Spel 30.3
Dagens spel:
Båda lagen gör mål (fotboll)
1.Romanian Cup
Viitorul Constanta - Astra Giurgiu, BLGM (JA)
Odds: 2.02 (Unibet) Kl 20:00
2.Brasilien, Carioca
Portuguesa - Botafogo, BLGM (JA)
Odds: 2.32 (Unibet) Kl 00:30
Amerika-spel:
1.NBA
Minnesota Timberwolves - LA Lakers: över 218.5 p
Odds: 1.95 (Unibet) Kl 02:00
Öppna portarnas dag?
Kan så vara! Inget av lagen har brytt sig ett s--t om försvarsspel den senaste tiden. Speciellt unga Lakers har haft "öppet hus" väldigt länge. Jag ser inte att det skulle förändras till denna match. Båda är ute från slutspelet, dom spelar heller inte med någon större press på sig, och då brukar man ofta lyckas bättre framåt och försvarsspelet blir lidande, precis så har det sett ut.
Minnesota har de senaste sju matcherna släppt till i snitt 117 poäng, men man har också varit effektiva framåt, 107 poäng i snitt på de sju senaste.
Lakers har de senaste sju matcherna släppt till 120 poäng i snitt, och man har gjort 108 poäng i snitt framåt.
Jag ser en liknande tillställning inatt väldigt trolig. Historiskt sett har överspelet mellan dessa lag varit ett bra spel, 8-2 de senaste tio. Jag tror att poängen kommer att flyga över totalen, 225-230 poäng.
2.NHL
Minnesota Wild - Ottawa Senators: Minnesota Wild (fulltid)
Odds: 2.12 (Unibet) Kl 02:00
Jag väljer att prova ett spel på Minnesota (fulltid) inatt mot Ottawa. Jag brukar oftast inte spela på ett lag som är i en förlustsvit. Men jag såg senaste match mellan Wild och Capitals, och jag gillade vad jag såg. En rejäl uppryckning i den matchen. Försvarsmässigt har man ännu lite att jobba med, men framåt såg man bra ut. Man mötte ju också det för tillfället bästa laget i ligan. Starkt av Wild att komma tillbaka i den matchen, och tvinga Capitals till övertid. Visserligen förlorade man den matchen, men ingen skam i det.
Ottawa tillhör de bättre lagen i ligan, men formen den senaste tiden har inte varit den bästa. Man är bara 2-6 på de senaste 8 matcherna, och att möta ett taggat Wild inatt på bortaplan som är på rätt väg blir tufft.
Jag tror också att Minnesotas starka power-play kommer till sin rätt inatt.
Oddset 2.12 är tillräckligt bra för att jag skall prova Wild inatt.
Det var alla spel idag!!!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av maximalvinst den 2017-03-30 klockan 21:53.
|