Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-20, 12:57   #6
cran
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pagluca1 Visa inlägg
Dricker ni champagne till frukosten dagen efter stora skrällar i tex Champions Leauge och VM-slutspel?
Nej, däremot så får vi skit när alla favoriter träffar, pga. investerare/ägare inte förstår hur spelbranschen fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av bandyfan Visa inlägg
Var du en framgångsrik spelare själv innan du bytte sida?
Jag spelade en hel del för många år sedan, på den tiden hängde jag mycket på ett forum som hette Tippat. Jag var vinnande, men vann mer på poker vilket jag fokuserade på.

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Nej då skulle ju alla bolag ha olika odds beroende på hur pengarna är fördelade på deras odds.
Spelbolagen analyserar ju snarare hur marknaden sätter sina odds och inget bolag vill utsätta sig för större risk än de andra?
Alla bolag kommer följa de bolag som anses vara duktiga riskhanterare.
Punkt 1 och 2, ja. Punkt 3 är jag lite osäker på vad din definition är av riskhanterare. Att bolag följer de större bolagen stämmer bra, då vi antar att deras odds reflekterar de ~sanna sannolikheterna. Ett problem är dock att inget bolag har 0% marginal, och att räkna ut hur bolagen sätter sin marginal är väldigt svårt, vilket gör det svårt att konvertera odds till 100% sannolikheter.

Utöver, så kan man även tänka sig att exempelvis Rumänska bolag är bättre på deras lägre inhemska divisioner.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat