Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-07, 11:03   #6
Andros

Reg.datum: dec 2015
Sharp$: 355
Standard

Ser verkligen fram emot lördag!! Finns två givna enkelstreck och vilka fantastiska hästar det är dessutom.
Som mackpeter säger, bara att luta sig tillbaka och njuta av sporten!

Försökt hitta en bra tredje spik för att få med lite roliga idéer i övriga lopp, tror mig kanske ha funnit den i Avd 4!
Ser ut som en ganska lurig klass II final, men tycker själv att jag fick en snilleblixt när man såg startlistorna i söndags kväll..
Tror väldigt mycket på nr5 Hall Of Fashion som verkar vara en riktigt fin häst, är väldigt startsnabb och verkar inte speciellt ospeedig. Widegren har ju dessutom bra stallform känns det som.
Om nu bara Christoffer Eriksson lägger upp det taktiskt rätt här och inte ger sig in i någon idiotkörning.. I så fall tror jag att de har en riktigt bra chans att vinna detta! Kanske från andra utvändigt t.o.m, måste nog inte vara ledningen endast som gäller här...

Finns några som definitivt skulle kunna utmana honom om segern, får antingen bli spik eller fem streck i detta lopp. Känslan är att det kommer bli väldigt jämnt streckat så man borde nog ta ställning här.

Mina fyra tänkbara motbud:

1 Sadik America spetsade enkelt på Åby 17/12 från spår 1, spurtade klart godkänt senast på V75 till ett tredjepris från bakspår. Frågan är väl om PU verkligen vill köra i ledningen här om de kommer dit? Kan nog vinna om de får en fin resa och lucka till slut..

2 Lövdala Principito har ju gjort det riktigt bra på sistone och är kanske en av spetskandidaterna här. Körs väl säkerligen i ledningen om den kommer dit. Lär kanske få hård press i så fall av nr 3 som om felfri troligtvis kommer fram utvändigt med en offensiv kusk..?

3 Alorac Mathbell blir väl favorit? Svårt att se den vinna utvändigt om nr2 eller nr5 och lär väl inte komma till ledningen här? Kan gå ändå, hästen verkar ha bra skalle.

11 Tournado Dream vann på Färjestad 21/1 då med Uffe Eriksson från Spår 12 voltstart. Berghs stall och kuskform på sistone är väl lite tveksam.. Men kanske kan hinna dit om det blir ett väldigt högt tempo där framme. Eller så kanske de kör framåt tidigt och på nåt sätt försöker underlätta för nr2..? Senast var det ju en väldigt offensiv styrning, såg väl iofs kanske inte helt laddat ut över mållinjen men hästen verkar stark..

Vad säger expertisen här på Sharps om spetsstriden i detta loppet? Tacksam för era synpunkter!!
Tror inte man laddar med 4 Stella Newmen som ju verkar startsnabb, kan Uhrberg hitta på nåt med 7 Replay Pellini tro??

Får se under veckan om man behöver omvärdera min spiktankes chanser här, ser ju ut att bli ganska kallt i helgen. Vet ej än hur den fixar eventuellt hård bana och om den då funkar med brodd/hakar om det skulle krävas... Kanske gynnar häst nr2 istället?

Senast redigerad av Andros den 2017-02-08 klockan 13:43.
Andros är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat