Visa ett inlägg
Gammal 2017-03-15, 12:20   #9
dingo1337

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Är det Momarken som har "krabbe svinger" och ovana svenska hästar och kuskar ofta får galopp i första sväng?

Brukar ledaren in på upploppet oftare vinna? Hur långt är upploppet?
Upploppet är 240m, alltså längre än på nån travbana i Sverige. De har byggt om kurvorna lite så de är inte lika snäva som tidigare men fortfarande snävare än de flesta banor. Sambandet med långt upplopp och att det ofta har förmåga att bli lite tyngre bana på momarken tror jag gör att ledaren inte vinner lika ofta som på andra banor utan att jag kan redovisa någon statistik på just det.

"- Man byggde ju om banan för några månader sedan så jag tror själva upploppet blev en aning kortare efter det. Men det är verkligen marginellt, skillnaden är att man gjorde utgången av svängarna lite mindre snäva. Men de är fortfarande betydligt snävare än på svenska banor, speciellt svängen efter mål, säger Rennesvik och påpekar hur det påverkar startmomentet.
- Det är svårt att hinna få upp farten från invändiga startspår med bilstart från 1 640 och 2 640 meter. Så även om det blivit lite bättre ska man ha en väldigt snabb häst för att svara spets från spår 1.
En annan ”sanning” om Momarken är att det långa upploppet skulle göra ledningen till en mindre gynnsam position jämfört med svenska banor."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)

Senast redigerad av dingo1337 den 2017-03-15 klockan 12:57.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat