Spel 19.4
Dagens spel:
1.MLB
New York Mets - Philadelphia Phillies: över 7.5 runs
Odds: 2.04 (Unibet) Kl 01:00
Philadelphia tar sig an New York på bortaplan natten till torsdagen, och magkänslan säger att vi får se en tight highscoring match mellan dessa två lag.
Mets spelar just nu väldigt bra, och man har haft en solid första månad. Före säsongen var förväntningarna inte stora på Phillies och är inte det nu heller.
Phillies startar ikväll med right handed Vincent Velasquez. Han är 0-2 hittills med en ERA på 9.00.
Philadelphia kommer att behöva mer hjälp av honom denna säsong. Velasquez spelade sin senaste match mot just Mets, och där gav han upp 5 runs på 5 innings. Phillies har dock bra chans i denna match eftersom Mets startar med en av få som de faktiskt kan ge en match.
Offensivt är det främst Maikel Franco och Daniel Nava som visar framfötterna för Philadelphia, och det räknar jag med inatt också.
För Mets inatt startar right handed Robert Gsellman. Han är 0-1 hittills med en ERA på 9.28. Gsellman har haft en jobbig start, han kollapsade totalt mot Miami Marlins tidigare i år.
Men som tur är för Gsellman, Mets är just nu ett av de hetaste "hitting teams" i ligan.
Jag förväntar mig inatt igen att spelare som Yoenis Cespesedes bl.a fortsätter med bra batting.
6 av de 7 senaste starterna för Velasquez har gått över totalen.
3 av de 4 senaste hemmamatcherna för Mets har gått över totalen.
Jag förväntar mig en tuff start för båda pitchers, och vi borde flyga över totalen inatt. Phillies vann 6-2 igår, där man spelade 10 innings, och det finns ingen anledning att gå emot två just nu offensivt bra lag.
När vi får hela 2.04 på över 7.5 är det taget!
2.MLB
Cincinnati Reds - Baltimore Orioles: Cincinnati Reds
Odds: 2.03 (Unibet) Kl 01:00
Cincinnati tar sig an Baltimore natten till torsdag på hemmaplan. Jag är hittills imponerad av Cincinnatis hurtiga och solida spel.
För Reds inatt startar Amir Garrett. Han har varit absolut fenomenal i sina två första starter, 2-0 hittills och en ERA på 1.42. Garrett har pitchat i totalt 12 innings och har endast gett upp två runs. Statistiken talar för sig själv här, vidare har han gett upp endast 7 hits, 2 walks, 1 homerun på 12 innings. Han har dessutom 9 strikeouts.
Ubaldo Jiminez startar för Baltimore inatt. Jiminez är en veteran, som spelat i 11 år, och haft en tuff start. Han har spelat 2 matcher hittills, och har en ERA på hela 10.38. Han har verkligen fått kämpa i sina två första starter i år. På 8.2 innings har han ett upp 15 hits och 10 runs. Han har 6 strikeouts.
Baltimores relievers har dock "räddat upp" situationen något, där man ändå lyckades vinna.
Cincinnati Reds är sjunde i batting average på 26.2%, tredje i slugging på 45.7% och femte i runs scored med 62 stycken. Vidare är man på åttonde plats i ERA på 3.49 och andra i batting average against, på 21.1%.
Baltimore är nionde i batting average på 26%, fjärde i slugging på 45.2%. Vidare är man nittonde i runs scored med 53 stycken. Deras pitching har varit ett stort problem, man är sist i ligan i "hitters in scoring position" med 1.49, och har 27.7% i batting average against.
Detta unga Cincinnatii Reds har varit MYCKET bättre här i inledningen än vad många har trott, och tills jag ser bevis på annat går jag med ett mycket hett lag här inatt.
Man vann igår mot just Baltimore med 9-3, och man fortsätter ösa in run efter run, och jag ser det också hända inatt.
När vi får 2.03 på en mycket het underdog tar jag det. Enligt mej borde Reds inte ens vara underdogs här!
3.NHL
Toronto Maple Leafs - Washington Capitals: Washington (fulltid)
Odds: 2.20 (Unibet) Kl 01:00
En riktig rysare väntar i nattens match mellan Maple Leafs och Capitals, och jag tror Washington kommer tillbaka till sitt gamla jag och kvitterar till 2-2 i matchserien.
Toronto har dock varit bra här, vunnit två matcher på övertid och satt ordentlig press på Washington.
Washington hade senast mot Toronto en bra start, med två snabba mål, man var aggressiva och skrinnade bra. Matchen var ganska jämn sett till powerplay, skott på mål och face offs.
Båda lagen är säkerligen extremt fokuserade inatt, Capitals vet att dom möter ett talangfullt kompakt lag i Toronto.
En nyckel för Capitals är här powerplay spelet. Man kommer gå för bättre effektivitet i powerplay, och som jag också tror kommer avgöra denna match. Senast hade man chans i 5 mot 3 spel med lyckades inte sätta dit pucken trots massiv press.
Toronto å sin sida måste fokusera på att vara beredda direkt i inledningen så man inte åker på 2 mål i baken igen som sist.
Toronto har senast nu fått Washingtons uppmärksamhet, och man kommer inte ta något förgivet härifrån och framåt. Alla bra lag har det svårt då och då, och Capitals som bäst är ett näst intill fenomenalt lag, man var ändå det bästa laget i grundserien.
Tro inget annat, detta kommer bli en fight ända in i slutsekunderna, men jag tror inte Capitals tillåter att denna match går till övertid, lyckas man inatt skall man kunna besegra Toronto på under ordinarie speltid, och senast nu då är det dags för det.
Oddset 2.20 är ändå hyfsat för det här spelet, och chanserna är rätt stora enligt mej att Capitals tar denna match. Det kommer bli på håret, men 2-1 in i tredje perioden till Capitals, och sedan sätter man 3-1 i tom kasse!
Det var alla spel idag!
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av maximalvinst den 2017-04-19 klockan 18:36.
|