Tillbaka igen nu efter lite semester och dagens V75 ser riktigt kul ut! Intressantaste infon jag hittat är:
Year One säger Åke är långsam ut, och med det spåret kan det bli ett problem på rikstoton. Macho Gossip och speciellt Bachelors Dream är väldigt understreckade. Blir det rejält tempo kan nog Mountain Dew spurta hem det, har varit enormt bra i samtliga årets starter!
Ragged Robin ser klassig ut tycker jag och motståndet är väldigt tunt den här gången. Kanske kan ta ledningen av egen kraft, annars blir han nog släppt dit i ett tidigt skede. Quando Streamline var bra senast, men det såg bättre ut än vad det var då motståndet var riktigt uselt. Putte Topline är för långsam ut, och räcker ändå inte till i det här gänget. Spik!
Strecken och utgångslägena i guld gör det till en ganska bra deal att spika Intoxicated. Bör hålla ut konkurrenterna och kan mycket väl rinna undan. Rakas har en hysterisk form, men kan nog inte ta ledningen i den här omgivningen och då bör det bli svårt. Global Glide känns jättebra i träningen enligt Åke, och Bob Hope är också understreckad så de ska med vid gardering!
Båda favoriterna Propeller och Sir Holger känns något överstreckade även om de har visat enormt kunnande på senaste. Bronx Sisu är också bra och känns streckvärd på 12%. Ojämnt lopp och på fem-sex hästar bör det vara heltäckt.
Hallsta Lotus blir väl stor favorit nu med tillägg på kort distans, men det är svårt att vaska ut de bästa dragen emot. Mest streckvärda tycker jag Aldermarin och Vingbostjärn på start är.
Silverdivisionen känns trots (eller tack vare?) kort distans ovanligt svårlöst tycker jag. Persos Seaman och Trim är understreckade.
Intressant tilläggslopp! Chimall T.T. blir ganska stor favorit, speciellt nu när Adielsson hoppar upp, men det är hårt att ta in 40 meter på andra fina hästar. Både Mils You Love och Nahar har lite pengar på sig fortfarande. Lexington Ås kan vara omgångens mest understreckade. Såg smällfin ut senast vid första barfota och har läget!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|