Visa ett inlägg
Gammal 2017-03-15, 15:18   #13
Shooter

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39767
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Högoktanig travsport idag, med en hel del kulltoppar, elithästen D.D.´s Hitman och formtoppade Luddehästar till start.

Det är svårt att lägga sig i dina val av spikar för tillfället. Form slår det mesta, eller hur?

Jag är löjligt förtjust i 2 Julia Pellini (16%).
Grymt intryck vid vinster och andraplats på slutet.
När hästen är endast tredjehandare i ett orutinerat gäng, så måste jag ha med den.
I Oaksfinalen senast var det gott om kräm kvar i linorna vid målgång, så slutplaceringen kan tas med en nypa salt.
I försöket var det rena virvelvinden som kom stormande till slut.
Om tränaren är någorlunda uppåt inför starten så rankar jag henne högst eller kanske rent utav spikar. Spikar behövs ju på V86.

Ja, det är fina lopp. Det är nu det är som roligast med trav. "Form slår klass", ja ibland är det så, men jag har spikat flera årsdebutanter sista tiden och det har gått bra. D.D.'s Hitman tycker jag har så överlägsen kapacitet och lär vara väl förberedd, så den borde ha fin chans här. Julia Pellini har inte startat sedan i september och där tror jag att form verkligen slår klass. Peter tar spets, biken är på, barfota, formen på topp etc. Julia Håleryd går upp i klass och har ett svårt spår. Upp till bevis på den.

Annars är det svårt att hitta spikarna ikväll. Rajesh Face tror de flesta är klar, men jag tror mest på Frozen (om nya tränaren fått den i form). Caddie Lisiex måste man ha med, men den är knappast en spik från läget. Här kan det nog hända något. Breidabliks Nubbe gör årsdebut och är klart intressantast i sitt lopp. Marciano i sista kan vara ett bud på spik, men jag undviker helst att sita med singelstreck i sista loppet. Många topphästar i årsdebut och ett par av dem vinner nog.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat