Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-29, 10:37   #6
Fidus

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blavitt81 Visa inlägg
[I]

4.DYNAMITE LIGHT: Kommer laddas från start och hotar min spetsfavorit SANTIAGO KYU om ledningen - hårt tempo är som sagt att vänta. Finns risk att han fastnar i dödens och då kan dagen vara förstörd. Skulle de lyckas komma till spets så är mycket vunnit - fast den stora frågan är hur mycket det kommer att kosta?

...

Fler Möjliga Streck:

6.BOUNCING HILL

3.ALFA LIGHT

10.SHERIFF BI

7.DIABLO BOKO

1.DREAMS BURN DOWN

Trevligt läsa dina krönikor.
Du håller dig med bra och välmotiverade tips.
Lite tugg inför omgången...

En av spikarna för min del idag:
Jag tror att 4 Dynamite Light får spets relativt lättvindigt efter strykningarna.
Då är mycket vunnet.
Det har varit klassigt intryck till slut vid vinsterna på medeldistans på 14-tider.
Jag gillade dock inte hur hästen vek ned sig senast.(Samtidigt var det en av mina idéer emot streckfavoriten som var starkare till slut, alltså inte helt oväntat. )
Motståndarna ska trots allt plocka ner honom vid tidig spetskänning.
Om hästen visar sina bästa takter blir den en svår nöt att knäcka för övriga.
Vinka till publiken, Kaj!

Jag ska köra garderingslopp i sista.
Då kan jag inte lämna 10 Sheriff Bi eller 6 Bouncing Hill utanför.
Den förstnämnda är en vägvinnande härlig sort och den sistnämnda var skjuten som ur en kanon avslutningsvis på V75 Mantorp.
Nog bättre motstånd idag, men till 2%.
1 Dreams Burn Down med Claes. Där går det bra nu och form slår klass? 14,7 vid snygg undanåkning senast var inte fy skam.
Dessa och några till.

Om avd II:

Här är det svårt! Vem sticker ut om ens någon?
Jag har svårt att ta till mig varför vissa hästar står på 20% och andra på 2%?
Fyndjaktsloppet således...

11 Come and Dream var visserligen lite utav en besvikelse senast, som endast höll till 4:e-platsen?
Det var en riktigt bra tid och motståndarna kanske bättre än motståndet idag? Spurten vid vinsten gör att hästen känns rolig även här, som nästan ostreckad till 2%.

4 Melba B.T. har visat rätt inställning och fart i avslutningarna varje gång. Hotat om segern ifall lucka rygg ledaren på V75 Halmstad? Jo, känslan är att så är fallet. Under 2%

9 My Sacrifice...vad är det frågan om? Har hästen blivit en ny häst i nya regin eller beror framgångarna enbart på dåligt motstånd på slutet? Hästen har avgjort med överlägsna spurter senaste två och till 4% måste jag betala även för den.

Lill-Unters 10 Vegas Am avslutade fint senast och fick max mot övermäktigt motstånd. Det saknas sådan kanon emot här? Jag tror det för jag gillar vinnaren ifrån det loppet skarpt, en skjutare (Listas Spartacus)?
Kan det vara lämpligt gäng här tro? 10% är alltid trevligt för häst på uppgång.

Det är svårt läsa av resultat i program...

Vegas Am springer med fin avslutning 15,2 2640m och blir 2:a.
Springover springer 15,1 2640m vid vinsten i brons och hyllas för att ha varit klart förbättrad i nya regin...
Vem är klart bästa hästen av dessa och var det verkligen en betydligt förbättrad Springover vi såg?
Kanske lika bra Vegas och Spring inte möts idag? Vem hade ni trott på av dessa?

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat