Citat:
Ursprungligen postat av legolasse
Inget ovanligt när det gäller Ludde att basunera ut klartecken. Som spelare är det bättre att försöka fälla dessa storisar. Gräv istället i lopparkivet och skapa din egen uppfattning. Det har jag gjort och jag tyckte att han var tom senast vid vinsten och hade loppet varit 20m längre hade han inte vunnit. Garderar med 2 och troligen även 1. SV spikar 2 och det behöver inte vara fel.
|
Jag bildar mig alltid en egen uppfattning, så jag förstår inte vad du är ute efter. Någon la in ett uttalande om att Mosaiken ska gå med skor och jag la ut ett där Ludde säger att han ska gå barfota. Om jag spikar hästen, vilket jag troligen gör, så är det för att jag anser att den står med tre ben i mål. Det är oerhört intressant om den går utan skor och sånt måste du ta hänsyn till; inte enbart tidigare prestationer i lopparkivet. Att fälla storfavoriter för sakens skull är ingen bra strategi. Men om man inte tycker att de har så bra vinstchans så ska man naturligtvis göra det.
Tillägg: När du kollar på senaste loppet så glöm inte att ta hänsyn till att Mosaiken inte hade startat på fem månader och att loppet gick på Momarkens hopplösa bana där många hästar underpresterade. Ändå vann han sin årsdebut. Det var en bra prestation!