Spel 27.3
No good day yesterday!
Split med BLGM, och båda Amerika-spelen förloras. Pittsburgh såg hemska ut igår, och man var näst intill chanslösa mot Flyers, 2-6.
Denver Nuggets gjorde sin sämsta match på länge och lyckades bara göra 90 poäng igår mot Pelicans, runt 35 poäng mindre än vad de gjort de senaste matcherna. Matchen slutar 90-115, och överspelet förloras klart.
Då kavlar vi upp ärmarna och försöker på nytt. Men så länge vi håller oss till planen, och inte jagar förluster kan vi klara oss ur de flesta "cold streaks".
Dagens spel:
Båda lagen gör mål
1.Vänskapsmatch
Turkiet - Moldavien: BLGM (NEJ)
Odds: 1.50 (Unibet) Kl 18:15
2.Vänskapsmatch
Senegal - Elfenbenskusten: BLGM (JA)
Odds: 2.38 (Unibet) Kl 20:00
Bara 2 här idag, eftersom den tredje matchen har ställts in!
Återkommer med ett eller två spel från Amerika!!!!
Amerika-spel:
1.NHL
Tampa Bay - Chicago: under 5.5 mål
Odds: 1,82 (Unibet) Kl 01:30
Jag tycker det finns värde här på underspelet i nattens batalj mellan Tampa Bay och Chicago. Jag hade väntat mig att linan skulle ligga på 5 här men vi får 5.5, troligtvis därför att Chicagos försvarsspel har varit absolut under all kritik här de tre senaste matcherna. Som coach vill man gå in och täppa till här inatt och inte skämma ut sig som man gjorde sist. Man förlorade men hela 0-7 senast mot Florida, och man har släppt in hela 14 mål på de senaste tre matcherna. Jag förväntar mig ett laddat och fokuserat Chicago här som i första hand riktar in sig på att täppa till där bak.
Tampa Bay har fortfarande chans på slutspel, men deras problem har varit defensiven. Till nattens match har man väldigt många offensiva skador. Callahan, Stamkos, Johnson, Namestikov och Paquette missar. Fyra av dessa är centrar. Väldigt många offensiva avbräck här, och jag tror att man får sikta in sig på försvarsspel här också för att ha en chans. Man har också klarat sig bra genom att spela försvarsspel. Börjar man ge sig in i ett målskyttekalas mot bra lag brukar det inte sluta lyckligt.
Underspelet här känns bra till oddset 1.82.
2.NHL
Calgary - Colorado: över 5.5 mål
Odds: 2.07 (Unibet) Kl 03:00
Jag måste prova överspelet här mellan Calgary och Colorado, till ett bra odds, 2.07. Colorado är absolut horrible, horrible, horrible defensivt, och har så varit länge. Jag tror inte på någon förändring här inatt. Så pass dåliga är man och har ingenting att spela för. Man har släppt in 26 mål på de senaste 5 matcherna. Skulle man ha något att spela för skulle jag kunna se en viss försvarsinriktning här.
Calgary är på väg mot slutspel, och har sett bra ut på senare tid. Offensiven ångar också på. Man har snittat 3.20 mål de senaste tio matcherna, och 4-5 mål ikväll borde inte vara omöjligt.
Över 5.5 mål till ett bra odds, 2.07 känns bra!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av maximalvinst den 2017-03-27 klockan 22:33.
|