Har kommit fram till att det nog blir låg utdelning (så nu blir det väl tidernas jätterysare i något/några lopp...

)
Ska kanske gå en smula efter vad tidningarna tycker. Har nu både Ronden (tillfälligt) och Guiden. Väldigt vad dom tycker lika.
Först mina egna förslag.
Avd 1.
Hemskt med den där stackars hästen som bröt benet. Tragiskt som sjutton för inblandade.
2 Calypso Am kanske? Läser i Ronden. Han har galopperat i 53% av sina starter!!!Dom senaste två loppen har han i alla fall gått snällt för Stefan Söderkvist; vann t o m nyss, 4 feb, ett V75-lopp över lång distans med Stefan. Var volt.
Är sugen på 4 Top Yllit, Jens Laursen. Nu tre lopp i kroppen. Tre lopp över distansen (enl Guiden), inte vunnit. Men han har vunnit 45% av sina 20 starter.
8 Royal TK med Magnus Jakobsson? Har gjort två lopp sedan juni. Nu med Magnus Jakobsson som nog är bättre än ordinarie tränare/kusk Michael Larsson.
Avd 2. Ston och volt över 2640. Tillägg vid vunna 240K.
Måste nog slå 1 Juliana ur hågen trots Örjan. Har ju aldrig vunnit och aldrig sprungit denna distans. Orkar inte fundera längre på detta lopp, kanske 11 Othala, 9 Baharat. Favoriterna.
Avd 3. Lärlingar och spårtrappa. Kan det bli värre? Kunde ju ha varit ston också förstås... Nu har jag trott på 12 Helga Paema flera gånger utan att hon har brytt sig om det det minsta

4 Kendra Silvio. Fler? Inga för nu.
Avd 4. En viloplats!

Vem vinner???
Avd 5. Ja så börjar jäktet igen. Måste finnas något ordspråk om detta; att man kämpar och kämpar men det bara inte går. Själv är bästa dräng? Knappast! Något om Sisyfos och rulla en sten uppför och när man är uppe så rullar den ner igen och måste börja om. Fast det är väl inget ordspråk...

Har funderat mkt på det här loppet. Tror på 3 Brosa Am, 6 Dacia Scoop, 8 Can Lane, 1 Persimonn Face.
Avd 6. Vill så gärna tro på 15 Magic Happens! Men vinsten var ju från andraspår! Är ju inte klok, har prickat för 12 Bålsta Palema? Hade väl någon tanke om det när gick igenom omgången lite slappt... Vill tro på 13 Angie Simoni. Medge att hon har ett gulligt namn.

Sedan 7 Benjamin Evo. Gulligt namn och mamman heter China Tea Party. Jag spelar ofta på namn, ibland går det t o m in!!!
Avd 7. Varför ska man tro på 9 Beppe Am? Har ju gjort 39 lopp utan vila. Har slutat tro på Robert Bergh, fattar inte vad han håller på med, varje gång jag har honom nu för tiden blir jag besviken. Men här tror jag på 7 Re Doc, bland andra. Samt 3 Emmet Brown.
Väldigt mycket lycka till alla!