experter eller hur den stora massan spelar.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat