Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-28, 13:07   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

V75-Analys, Solvalla (29/1)


Några timmar innan lördagens omgången på Bergsåker inleds tänkte jag presentera min analys inför morgondagens tävlingar på Solvalla. Denna analys blir lite kortare (i text form) än lördagsanalysen. Den är lika genomarbetad, men p.g.a tidsbrist så hinner jag inte sammanfatta analysen i ett längre textstycke.

Analys: Söndagsgodis med både V7 och Vinterns höjdpunkt Prix d'Amerique - så jag är verkligen som barn på julafton.. Väderprognosen i Stockholm säger uppehåll, en plusgrad och en vindstyrka på 5 m/s.

Följ mig på:

Bloggen: http://v75tipset.bloggo.nu/

Twitter:
https://twitter.com/Johanstravblogg



Nu Kör Vi!




V75-1: Några Streck blir det...


Stolopp lägst 100.001 kr (Golden Weddings Lopp) där ekipaget som startar med 20 meter tillägg har 450.001 kr på kontot eller mer. Det är Voltstart som gäller över kortdistans. En intressant inledning där jag streckar en del:


9.PATRICIA HASTRUP: Besitter verkligen toppform och min självklara tipsetta - har fyra triumfer på fem starter! Vill man spika i inledningen så är detta ekipaget man bör satsa på, men visst finns det kapabla garderingsbud:

11.BOSTONZ CREDIT: Inte startat på snart tre månader så behöver kanske loppet i kroppen innan vi kan prata om form - fast klaffar det och kanske rygg på favoriten då har de alla möjligheter att utmana.

4.IRENE SUND: Skall Du strecka någon på startvolten så rekommenderar jag helt klart detta ekipage som till största sannolikhet kommer att nå spets. Får de bestämma i ledningen, så kan de vara med och utmana.

2.DACIA SCOOP: Letar Du skräll är detta ett intressant bud. Har ett perfekt läge och då hon är startsnabb kommer hon omgående få en intressant position som hon kan smyga med i.

5.ANNA: Är kanske ett långskott och behöver maxklaff, fast med en smygresa så kan det lösa sig - inte helt borta.

Flera Möjliga Streck:

10.AROMA GRIM

7.GEISHA SUND

1.ERICA



V75-2: Fortsätter att Strecka på!

4-åringslopp för Ston 50.001 till 150.000 kr (Queen L:s PdA-Triumf) med Autostart över full väg. Svåranalyserad så lär strecka på även här:


3.ASTRODOME: Har ingenting med spetsstriden att göra, men kan däremot smyga med ifrån det här perfekta utgångsläget. Har dessutom lopp i kroppen som värsta konkurrenterna saknar - strecka!

8.QUEBEC C.D: Verkligen formtoppad innan pausen - inte startat sedan i slutet av november. Spåret är förstås svårt och formen är ett stort frågetecken då de troligen behöver loppet i kroppen. Fast på kapacitet och tidigare formtopp så är detta ett måstestreck!

2.DREAM LANE: Kommer laddas ifrån start och tror de kommer att ta hand om ledningen - vilket verkligen är en favoritposition. Får de dessutom bestämma tempo så kan de bli svårslagna - inte heller startat sedan november..

7.SYMPHONIE TEEMER: Helt ok senast och med det loppet i kroppen ser denna uppgift intressant ut. Hittar de bara ner i en rygg ifrån start så kan det lösa sig - skall verkligen inte nonchaleras! Dessutom ryckas det om att det blir urryckare för första gången - intressant!

Fler Möjliga Streck:

10.VEGAS AM

6.UNDERWORLD

5.DONNA SISU

9.MY SACRIFICE



V75-3: Ett Slagkraftigt Lås!


3-åringslopp lägst 20.001 (Zoogins Lopp) med Autostart över full distans. Alltid lika härligt att se framtidens stjärnor och de jag vill snacka om:

8.GLOBAL UN POCO: Drog nitlotten i spårlottningen, fast är kapabel och är en erfarenhet rikare då de ställde upp i uppfödningslöpningen. Är ute på favoritdistansen där han dessutom är obesegrad - första pusselbiten i ett slagkraftigt lås!

5.NEW CASH: Storfavorit men såklart riktigt orutinerad - ett stjärnskott som jag tror vinner från alla upplägg om han går felfritt. Procentsatsen är en aning hög, men självklart är även han en del av låset.

3.LORINA CITRON: Sista delen i mitt lås, som har blandat och gett - fast som besitter kapacitet och skall ändå räknas i denna omgivning.

Fler Möjliga Streck:

1.DRIZZLE C.C

7.HOTSHOT LUCA



V75-4: Spik?


3-åriga och äldre 100.001 till 250.000 kr (Dart Hanovers PdA-Triumf) med Autostart över full distans. Här hittar vi ett spikförslag - blir det inte spik så krävs det nog några streck.

10.LINUS BOY: Är ett självklart första streck och har alla möjligheter att triumfera och är dessutom en spikkandidat. Är väldigt gynnad vid tempo och med tanke på att det finns många startsnabba bakom bilen så höjer detta hans chanser rejält. Besitter dessutom en härlig spurt - en spik känns högintressant.

1.SANTIAGO KYU: Är en av de startsnabba och kommer laddas rejält för att nå spets - kan kosta lite för mycket? Jag tror på riktigt högt tempo, vilket rejält skulle minska hans möjligheter. Fast skulle han nå spets utan att att det kostar för mycket då är segerchanserna stora - starten avgör allt.

11.SAMBUCO: Också ett ekipage som blir gynnad om det blir hård körning - har blandat bra insatser med galopper. Svåranalyserad men skall med på lappen om Du garderar..

4.DYNAMITE LIGHT: Kommer laddas från start och hotar min spetsfavorit SANTIAGO KYU om ledningen - hårt tempo är som sagt att vänta. Finns risk att han fastnar i dödens och då kan dagen vara förstörd. Skulle de lyckas komma till spets så är mycket vunnit - fast den stora frågan är hur mycket det kommer att kosta?

Fler Möjliga Streck:

5.WAKE UP AMERICA

3.SACRAMENTO


V75-5: En Trio Höjer Sig!

4-åringslopp Hingstar/Valacker (Scotch Fez PdA-Triumf) 50.001 till 150.000 kr med Autostart över full väg. En trio höjer sig i min ögon fast bakom dessa finns ändå roliga skrällbud:

12.CANTONA AMERICA: Med fyra raka triumfer på kontot så är detta mitt första streck, även om segrarna tagits i lättare sällskap. Spåret är det värsta tänkbara, fast tål en hel del grovjobb och har alla möjligheter att återigen fälla samtliga.

5.UNDIES: Kommer till största sannolikhet att laddas ifrån start och även om han inte når spets i första fas så har goda chanser att få överta. I ledningen är det hästen att slå som kan bli en svår nöt att knäcka för min rankingetta - Lås!

7.ENJOY GINCO: Formtoppad och riktigt stark - löser det sig ifrån start och de hittar ner i en lämplig rygg så har han alla möjligheter att utmana.

Fler Möjliga Streck:


10.VÄSTERBO HIGHSCORE

11.DINO DOLLAR

3.GRI DI CAPRIO

2.THE LUCKY ONE

4.NISSE ROC

1.DJORKAEFF SISU



V75-6: Spik!

3-åriga och äldre lägst 100.001 kr (Maharajahs PdA-Triumf), de som tjänar över 580.001 kr startar med 20 meters tillägg medan de som har 1.160.001 kr på kontot startar med 40 meters tillägg. Här har jag ett högintressant spikförslag som mer än troligt kommer förgylla min kupong. Väljer man istället ett trehästarslås så känns avdelningen näst intill helgarderad.

15.UDO'S OILER: En riktig långdistansare som nu har två lopp i kroppen och formtoppen närmar sig. Senaste insatsen var femstjärnigt då han utmanade formstarka NAROLD VOX ifrån dödens på vinterbanan på Bergsåker. Han lär vara förbättrad till denna start och dessutom finns det ingen NAROLD VOX på startlinjen. Dessutom är procentsatsen i skrivande stund mer än intressant - Spik!

Vill Du satsa på ett riktigt starkt trehästarslås så hade jag satsat på:

14.USAIN HENNA: Stark och stabil form med två lopp i kroppen. Har kapaciteten att utmana och trivs verkligen över denna distans

6.MATCHMAKER AS: Kommer till största sannolikhet få överta ledningen och från denna position är han obesegrad. Dessutom blir det helstängt huvudlag, vilket kommer göra honom ännu snabbare ifrån start.

Fler Möjliga Streck:


4.BLUE STAR CHAMPION

1.FIGHTING BAX

13.TEQUILA PALEMA



V75-7: Chansspik eller Helgardering?


3-åriga och äldre (Gigant Neos PdA-Triumf) från 250.001 till 450.000 kr. Går att Chansspika, annars är det helgardering som gäller..


4.COME BACK: Spikförslag för den som vill spika sig ur ett annars svårt och jämnt lopp. Riktigt kapabel med ett perfekt utgångsläge - lär laddas men har nog svårt att komma förbi SAPAJOU. Skulle han nå ledningen kan loppet vara över, men risken finns att det blir dödens - ett måstestreck!

2.SAPAJOU: Min spetsfavorit och når han hit så är han verkligen att räkna med. Leder länge - hela vägen runt?

5.RUBACUORI ALCA: Bra form med två raka triumfer. Mycket avgörs i starten, får han en bra rygg - med en smygresa kan mycket väl detta vara vinnaren.

8:FACE RIBB: Ett ekipage som ligger mig varmt om hjärtat, men som återigen haft oflyt med spårlottningen. Är riktigt startsnabb och kan laddas - hittar de en lämplig rygg så kan det gå... Är både stark och speedig - ett intressant skrällbud!

Fler Möjliga Streck:

6.BOUNCING HILL

3.ALFA LIGHT

10.SHERIFF BI

7.DIABLO BOKO

1.DREAMS BURN DOWN



Lycka Till!

Bloggen: http://v75tipset.bloggo.nu/

Twitter: https://twitter.com/Johanstravblogg
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fredrik33 (+20), mijo14 (+20)
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 19:48   #2
 
OskarSvanbergs avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Mantorp
Inlägg: 95
Sharp$: 6083
Standard

Uppdaterat www.oskarsvanberg.se
Usain ska streckas tycker jag. Inga åsikter om motståndare, men han känns mkt bra. 2 fina insatser på slutet, fast och sen 08,5 sista 600 sist, lite tråkigt bara att Piraten var med och avslutade lika fort...
Samma balans som sist. Gått med Brodd bak i de 2 senaste, krävs det är det m.a.o. alls ingen nackdel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
virre82 (+10), Tomas63 (+3), Torstens (+10), lenninen (+5), hammering (+5), greyhound (+10), DIAMANTEN (+10), SakanAA (+10), Zeasar (+5), Amadeus (+5), pojmonen (+10), bokis29 (+5), Klanke (+5)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 23:30   #3
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Uppdaterat www.oskarsvanberg.se
Usain ska streckas tycker jag. Inga åsikter om motståndare, men han känns mkt bra. 2 fina insatser på slutet, fast och sen 08,5 sista 600 sist, lite tråkigt bara att Piraten var med och avslutade lika fort...
Samma balans som sist. Gått med Brodd bak i de 2 senaste, krävs det är det m.a.o. alls ingen nackdel.
Hej Oskar !

Hur ser du på att hästen är finalklar om två veckor. Prepare-lopp ? 15 Udo's Oiler kommer att rygga dig under slutvarvet.....

Senast redigerad av spalato den 2017-01-29 klockan 00:02.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 06:27   #4
 
OskarSvanbergs avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Mantorp
Inlägg: 95
Sharp$: 6083
Standard

Kommer köra på känn.
Troligtvis startar vi finaldagen men avstår guld, han står bra inne i V75-mästaren med 200'. Piraten var jobbig att knäcka.
Jag kommer inte köra defensivt med tanke på det loppet, däremot ska han kännas väldigt bra för att jag ska kasta fram honom i ett tidigt skede då vi sitter så långt bak, det kommer vara en lång väg fram, samt att känslan just nu är att vi ska vänta.
Men det har ändrats i loppet förr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
chompipe (+10)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 09:16   #5
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 731
Sharp$: 458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Uppdaterat www.oskarsvanberg.se
Usain ska streckas tycker jag. Inga åsikter om motståndare, men han känns mkt bra. 2 fina insatser på slutet, fast och sen 08,5 sista 600 sist, lite tråkigt bara att Piraten var med och avslutade lika fort...
Samma balans som sist. Gått med Brodd bak i de 2 senaste, krävs det är det m.a.o. alls ingen nackdel.
frustrationen när hästen gör ett jättelopp men har ett genetiskt monster framför sig. Lycka till hoppas ni vinner idag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
OskarSvanberg (+20)
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 09:37   #6
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blavitt81 Visa inlägg
[I]

4.DYNAMITE LIGHT: Kommer laddas från start och hotar min spetsfavorit SANTIAGO KYU om ledningen - hårt tempo är som sagt att vänta. Finns risk att han fastnar i dödens och då kan dagen vara förstörd. Skulle de lyckas komma till spets så är mycket vunnit - fast den stora frågan är hur mycket det kommer att kosta?

...

Fler Möjliga Streck:

6.BOUNCING HILL

3.ALFA LIGHT

10.SHERIFF BI

7.DIABLO BOKO

1.DREAMS BURN DOWN


Trevligt läsa dina krönikor.
Du håller dig med bra och välmotiverade tips.
Lite tugg inför omgången...

En av spikarna för min del idag:
Jag tror att 4 Dynamite Light får spets relativt lättvindigt efter strykningarna.
Då är mycket vunnet.
Det har varit klassigt intryck till slut vid vinsterna på medeldistans på 14-tider.
Jag gillade dock inte hur hästen vek ned sig senast.(Samtidigt var det en av mina idéer emot streckfavoriten som var starkare till slut, alltså inte helt oväntat. )
Motståndarna ska trots allt plocka ner honom vid tidig spetskänning.
Om hästen visar sina bästa takter blir den en svår nöt att knäcka för övriga.
Vinka till publiken, Kaj!

Jag ska köra garderingslopp i sista.
Då kan jag inte lämna 10 Sheriff Bi eller 6 Bouncing Hill utanför.
Den förstnämnda är en vägvinnande härlig sort och den sistnämnda var skjuten som ur en kanon avslutningsvis på V75 Mantorp.
Nog bättre motstånd idag, men till 2%.
1 Dreams Burn Down med Claes. Där går det bra nu och form slår klass? 14,7 vid snygg undanåkning senast var inte fy skam.
Dessa och några till.

Om avd II:

Här är det svårt! Vem sticker ut om ens någon?
Jag har svårt att ta till mig varför vissa hästar står på 20% och andra på 2%?
Fyndjaktsloppet således...

11 Come and Dream var visserligen lite utav en besvikelse senast, som endast höll till 4:e-platsen?
Det var en riktigt bra tid och motståndarna kanske bättre än motståndet idag? Spurten vid vinsten gör att hästen känns rolig även här, som nästan ostreckad till 2%.

4 Melba B.T. har visat rätt inställning och fart i avslutningarna varje gång. Hotat om segern ifall lucka rygg ledaren på V75 Halmstad? Jo, känslan är att så är fallet. Under 2%

9 My Sacrifice...vad är det frågan om? Har hästen blivit en ny häst i nya regin eller beror framgångarna enbart på dåligt motstånd på slutet? Hästen har avgjort med överlägsna spurter senaste två och till 4% måste jag betala även för den.

Lill-Unters 10 Vegas Am avslutade fint senast och fick max mot övermäktigt motstånd. Det saknas sådan kanon emot här? Jag tror det för jag gillar vinnaren ifrån det loppet skarpt, en skjutare (Listas Spartacus)?
Kan det vara lämpligt gäng här tro? 10% är alltid trevligt för häst på uppgång.



Det är svårt läsa av resultat i program...

Vegas Am springer med fin avslutning 15,2 2640m och blir 2:a.
Springover springer 15,1 2640m vid vinsten i brons och hyllas för att ha varit klart förbättrad i nya regin...
Vem är klart bästa hästen av dessa och var det verkligen en betydligt förbättrad Springover vi såg?
Kanske lika bra Vegas och Spring inte möts idag? Vem hade ni trott på av dessa?


Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 11:54   #7
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Bra tugg där Fidus

här är lite av mina tankar.

avd1.
Det är en jädrans snurr på facebook om Patricia och att man nästan lovar vinst, felfri bör det vara klart här snackar vi om en häst som har dunderform medans många av konkurrenterna vilat där vi inte vet dagsformen. Jag väljer att inleda loppet med en spik!

avd2.
Jorma kör omgångens drag. Hästen kommer från formstall och jag tror Kontio passar hästen som handen i handsken, bör sitta fint till och jorma sänder fram när tempot skruvas ner där framme avgör från dödens? Jag gillar även Vegas som också kommer från ett formstall. Come and dream är också intressant till sina låga procent..

avd3.
New cash är ruggig men dess orutin gör ändå att man försöker fälla även om det kanske inte går? värst emot är nr 4.

avd4.
Linus boy var jag länge inne på att spika men Dynamiten såg laddad ut senast och fick lägga lite väl mycket krafter i loppet. Blåser till spets? Jag tar även med Mikka Foss häst från ett fint läge.


avd5.
vad tror ni om de lucky one? Perfekt läge...

avd6.
Tequila helt bortglömd, värmningen och provstarten senast var ju tiptop. ingen som tror på den idag?


avd7.
Vidöppet men läget fick nr 1 och håller med Fidus...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
pojmonen (+5)

Senast redigerad av Klanke den 2017-01-29 klockan 11:55.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 12:37   #8
 
JimmyJazzs avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 91
Sharp$: 1580
Standard

Dick S Jansson har en joker i 2 The Lucky One (V75-4) som kommer med tre raka segrar. Vi var nyfikna på taktiken?

- "Han håller jäkla fin form och avgjorde enkelt senast utan att gå i botten. Med så fina poäng har jag siktat mot detta lopp och han har tränat fint och ska hålla samma form. Han var grymt snabb från innerspår i Örebro, och jag ångrar att jag var feg och släppte då han fastnade med sparat. Lite sugen är jag på att gå all in och köra i spets, för den tror jag att han tar då han är otroligt kvick. Han har gått dövad med fast bomull, men nu tror jag att jag kör med urrycker och det borde ge bra kick då han går med skygglappar och han borde bli än snabbare och mer framåt. Jag har respekt för motståndet, men det ser inte ut att vara någon helt oslagbar och det är inte ofta jag har en så bra chans på V75 så man blir ju lite sugen", säger Dick.
JimmyJazz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 12:44   #9
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JimmyJazz Visa inlägg
Dick S Jansson har en joker i 2 The Lucky One (V75-4) som kommer med tre raka segrar. Vi var nyfikna på taktiken?
V75-5

+ Finns många jokrar i det loppet. Antingen spikar man Undies eller garderar med minst 6-8 hästar.

Senast redigerad av Cyran den 2017-01-29 klockan 12:45.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 12:48   #10
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
V75-5

+ Finns många jokrar i det loppet. Antingen spikar man Undies eller garderar med minst 6-8 hästar.
Gilla vad jag såg senat av Nisse Roc måste bli farlig igen.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+5)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 13:32   #11
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Härligt Kajan!!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 14:00   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Tobbe hade det klart för sig
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 14:23   #13
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Hyvä Mika!!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td