Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-24, 20:26   #15
Sputnik2012
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 712
Sharp$: 2710


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Sputnik; Tidsrank är ett svårt och grovt verktyg, precis som du undrar i din fråga.
Men det är ändå marginellt sämre än något annat. Däremot bör man sortera bort
OHW och galoppörer tex.

Mvh Uffe
Hej Uffe ,,, jag förstår det där med galoppörer ,,, men vad betyder OHW eller vad är det förkortning på ...

Citat:
Jodå, jag vet. Mitt test blev varken eller då jag hittade rätt vinnare men
fel tid; 14,6 / 15,1.

Kör ett blindtest ikväll igen i V64-tråden om jag hinner.

Mvh Uffe
Men skillnaden mellan 14.6 och 15.1 är ju inte intressant om du inte sätter det hela i ett sammanhang.
T.ex. med min modell ovan - om mellan värdet var 15.1 och hästen sprang på 14.6 så betyder det att du är i ena hälften av parametern snabbare eller långsammare än 15.1.
Eller så är mellan värdet något annat såsom 17.3 och hästen var i bra dagsform och sprang ett av sina bättre lopp och du är i rätt sida när du väljer hästar.
Men modellen i sig själv säger inte om du gissa rätt eller förutspådde rätt.
Utan om hästen har tendensen och dagsformen och för det behöver man ju ta hänsyn till andra överväganden och parametrar.
Men kan man se ett samband emellan båda så kan man ju gissa rätt eller förutspå bättre än 50% att hästen kommer att vara snabbare än långsam om man refererar till det framtagna mellan värdet.

Om man går tillbaks i tiden och jämför hästar så kan man nog använda uteslutning metoden.
Hästar med flertalet plus tecken på sin tidslinje har ju en mindre sannolikhet att vara snabbare än långsammare om man ser till mellan värdet som man i sin tur kan jämföra mellan olika hästar - alla hästar har ju inte samma mellan värde.

Indirekt så speglar det ju hur hästen mår och vilken dagsform den har nu och hur den har varit och hur den förmodligen kommer vara framöver.
För om man har en tidslinje med många minus tecken och har förutspått därefter så är ju förväntan att hästen kommer fortsätta ha den formen eller tendensen.

Jag är inte ute efter att förutspå vinnare eller plats genom att endast använda tid, utan tycker det intressant om man med hjälp av tid kan förutspå bättre än 50/50 med hjälp av andra parametrar.

Tycker det är sällsynt att man får se någon utveckla sina tankegångar.
Som val av Kusk, det är väl inte bare en person som spelar som tittar på val av Kusk och lopp utan det har väl Odd sättarna också gjort.
Och hur hittar man eller listar Kuskarna från Bättre, Medelmåttiga och Dåliga efter ha plöjt igenom 1 år statistik.
Det finns väl datorprogram som gör det per automatik och om dom med hjälp av den parametern skulle gissa eller förutspå bättre en 50/50 så skulle ju alla använda det programmet med framgång och vi skulle till slut inte ha något spel på hästar.

Det är ju löjligt att tro att man ska kunna bli vinnande spelare med 70% träffsäkerhet, men 60% känns mer realistiskt och för att uppnå det så måste man först gissa eller förutspå bättre än 50/50 för annars har man ju ingen chans att strecka vinnare eller plats med egenvärde utan är då LOTTO
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat